Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 feb 2020 09:16

Dat gevaar is er toch voor beiden? Als er weinig ruimte is om in te halen bestaat de kans dat fietsers elkaar raken. Daarom waarschuw je je voorganger voor dat gevaar met... een belsignaal....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16235
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2020 10:01

sworkskid schreef: 09 feb 2020 03:06 Heb ik net een fietsbel gekocht voor mijn doordeweekse fiets. Rijdt echt wel een stuk ontspannender nu ik weet dat ik niet meer moet vertragen en "ting ting" zeggen
Maar ik heb nog geen fatsoenlijke bel gevonden voor op mijn aerostuur
Tips ?
+1 Sinds ik een bel heb knal ik gewoon overal luid bellend langs. Afremmen is totaal overbodig geworden. Af en toe rijdt ik weleens een bejaarde de berm in maar dat mag want ik bel dus ik ben sociaal.
Campagnolo Ultra Dork

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 09 feb 2020 10:35

wat zou het handig zijn als de fietscomputers een electronische bel hadden. Lijkt me niet zo moeilijk om in te passen.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1266
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 feb 2020 10:45

Mijn ideaal zou zijn, net als bij de Dakar Rally, een Sentinel-systeem (als ik het tenminste zo goed schrijf!) waarbij ruim van te voren een dwingend alarm afgaat bij de voorgangers... :o !
En dat alles automatisch, hoef je niets voor te doen en altijd tijdig genoeg voordat je er bij bent.
Zo, van aan de kant ik kom er aan.
...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16235
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2020 10:48

Het zou ook fijn zijn als er een mogelijkheid was dat de fietser op één of andere manier geluid zou kunnen produceren :mrgreen: .

Maar even serieus: Om een beetje prettig klinkend digitaal geluid te kunnen produceren dat ver genoeg draagt heb je best wel wat vermogen nodig. Dat is een beetje zonde van de accu. Een normale fietsbel is een prima uitvinding waar niet heel veel meer aan geschaafd hoeft te worden. Al die manieren om de bel zo onzichtbaar mogelijk te maken om er maar "pro" uit te zien vind ik persoonlijk een beetje raar.
Campagnolo Ultra Dork

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 09 feb 2020 12:45

afrit13 schreef: 09 feb 2020 09:16 Dat gevaar is er toch voor beiden? Als er weinig ruimte is om in te halen bestaat de kans dat fietsers elkaar raken. Daarom waarschuw je je voorganger voor dat gevaar met... een belsignaal....
Je kan er ook gewoon achter blijven rijden.... dan weet je zeker dat de fietsen elkaar niet raken.

Of ben jij ook zo iemand die in de auto gaat toeteren en seinen met grootlicht als je voorganger niet aan de kant gaat? Dan is er ook te weinig ruimte.
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16235
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2020 12:57

Maar juist op het fietspad is bijna nooit sprake van te weinig ruimte. Meestal zijn de voorliggers afgeleid omdat ze van de natuur/telefoon aan het genieten zijn of zijn ze gezellig aan het praten met degene die ernaast fietst. Dat zijn gelukkig dingen die bij automobilisten zelden de reden zijn dat het niet verstandig is ze op dat moment in te halen zonder even een waarschuwingssignaal te geven.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 feb 2020 14:11

sworkskid schreef: 09 feb 2020 03:06Maar ik heb nog geen fatsoenlijke bel gevonden voor op mijn aerostuur Tips ?
Omdat het nu toch geen fietsweertje meer is, even foto's gemaakt hoe het op mijn Zipp stuur zit.
20200209_130348118_iOS.png
.
Ik weet natuurlijk niet wat voor stuur jij hebt, maar bij mijn stuur past het perfect.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 09 feb 2020 14:17

Hide my bell heb ik ook nagedacht, maar bij mijn stuur zat een korte garminhouder zonder bel, Die direct vervangen vind ik ook weer wat ver gezocht

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 09 feb 2020 14:20

sworkskid schreef: 09 feb 2020 14:17 Hide my bell heb ik ook nagedacht, maar bij mijn stuur zat een korte garminhouder zonder bel, Die direct vervangen vind ik ook weer wat ver gezocht
Afbeelding
Bijlagen
specializedvenge5_0.jpg

alex2b2
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mar 2015 17:36

alex2b2 09 feb 2020 20:07

havana schreef: 09 feb 2020 07:20 Hier op de Heuvelrug/Hilversumse heide is een bel overigens onmisbaar, iedereen die anders beweert woont hier niet of is gek. :lol: Eerste rit met mijn zelf opgebouwde gravelracer mijn bel vergeten, man man man wat een drama.
Daar woon ik ook, en ik ben dus gek (tip: hyperbolen werken niet op een forum (en ook niet daarbuiten)).

Zonder gekheid dan...

Al eerder genoemd in dit draadje: na tien jaar lang net iets te vaak vergeefs gebeld te hebben, hetgeen als je eenmaal inhaalt dan ofwel het antwoord "Je moet bellen!" opleverde ofwel "Ik hoorde je wel hoor", ben ik overgestapt op "Paaaasss op!" (luid maar zonder agressie, en dat vergt enige oefening), gevolgd door een welgemeend "Bedankt!" op het moment dat ik passeer. En ik kijk de medefietser even welwillend aan. Dat heeft alleen maar voordelen. Andere fietsers horen dit veel beter dan een racefietsbel, en belangrijker, ze reageren sneller en adequater. En na mijn "bedankt!" volgt vaak genoeg een "graag gedaan.". Meestal kan ik zonder inhouden doorfietsen.

En waar doe ik dat dan? Op de Hilversumse en Bussumse heide, in de bossen van Bikbergen, tussen Amsterdam en het Gooi, en op de Heuvelrug. En dat werkt al 15 jaar perfect (en ik maak 8 à 9 ritjes per week). Ongeacht of het scholieren zijn, medewielrenners, wandelaars (Bussumse heide), of dagfietsers.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 feb 2020 20:39

sworkskid schreef: 09 feb 2020 14:20 Hide my bell heb ik ook nagedacht, maar bij mijn stuur zat een korte garminhouder zonder bel, Die direct vervangen vind ik ook weer wat ver gezocht
...
Afbeelding
Ik heb 't idee dat als je niet heel erg onhandig bent, je daar heel gemakkelijk zelf een 'hide my bell' van kunt maken, en dat door 49 eurocent aan kosten. Zie: viewtopic.php?f=11&t=87816&start=40
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie