Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

EatMyRide

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 16 jan 2020 11:15

Las net op DC Rainmaker over EatMyRide (https://www.eatmyride.com/): https://www.dcrainmaker.com/2020/01/a-l ... ation.html. Wat ik begrijp is dat je specifiek voedingsadvies tijdens ritten kan krijgen op basis van je historische Strava-data (met IQ connect integartie voor je Garmin voor notificaties). Van Nederlandse makelij overigens.

Ben benieuwd. Heb me aangemeld voor als ze mensen gaan toelaten tot de app.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 03 feb 2020 18:44

Interessante app, las er over in de laatste Fiets en kreeg de indruk dat het inmiddels operationeel is. Maar ik kon me inderdaad alleen inschrijven, nog niets te downloaden in de Play Store.
"Fietsen is mijn medicijn."

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 03 feb 2020 18:53

Me too. Na inschrijving op datum van eerste post niets gehoord meer... ik wacht af...

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 feb 2020 20:14

Ze pakken het in ieder geval professioneel aan...

Initatief van Joram Kolf lees ik, ondergebracht in EatMyRide BV dat weer onder EatMyRide Holding BV hangt (is dat in ieder geval goed geregeld). Naast Joram nog twee medewerkers die zich met de (door)ontwikkeling van app bezig houden.

Moet eerlijk zeggen dat het er wel heel gelikt uit ziet en de integratie met Strava en Garmin is mooi (maar mogelijk ook een afhankelijkheid in je business model). Maar ga je nu een abbootje afsluiten om je te laten vertellen dat en wat je moet eten? Ik persoonlijk denk ik niet. In die zin lijkt het me een oplossing voor een amper bestaand probleem.

In de voorbeelden die men toont zie je ook cyclo's of langere toertochten. Maar als je de les van te weinig eten/drinken een paar keer hebt gehad dan overkomt je dat niet snel meer (toch?).

De Amerikaanse reacties op DC Rainmaker lijken wel positief.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 feb 2020 08:07

Je kan ook enkel kiezen tussen de producten die in de lijst staan. Zelf eet ik graag echt eten op een ritje (Meliwafels, suikerwafels, rijsttaartjes) en die staan er niet bij.

De downloadlink voor de app krijg je trouwens na een paar dagen in je mailbox.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 04 feb 2020 08:56

Ik zie dit soort commentaar ook in reacties op de site van DCR. En bijvoorbeeld dat er nog geen rekening wordt gehouden met je voeding vooraf. De ontwikkelaar van de app reageert daar op door te zeggen dat dit allemaal zaken zijn die men de komende tijd gaat oppakken.

Volgens mij niet compatible met mijn "oude" Edge 810 dus kan het niet uittesten.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 04 feb 2020 14:30

Joseba schreef: 03 feb 2020 20:14
Moet eerlijk zeggen dat het er wel heel gelikt uit ziet en de integratie met Strava en Garmin is mooi (maar mogelijk ook een afhankelijkheid in je business model). Maar ga je nu een abbootje afsluiten om je te laten vertellen dat en wat je moet eten? Ik persoonlijk denk ik niet. In die zin lijkt het me een oplossing voor een amper bestaand probleem.

In de voorbeelden die men toont zie je ook cyclo's of langere toertochten. Maar als je de les van te weinig eten/drinken een paar keer hebt gehad dan overkomt je dat niet snel meer (toch?).
Luiheid en gemakzucht sieren de mens. Je hebt toerders die op een fiets van 8K de franse alpen gaan beklimmen, die kijken toch niet op die 3 euro per maand om daar voedingsadvies bij te krijgen?

Het ligt er aan hoeveel zo een abbo'tje kost en of er continu ontwikkeling in zit, anders zou ik dat ook alleen voor een eenmalige aanschafprijs willen.

Tegenwoordig moet alles maar via abonnementen. Strava ook bijvoorbeeld, software die nagenoeg het zelfde blijft, en waar je 15 euro per maand moet dokken om de servers te gebruiken. Eigenlijk slaat dat nergens op. Als je naar de game-branche kijkt kun je voor een eenmalige prijs van 30 tot 60 euro onbeperkt gebruik maken van een game, inclusief multiplayer servers en updates.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 04 feb 2020 19:05

Iedereen mag van mij het verdienmodel kiezen wat men wil. Uiteindelijk draait het er om of de klant de toegevoegde waarde ervaart en daar dus voor wil betalen. Of de software (nagenoeg) gelijk blijft of op welke servers het draait heeft daar niets mee te maken.

Strava vind ik overigens een mooi voorbeeld want ik ben geen Summit gebruiker (zie de toegevoegde waarde van de extra's niet). Maar als men mij morgen €5 per maand zou vragen voor de basis functies zou ik het denk ik wel doen. Zal een ander model achter zitten (data?) of een andere reden hebben dat men dat niet doet.

Terug naar eatmyride... .Ik denk dat er veel wielertoeristen meer baat hebben bij een app die hen herinnert om juist niet te eten.

Plaats reactie