Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 07 feb 2020 16:08

sharkman113 schreef: 07 feb 2020 12:52 Enerzijds: als je willen het voor jou bestemde wegdeel mijdt moet je ook niet zeuren als dit soort zaken gebeuren. Anderzijds gaat de automobilist ook niet vrijuit want hij ziet de fietsers over het hooft maar had een tegemoetkomende auto of motorrijder ook gegarandeerd niet gezien en dus gewoon beter op moeten letten.
Denk dat een tegemoetkomende auto of motor eerder opvalt als ik er van uit mag gaan dat er geen daglicht meer was gezien de foto.
Daarnaast reken je als automobilist geen rekening met fietsers, zeker als er een fietspad naar ligt. Ik heb eerlijk gezegd meer te doen met de automobilist dan de fietsers, al hoop ik dat uiteindelijk de slachtoffers straks weer gezond op de fiets kunnen zitten.
Huiskamervraag de dag: Wat bezielen groepen fietsers om (stelselmatig) dan toch op de weg te rijden ipv fietspad (ja, ja kom maar op met pek en veren).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 feb 2020 16:23

Ik heb even naar dat fietspad gekeken op google streetview. En dat is een smal fietspad voor twee richtingen en er liggen stoeptegels. Geen idee hoe schots en scheef die tegels liggen. Maar ik kan me best voorstellen dat zoiets niet lekker traint. Zeker niet in een groep. Misschien dat dat hun excuus was
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 feb 2020 16:40

Als het fietspad ongeschikt is dan moeten ze ergens anders gaan fietsen. Op de weg fietsen heeft namelijk gevolgen....
Do or don’t, there is no try

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 07 feb 2020 17:49


rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 07 feb 2020 19:49

bartdr schreef: 07 feb 2020 15:15 Even terug over die rommel in het bos:
1. inderdaad niet enkel door MTB'ers
2. Behalve MTB'ers kunnen ook wandelaars, hardlopers,... wel eens per ongeluk iets verliezen (evenwel kunnen ze bewust vervuilen)
3. Bewust vervuilen is echt aso
4. Zelfs onbewust/onbedoeld achtergelaten afval, blijft afval.
5. Voor de omgeving/natuur/whatever maakt het niet uit of dat afval daar onbedoeld of niet terecht gekomen is. Het blijft namelijk even vervuilend.
6. Minder vingerwijzen, meer ondernemen vanuit jezelf (ook iemand daarop aanspreken is ondernemen vanuit jezelf).
7. Er van uitgaande dat je zelf al eens per ongeluk iets verliest... misschien compenseren door zelf ook eens iets op te rapen dat van een ander is?
Vooral dat laatste ook. Gewoon af een toe wat opruimen als je wat ziet liggen. Doe ik ook.

Beter milieu begint bij jezelf was de boodschap en is die nog steeds. 👍
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 feb 2020 20:09

Raap eens wat rommel op. Je krijgt er volgens mij niets van

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 feb 2020 12:53

Beetje triest figuur hoor. Rondrijden met je camera zodat je anderen er aan kunt naaien. Niet geheel naar mijn smaak dat soort mensen...
Do or don’t, there is no try

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 08 feb 2020 15:00

Enzzo schreef: 08 feb 2020 12:53
Beetje triest figuur hoor. Rondrijden met je camera zodat je anderen er aan kunt naaien. Niet geheel naar mijn smaak dat soort mensen...
We hebben speciale politie-eenheden die ook niet anders doen. Voor onze verkeersveiligheid.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 feb 2020 17:08


aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 08 feb 2020 19:04

Enzzo schreef: 08 feb 2020 12:53
Beetje triest figuur hoor. Rondrijden met je camera zodat je anderen er aan kunt naaien. Niet geheel naar mijn smaak dat soort mensen...
Vergeet niet dat de situatie in Londen toch wel wat anders schijnt te zijn dan in Nederland. De mate van agressie van automobilisten daar kom je hier toch minder tegen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 feb 2020 15:43

Situatie in Loden/Uk is idd iets anders dan in Nederland, verkeer is minder gewend aan fietsers en overall wordt er door het extreem drukke verkeer ook wat lomper gereden dan hier (als dat al mogelijk is).
Een overtreding is een overtreding en die op de camera zijn stuk voor stuk een flinke boete waardig dus zie het probleem ook niet zo.
Rijdt zelf in mijn auto rond met continu draaiende Blackvue camera's en heb al meerdere malen het opgenomen materiaal (gelukkig niet voor eigengebruik) afgestaan als bewijslast bij ongelukken als gevolg van overtredingen (eentje waar een politieagent na het veroorzaken van een ongeluk onterecht claimde met signalen te hebben gereden) en ook daar heb ik totaal geen probleem mee.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 feb 2020 20:34

https://www.ad.nl/den-haag/geschrokken- ... ac2e4a372/

Geschrokken politiepaard trapt fietser in gezicht, slachtoffer met zwaar letsel naar ziekenhuis

Heftig verhaal.
Als je een paard inhaalt, zorgt dan altijd dat het paard weet dat je er aankomt door geluid te maken.

Plaats reactie