Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 26 jan 2020 21:23

Welke derailleurpad hoort bij de Grail AL?
Misschien zie ik erover maar ik vind de 'derailleurpadvinder' op de site nergens meer terug.
Ik ben ook eens snel door de beschikbare pads gegaan maar vind ook niets terug (de nr40 is voor de Grail CF SL(X)).
Ook op de pagina van de Grail AL vind ik niets terug.

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 27 jan 2020 09:49

roelw schreef: 26 jan 2020 21:23 Welke derailleurpad hoort bij de Grail AL?
Misschien zie ik erover maar ik vind de 'derailleurpadvinder' op de site nergens meer terug.
Ik ben ook eens snel door de beschikbare pads gegaan maar vind ook niets terug (de nr40 is voor de Grail CF SL(X)).
Ook op de pagina van de Grail AL vind ik niets terug.
Opgelost: Zou volgens de chat ook nr40 zijn.

bobkat19
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2013 13:12

bobkat19 29 jan 2020 18:31

SVDW90 schreef: 24 jan 2020 21:43 Kan je bij Canyon in Koblenz eigenlijk korting krijgen op een nieuwe fiets, zoals je bijv bij diverse andere winkels ook vaak 10-25% krijgt?
Als een fietsenmaker zomaar 10% tot 25% korting geeft, betekent dat dus dat hij te duur geprijsd is. Om vervolgens goede sier te maken met ‘flinke korting’...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jan 2020 18:38

bobkat19 schreef: 29 jan 2020 18:31
SVDW90 schreef: 24 jan 2020 21:43 Kan je bij Canyon in Koblenz eigenlijk korting krijgen op een nieuwe fiets, zoals je bijv bij diverse andere winkels ook vaak 10-25% krijgt?
Als een fietsenmaker zomaar 10% tot 25% korting geeft, betekent dat dus dat hij te duur geprijsd is. Om vervolgens goede sier te maken met ‘flinke korting’...
Je kan het ook anders bekijken.
Die korting krijg je dan op de adviesverkoopprijs die de fabrikant/invoerder heeft vastgesteld.
Als je rekening houdt met 25% korting op de adviesverkoopprijs dan is Canyon niet echt meer kampioen in de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
I know myself like no one else
Nothing to defend

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 jan 2020 19:15

Lcsmet schreef: 29 jan 2020 18:38
bobkat19 schreef: 29 jan 2020 18:31
SVDW90 schreef: 24 jan 2020 21:43 Kan je bij Canyon in Koblenz eigenlijk korting krijgen op een nieuwe fiets, zoals je bijv bij diverse andere winkels ook vaak 10-25% krijgt?
Als een fietsenmaker zomaar 10% tot 25% korting geeft, betekent dat dus dat hij te duur geprijsd is. Om vervolgens goede sier te maken met ‘flinke korting’...
Je kan het ook anders bekijken.
Die korting krijg je dan op de adviesverkoopprijs die de fabrikant/invoerder heeft vastgesteld.
Als je rekening houdt met 25% korting op de adviesverkoopprijs dan is Canyon niet echt meer kampioen in de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Mwoah, ik neig toch ook steeds meer naar de slogan die een duitse bouwmarkt hanteert: "Wie korting geeft is normaal gesproken te duur".

Vanuit de klant geredeneert:
Waarom moet ik om korting vragen op een racefiets terwijl deze eigenlijk stanaard wordt gegeven. Ik ben dan ook van mening dat de fiets dan standaard te hoog geprijsd is.
Stel je eens een beginner voor, op zoek naar de eerste racefiets en weet niet dat je standaard >10% korting kan bedingen.
Als mij dit als onervaren racefietsconsument zou overkomen, zou ik me op zijn minst genaaid voelen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 jan 2020 08:03

Dat zal wel meevallen. De kortingen vliegen je namelijk om de oren. Als je online gaat zoeken komen de 12gobiking achtige grote schuivers wel naar voren, en die willen allemaal van hun overjarige modellen af. Als je, ook als beginner, gaat zoeken en je stuit niet vrij snel al op grote aanbiedingen dan is er iets mis.

Een groter risico vind ik het dat een beginner - die er nog niet zoveel kijk op heeft - met een matig passende fiets naar huis gestuurd wordt. Weliswaar met een lekkere korting, maar vooral omdat het net nog een modelletje is die eigenlijk het magazijn uit moest.

Ontopic, ik zou een beginner die nog niet een fiets gehad heeft, ook niet naar Canyon sturen. Juist omdat je de persoonlijke service wat een goed model en goede maat is, niet krijgt. Je moet dus zelf al aardig weten wat je zoekt. ergo: heb je al een fiets en was die goed? Of weet je welke kant je uit zou willen (langer/hoger/lager), dan kan je prima bij Canyon shoppen.
Ja een bikefit doen is ook een optie, maar ik ken geen beginner die eerst een bikefit doet voor hij/zij een eerste fiets koopt. Al dat fietsen is al duur zat, eerst maar eens kijken of het wat is op een leuk 2e handsje, of een goedkoper instapper.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 30 jan 2020 09:02

Ik was aan het twijfelen over een Grail AL 7.0.
Vorig jaar is deze slechts zeer kort beschikbaar geweest.
Dit jaar was deze lange tijd niet beschikbaar door de cyberaanval. Sinds afgelopen vrijdag was dit model terug beschikbaar. In maat L in de groene kleur was de levertijd eergisteren nog april, vandaag al 27 tot 31 juli. Dus op minder dan een week tijd is de volledige productie tot juli al verkocht...
Dat je een keer de vraag fout inschat (vorig jaar) is al erg maar als een onderneming voor het 2de opeenvolgende jaar zo moeilijk aan de vraag kan voldoen scheelt er toch wel iets aan je planning en inschattng van de reforecast.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 jan 2020 10:38

roelw schreef: 30 jan 2020 09:02 ...
Dat je een keer de vraag fout inschat (vorig jaar) is al erg maar als een onderneming voor het 2de opeenvolgende jaar zo moeilijk aan de vraag kan voldoen scheelt er toch wel iets aan je planning en inschattng van de reforecast.
Ja, is het nu een foute inschatting of een bewuste keuze?
Ik kan mij voorstellen dat ze op een 7.0 uitvoering relatief de scherpste prijs zetten, dus maar matig verdienen per verkochtte fiets. Is dan het doel alsnog zoveel mogelijk verkopen?
Op deze manier zullen sommige klanten weglopen, maar anderen toch voor de 8.0 of de carbon uitvoering gaan. Niet chique natuurlijk, maar zou zomaar een strategische overweging kunnen zijn. Eventueel nog gevoed door keuzes in capaciteit? Hoeveel plek is er om fietsen te produceren (in Azie), in elkaar te schroeven in Duitsland en op te slaan voordat ze verkocht worden. Kán je wel met hele grote badges werken of past dat simpelweg niet in je magazijn? Wat zijn de kosten van grotere badges, en het risico als je onverhoopt toch niet alles verkoopt of dat ze langer op de plank liggen dan bedacht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JKBiker
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2020 20:47

JKBiker 30 jan 2020 20:04

JKBiker schreef: 15 jan 2020 23:42 Dit is inderdaad waar. Het grote verschil tussen de L en de M is de stack (25mm). Endurace komt dan wellicht beter in de buurt. Ik ga nog eens goed meten en erover nadenken. Ik wacht toch nog even met bestellen totdat de zaken bij Canyon weer op orde zijn en dus ook de levertijden worden weergegeven.

Dank voor jullie perspectieven in ieder geval!
Om hier nog even op terug te komen, gister de Ultimate M besteld. Een lagere stack dan mijn huidige fiets, maar vergelijkbare reach. Iets sportiever dus, wat ik ook wel wil.

Eind maart staat de levering gepland. Hopelijk onverwacht nog eerder 😬

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 01 feb 2020 10:26

Ik heb donderdag mijn Canyon Endurace ontvangen. Deze komt met Ultegra di2. Ik zou nu graag een wireless unit inbouwen om hem te verbinden met mijn garmin. Kan ik deze best gewoon vlak na de batterij ertussen zetten. Als ik een stukje kabel van 15 cm meebestel? Als ik me niet vergis zit de batterij in de schuine buis boven het BB. Moet deze eraf om dit te installeren?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 01 feb 2020 10:40

Ik wilde deze ook eerst bij batterij doen, maar dat was veel gedoe. Uiteindelijk deze veel makkelijker onder het stuur kunnen verwerken (vervangen van ander component). Heb zelf trouwens een Ultimate CF.

Vizionary
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:31
Locatie: Limburg België

Vizionary 01 feb 2020 11:19

meuk schreef: 01 feb 2020 10:40 Ik wilde deze ook eerst bij batterij doen, maar dat was veel gedoe. Uiteindelijk deze veel makkelijker onder het stuur kunnen verwerken (vervangen van ander component). Heb zelf trouwens een Ultimate CF.
Wat heb je dan juist vervangen? Of gewoon ergens tussen geplaatst?

Plaats reactie