Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

SVDW90
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2019 15:18

SVDW90 04 feb 2020 15:54

Heeft iemand een specifieke tip voor een (zwarte) stuurpen vanuit het Oosten?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 feb 2020 16:18

Op MP zit een kerel die prima stuurpennen verkoopt. Licht ook. Aluminium.

https://link.marktplaats.nl/m1475127310

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 04 feb 2020 16:26

SVDW90 schreef: 04 feb 2020 15:54 Heeft iemand een specifieke tip voor een (zwarte) stuurpen vanuit het Oosten?

Kalloy Uno's zijn ook erg licht voor hoe goedkoop ze zijn. Met aceton zijn de decals evt. makkelijk te verwijderen en dan istie helemaal zwart.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 feb 2020 16:35

SVDW90 schreef: 04 feb 2020 15:54 Heeft iemand een specifieke tip voor een (zwarte) stuurpen vanuit het Oosten?
Alleen heb je ze/hem morgen niet in huis: https://www.aliexpress.com/item/3280430 ... 1103rydhvl
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 feb 2020 17:05

WD-40 schreef: 04 feb 2020 16:26
SVDW90 schreef: 04 feb 2020 15:54 Heeft iemand een specifieke tip voor een (zwarte) stuurpen vanuit het Oosten?

Kalloy Uno's zijn ook erg licht voor hoe goedkoop ze zijn. Met aceton zijn de decals evt. makkelijk te verwijderen en dan istie helemaal zwart.
+1

Licht, sterk en betaalbaar.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 04 feb 2020 17:13

Zou er wel geleverd gaan worden op dit moment ?
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 feb 2020 19:32

Ja hoor, met een extra pakketje corona :lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 feb 2020 19:59

Ja wel hoor, niet met CORENDON maar met CORONA :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 05 feb 2020 09:58

jater schreef: 04 feb 2020 17:13 Zou er wel geleverd gaan worden op dit moment ?
Wisselt per verkoper, ik heb momenteel in ieder geval een paar pakketjes die wat vertraging oplopen.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 09 feb 2020 14:58

Ik ben bezig een Chinese cyclocrosser op te bouwen en bij het monteren van het crankstel loop ik tegen een probleem aan.

Het frame (Carbonda CFR505) is uitgerust met BB386 (=BB386EVO?), mijn crankstel is een Quarq Dzero GXP. Ik heb een simpel BB laten meekomen uit China (https://www.aliexpress.com/item/32793996454.html) en in het frame geperst. Het crankstel past mooi in de cups. So far, so good...

Maar bij het vastdraaien van het crankstel loop ik tegen 2 dingen aan:

1) Al ver vóór het minimale aanhaalmoment draait de crank niet meer soepel.
2) De kettingbladen komen mijns inziens erg dicht bij de achtervork uit (zie foto).

Wat gaat hier mis? Mis ik bepaalde spacers? Op mijn andere fiets (SRAM BB86 GXP bottom bracket) zit er aan de rechterkant rond de as een golvend ringetje (de ‘wave washer’), maar zat niet bij de Quarq noch bij het BB. Is dat de boosdoener?

N.B. het BB kwam met 3 rechte spacers (1mm, 2mm en 3mm) maar die bieden geen oplossing.

Een andere optie die ik kan bedenken dat de GXP-uitvoering van de Quarq niet samengaat met BB386 en dan heb ik uiteraard een veel groter probleem. Maar dan kan ik niet verklaren waarom bijv. C-bear een BB386 verkoopt die expliciet bestemd is voor SRAM/Quarq GXP (https://www.c-bear.com/nl/products/bott ... 6-sram-gxp).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Afbeelding
t.a.f.k.a.e.h.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 feb 2020 09:53

Deze specifieke combo (BB386 > GXP) kan ik je niet mee helpen, maar zou je vraag niet verstoppen in het China topic.

Bij mijn BBRight (is vergelijkbaar qua breedte geloof ik), zit er in ieder geval aan de drive side nog een uitsparing die het geheel een kleine centimer naar buiten brengt. Aan de NDS heb ik nog zo'n 2-3mm aan spacers zodat de wave washer niet nodig is. Als je as echter nu al tekort is, heb je weinig mogelijkheden.

Kun je nog wat duidelijkere foto's maken van achter de kettingbladen en NDS? Beste even vanaf de onderkant. En hoe oud is je Quarq? Er zijn in het verleden verschillende lengtes spindles geweest. Alle Dzero exemplaren zouden een langere as moeten hebben zodat ze alle BB's ondersteunen. In theorie zou het moeten passen.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 10 feb 2020 10:04

ypuh schreef: 10 feb 2020 09:53

Bij mijn BBRight (is vergelijkbaar qua breedte geloof ik), zit er in ieder geval aan de drive side nog een uitsparing die het geheel een kleine centimer naar buiten brengt.

BBRight is duidelijk smaller dan BB386EVO, dat scheelt nog 7.5mm, zie https://www.bikeradar.com/advice/buyers ... standards/

Plaats reactie