Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Nijmegen: Rondom de Veluwe

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 27 jan 2020 21:54

Dit jaar hebben we een nieuwe startplaats op de kalender, Nijmegen.

Startlocatie: Huis van Weezenhof, Weezenhof 5514A, 6536 EE Nijmegen (op het pleintje bij de Lidl)

Via polders en dijken fiets je naar Zutphen alwaar je na 2 a 3 uur fietsen kunt opwarmen en een appeltaartje eten bij Pannenkoekenrestaurant Reuvershoeve.
Nadat je het kanaal overgestoken bent volgt een stukje veluwe met wat glooiender landschap. Mocht je nog een korte stop willen inplannen is er na de heuvels in Otterlo meer dan genoeg gelegenheid.
Hierna ligt het aan de wind hoe zwaar het gaat worden. Is het een koude Oostenwind dan heb je hem mee, is het de mildere westenwind heb je hem pal tegen. Wel zo fijn om dan lekker met een groepje te rijden, dus zoek elkaar lekker op en zorg dat iedereen goed aankomt.
Na Woudenberg ga je weer de heuvels in om uiteindelijk in Bunnik bij t’ Wapen van Bunnik weer een pauze te kunnen inlassen. Even opwarmen en goed eten.
Voor een tweede lunch kan je ook in Leersum nog neerstrijken met de vrije controle. De laatste loodjes wegen het zwaarst wanneer de weersomstandigheden tegen zitten. Ook al is dit vlak, er kunnen zich nog altijd Dutch Mountains bevinden. De Finish is weer terug in Huis van Weezenhof. Alwaar je kunt nagenieten met wat warms te eten.

Aanmelden, GPS track en routebeschrijving op: https://randonneurs.nl/brevet/brm-200-nijmegen/

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 jan 2020 22:40

Leuk detail, route loopt achter mijn huis langs bij Elst-Huissen door het Zeegbos park Lingezegen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 28 jan 2020 12:01

Ik ga meerijden, zoals het er naar uit ziet. Dit moet mijn eerste 200 medaille worden dan.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 28 jan 2020 13:45

Ik heb hem ook met potlood in de agenda gezet. Wel even afwachten wat het weer gaat doen. Heb geen zin om met 0 graden en windkracht 4 de hele dag op de fiets te zitten.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 28 jan 2020 16:32

Hier ook in potlood in de agenda gezet. Ik moet ook even kijken hoe ik het logistiek oplos. Trein vanuit Groningen lukt niet op tijd.
Mijn Strava

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 28 jan 2020 17:40

ypuh schreef: 28 jan 2020 13:45 Ik heb hem ook met potlood in de agenda gezet. Wel even afwachten wat het weer gaat doen. Heb geen zin om met 0 graden en windkracht 4 de hele dag op de fiets te zitten.
Als het droog is, dan teken ik er voor.
Wisselwerking schreef: 28 jan 2020 16:32 Hier ook in potlood in de agenda gezet. Ik moet ook even kijken hoe ik het logistiek oplos. Trein vanuit Groningen lukt niet op tijd.
Geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen, die zaterdag. Dus je mag ook nog eens vanaf Arnhem met de fiets verder (of omrijden via Den Bosch). Zelf los ik het op door vrijdagavond een hotelletje nemen in Groesbeek en dan na afloop van het brevet maar door te fietsen naar Arnhem.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 jan 2020 19:26

Ik heb een hostel in Nijmegen gereserveerd voor 2 nachten. Zo kan ik relaxt heen en terug (per toeval ook nog de vrijdag vrij en maandag late dienst). Ik maak er gewoon een lang weekend van.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 jan 2020 20:44

Mijn ervaring met de vervangende bussen bij de NS is dat ze touringcars inhuren en tot nu toe was er altijd ruimte onderin en klantvriendelijke chauffeur om mijn fiets mee te nemen. Plus dat ik de optie heb om mijn fiets in tweeën te delen (zitten S+S couplers in het frame) zodat ik ook nog het argument "maar het is een vouwfiets" achter de hand heb 8-)

Ik pak de eerste trein uit Groningen en zou dan omstreeks 9:30 bij de start moeten zijn. Als je dit ook van plan bent mail dan de organisator even; hij vindt het prima, maar vind het wel fijn het van te voren te weten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 jan 2020 21:36

Gaat zo'n fiets dan niet enorm heen en weer schuiven tijdens de busrit ?

Ik fiets ook wel mee denk ik, tenzij het koud + regen is zoals ik nu deze week al 2 keer in de ochtend heb gehad.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 jan 2020 09:32

DDX schreef: 29 jan 2020 21:36 Gaat zo'n fiets dan niet enorm heen en weer schuiven tijdens de busrit ?

Ik fiets ook wel mee denk ik, tenzij het koud + regen is zoals ik nu deze week al 2 keer in de ochtend heb gehad.
Ja,optie is fiets op de kop zetten en een spin meenemen om vast te zetten aan de carrosserie in de bagage ruimte.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 30 jan 2020 19:23

Valt volgens mij wel mee qua schuiven. Maar ik rij op stalen fietsen, die hebben wat meer massa :)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 03 feb 2020 08:16

Ook dit brevet is inmiddels doorgerekend op gemeentes, 19 in totaal dit keer:

Buren
Brummen
Rheden
Ede
Bunnik
Utrechtse Heuvelrug
Overbetuwe
Woudenberg
Scherpenzeel
Lingewaard
Nijmegen
Beuningen
Neder-Betuwe
Wijk bij Duurstede
Zeist
Apeldoorn
Arnhem
Rhenen
Barneveld

https://www.longtermnlchallenge.bike/ap ... e:read_all

Plaats reactie