Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wilier Izoard tweedehands?

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 12 feb 2020 18:42

Dag allemaal,

Ik ben een ervaren fietser, reed tot nu toe vooral op Bianchi, maar heb nu ook een Wilier staan. Ben me verder in de Wiliers aan het verdiepen, en ik zie op marktplaats regelmatig tweedehands Wilier Izoard fietsen staan voor vrij lage prijzen. Hij is van carbon maar je ziet ze best vaak staan voor 600-800 euro, en daar zie ik andere bekende merken echt niet voor staan.

Weet iemand waarom de Izoard lager geprijsd is of lijkt te zijn?

Overigens aarzel ik om carbon tweedehands te kopen ivm risico op verborgen beschadigingen, maar ik ben toch benieuwd naar de Izoard.

groeten
Edo

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 feb 2020 19:16

De Izoard is al een paar jaar oud en instap carbon frame. Niets mis mee, maar biedt ook weinig meerwaarde waarschijnlijk.

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 12 feb 2020 19:20

Bedankt; klopt dat die wat ouder is, maar van andere merken vind ik in dezelfde leeftijdscategorie (en ook voor instap-carbon) niet dezelfde prijzen. Als ik naar tweedehands fietsen kijk ben ik ook niet op zoek naar echte meerwaarde, dan is het gewoon zoeken naar een prima fietsje voor een goede prijs. Ik kijk ook naar nieuwe, dan moet het plaatje helemaal kloppen.

hayes

hayes 12 feb 2020 20:46

Ik kocht hem een jaar of zes geleden overjaars voor 1300 of 1350 met Veloce. Dus die prijzen lijken me heel normaal. Is een instap carbon fiets. Met veel plezier mee gereden en verkocht omdat ik iets nieuws wilde.

Heel mooie, fijne allround fiets. Alle kabels wel nog buitenom maar die tijd voor dat budget heel normaal.
Zou er eigenlijk graag nu nog eens één ritje mee doen...

Ah, herinneringen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 12 feb 2020 23:27

Ik kocht in Augustus 2013 ook een overjarige Izoard XP, samen met een collega.
De mijne verkocht ik weer in Februari 2016 voor 750,00.

De collega beviel een racefiets uiteindelijk niet en ging verder op de MTB.
Hij heeft hem nog steeds staan, echt niet meer dan 500km gereden, alles nog origineel incl, de fabrieksbandjes. Die haalde ik er meteen af maar goed. Er zal wel een laagje stof op staan, ondanks een inpandige berging.

Hij heeft al eens gezegd dat ie hem wilde verkopen, kan wel polsen voor je ?
Dat is maat L in de kleuren rood./wit met Tiagra 10 speed groep.
Stuur maar een PB indien interesse. (fiets staat in Diemen).

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 feb 2020 08:46

Izoard is instapcarbon en dus net zo zwaar als een goed aluminium frame, waardoor de meerwaarde van carbon bij deze fiets nihil is.
Vandaar ook de lage prijzen...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2020 11:06

Een carbon aero fiets met schijven en Di2 weegt ook hetzelfde maar toch durven ze daar tweedehands zomaar meer dan 2000€ voor te vragen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 13 feb 2020 11:20

Ernie C. schreef: 13 feb 2020 11:06 Een carbon aero fiets met schijven en Di2 weegt ook hetzelfde maar toch durven ze daar tweedehands zomaar meer dan 2000€ voor te vragen...
:like:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 feb 2020 12:23

Dan zullen we het maar niet over stalen frames hebben...

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 13 feb 2020 13:25

ypuh schreef: 12 feb 2020 19:16 De Izoard is al een paar jaar oud en instap carbon frame. Niets mis mee, maar biedt ook weinig meerwaarde waarschijnlijk.
Meerwaarde is altijd afgezet tegen iets anders... tegen wat in jouw referentie?

scottpch schreef: 13 feb 2020 08:46 Izoard is instapcarbon en dus net zo zwaar als een goed aluminium frame, waardoor de meerwaarde van carbon bij deze fiets nihil is.
Vandaar ook de lage prijzen...
Volgens mij moet je het wel vergelijken in dezelfde tijd... een Izoard van 10 jaar terug met een alu frame van 10 jaar terug. Uiteraard niet met een frame van nu... Denk daarnaast dat het gewicht niet doorslaggevend is voor de (lage) prijzen, maar gewoon ouderdom en slijtage.


Er zijn twee typen Izoard. De “gewone” en de XP. De XP’s zijn nieuwer maar zwaarder. Zelfde ontwerp maar iets ander type carbon volgens mij.

Overigens vind ik de genoemde prijzen niet echt laag. Ik heb twee jaar geleden als winterfiets een Wilier Izoard gekocht (met Campagnolo Centaur) voor 575 euro, moesten wel nieuwe lagers in het balhoofd. Deze Izoard is/was echter zo mooi en goed dat mijn vrouw hem nu gebruikt als (zomer) fiets en ik een andere winterfiets heb gekocht. Andere wieltjes er in, mooi stuurtje en zadel en het resultaat is een behoorlijk lichte fiets (ook naar hedendaagse normen).

De prijzen op marktplaats vind ik vaak absurd hoog. Met goed zoeken en een bod bij de fiets of telefoon (niet bieden via de marktplaats site) kun je er echter nog wel leuke dingen vinden. Zeker Bianchi eigenaren denken om de één of andere redenen altijd dat ze goud in de garage hebben staan.

Even een foto... blijft mooie fiets (nog met oude zadel):
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 feb 2020 13:42

buddo schreef: 13 feb 2020 13:25
ypuh schreef: 12 feb 2020 19:16 De Izoard is al een paar jaar oud en instap carbon frame. Niets mis mee, maar biedt ook weinig meerwaarde waarschijnlijk.
Meerwaarde is altijd afgezet tegen iets anders... tegen wat in jouw referentie?
Tegen een willekeurige andere instap alu fiets. Deze Izoard biedt weinig van de voordelen waar carbon zo om geroemd wordt. Niets wijst uit dat deze fiets merkbaar stijver, comfortabeler, mooier, aerodynamischer of lichter zal zijn dan een instap aluminium frame. Als je hem puur koopt omdat je carbon als een 'step-up' ziet, dan zul je teleurgesteld thuiskomen.

Wanneer moet je hem dan wel kopen?:
- Als je gewoon een fiets nodig hebt
- Voor een leuke prijs
- Je hem mooi vindt

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een nieuw en wat moderner aluminium fietsje. De 11s groepen zijn wel een niveautje hoger dan 10s, vaak wat bredere (tubeless) velgen, meer clearance, soms iets comfortabeler (kleine driehoek achter etc.), geo die bij je past, slijtage delen nieuw etc. etc. Het enige wat je dan niet hebt is carbon.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2020 18:53

Voor 850 Euro heb je een splinternieuwe fiets met carbon Kuota of Zannata frame en met de nieuwste Shimano 105 groep voor velgremmen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie