Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Lid van wielerclub en waarom wel/niet?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 jan 2020 13:28

JensH schreef: 25 jan 2020 10:00
RVV schreef: 25 jan 2020 08:38 Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
Nou Rico wij moeten toch al redelijk hard stampen om binnen te komen met 37-39 gemiddeld. met een man of 5-6 ik begrijp je wel maar niet alles over dezelfde kam scheren he :D
Er zijn uitzonderingen :mrgreen:

WillemMTB
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:53
Locatie: Brussel
Contact

WillemMTB 25 jan 2020 15:33

SqueeZer schreef: 25 jan 2020 10:32 Bon Willem, je hebt duidelijk een probleem met mijn commentaar en je beticht mij schijnbaar ook van het manipuleren van posts wat best grappig is aangezien je wel degelijk mensen die in groep fietsen vergeleken hebt met begeleid mentaal gehandicapten.
die Squeezer toch

1.Dat je "ALS WARE HET" maar niet schijnt te snappen, wel wel wel. De gelijkenis ligt in de begeleiding/verplaatsing op de openbare weg. Dat sommige(leden) van die groepen zich beledigd voelen, om genoemd te worden met leden van andere groepen (misschien dat de schapen het beledigend vinden om in 1 zin met wielertoeristen genoemd te worden, de gevangenen met dementen, de dementen met gevangenen, de scholieren met al de rest) is voor hun rekening, niet de mijne.

Nog één poging: ik vind dat treinpendelaars tijdens hun woon werk verkeer als het ware sardines in een blik zijn. gevolg : boze reactie van een pendelaar die het niet leuk vindt "sardine" genoemd te worden, of ermee vergeleken, en boze reactie van een treinverantwoordelijke die het beledigend vindt dat treinwagons " blikken" genoemd worden.

Moet ik mij door dergelijke nogal bizarre reactie aangesproken voelen? Absoluut niet. Het gaat immers om het kort op elkaar samen gepakt zitten in een kleine ruimte, wat pendelaars gemeen hebben met sardines in een blik. En daar stopt dergelijke gelijkenis, maar niet voor jou, neen, jij en somige anderen hier blazen het op tot een belediging. Het zal wel zijn redenen hebben; Stemmingmakerij tegen een afvallige? Of gewoon gebrekkig begripsvermogen?

2. Jij bent begonnen te stellen dat ik mijn post gemanipuleerd zou hebben, niet ik. Ik heb jou daarop gewezen.Heb jij nu echt de gewoonte om elke kritiek gewoon naar de man toe klakkeloos terug te kaatsen, zoals men doet in de kleuterklas? En dan ga je nog eens je eigen blufpoker "constructief opbouwend "noemen, terwijl , zie punt 1, je de essentie , de basis , nog altijd niet snapt.

3 Het is nu duidelijk dat je de termen lone wolf /team player gewoon als wat hippe termen gebruikt, niet als iets wezenlijks, eerder als een soort stemmingmakerij ad hominem om je gelijk wat kracht bij te zetten . Ook over de "lusten en de lasten" heb jij (in mijn geval, dus met mijn voorkeuren) nog niet door, hoewel in vorige posts duidelijk uitgelegd, dat er in feite zo goed als geen lusten (meer) zijn. Reden waarom het ook totaal irrelevant is of ik al dan niet wezenlijk een team player ben. (Ik wil overigens gerust de team kledij teruggeven bij vertrek of vanaf nu zelf mijn kledij volle pot betalen, heb toch maar twee stuks nodig. )

4. "Alles wat jij niet leuk vindt acht je overbodig" is een eerder onzinnige veralgeming, je vond het waarschijnlijk wel leuk klinken. Dat soort geblaf zal wel zijn nut hebben om minderheden in clubverband in het gareel te houden zeker?

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 25 jan 2020 15:37

RVV schreef: 25 jan 2020 08:38 Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
Ja in een groepje rijd je natuurlijk altijd sneller. 30 km/u in een groep is natuurlijk een beetje een toeristentempo
Maar waar haal je dat verschil in km's vandaan? 30% sneller door in een groep te rijden lijkt me wat veel
Laatst gewijzigd door arnold op 25 jan 2020 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 15:46

Volgens mij zijn WillemMTB en Squeezer een eigen clubje begonnen, Geen wielerclub maar een debatclubje.....

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 jan 2020 16:32

Hilarisch topic geworden. Binnenkort het killfilter weer eens bijwerken

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 25 jan 2020 17:09

arnold schreef: 25 jan 2020 15:37
RVV schreef: 25 jan 2020 08:38 Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
Ja in een groepje rijd je natuurlijk altijd sneller. 30 km/u in een groep is natuurlijk een beetje een toeristentempo
Maar waar haal je dat verschil in km's vandaan? 30% sneller door in een groep te rijden lijkt me wat veel
Misschien omschrijf ik het verkeerd.. als je met een bepaalde inspanning 30 km/h in een groep fietst dan zou met dezelfde inspanning 22 tot 24 km solo fietsen.

Als je dit doortrekt dan is het het inspanning niveau bij 35 km/h in een groep hetzelfde als 30 km/h solo.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd de rondjes op Corpus (de wielerbaan in Groningen) daar is elke donderdagavond een uurtje koersen. (als het licht is) je kunt vrij aansluiten een licentie is niet nodig daar fietst het hele peloton, zowel Snelle fietsers en langzame fietsers (solo bedoel ik dan) standaard tussen de 42 en 45 km/h. Op Strava volg ik wel wat mensen. Maar niemand daarvan heeft ooit solo een uur lang 42 tot 45 km/h op de wielerbaan gefietst. maar in het peloton is de verhouding heel anders.

Ikzelf heb nog nooit meegefietst tijdens zo’n koers omdat mijn fiets daarvoor niet geschikt is. Maar solo heb ik wel eens een uurtje 40 gemiddeld gehaald. Maar dan ging ook echt wel erg diep.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 25 jan 2020 18:26

De clue van kopmannen is dat ze een gelijkmatig tempo kunnen aanhouden. Wij hebben er heel wat in de club die hard kunnen fietsen, maar het is niet iedereen gegeven hetzelfde tempo aan te houden wind mee, wind tegen, vlak, heuvelachtig, kasseirit, broeiend warm of net ijskoud... Heel veel respect voor zij die het kunnen.

Overigens eens vier uren gaan fietsen in deze temperatuur helpt om relaxed te reageren 😉 Kan het iedereen aanbevelen.

JensH
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jan 2018 17:34

JensH 25 jan 2020 19:24

RVV schreef: 25 jan 2020 13:28
JensH schreef: 25 jan 2020 10:00
RVV schreef: 25 jan 2020 08:38 Fietsen in een groep vind ik totaal geen uitdaging. Iedereen heeft het makkelijk. Zelfs de stoemper op kop (in vergelijk met solo) Een groep die 30 km/h gemiddeld fietst is hetzelfde als 22 km/h solo fietsen. Voor mij moet fietsen een uitdaging bieden. Dat vind ik niet terug in een groep/club. Uitgezonderd zijn weer de MTB clubs want dan draait het veel meer om techniek.
Nou Rico wij moeten toch al redelijk hard stampen om binnen te komen met 37-39 gemiddeld. met een man of 5-6 ik begrijp je wel maar niet alles over dezelfde kam scheren he :D
Er zijn uitzonderingen :mrgreen:
Nee maar je hebt gelijk. Jij bent ook een persoon met veel kracht in de benen. Ik zal nooit jouw wattages op het vlakke kunnen trappen en dit vol houden. 😁

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 20:01

Pelep schreef: 25 jan 2020 18:26 De clue van kopmannen is dat ze een gelijkmatig tempo kunnen aanhouden. Wij hebben er heel wat in de club die hard kunnen fietsen, maar het is niet iedereen gegeven hetzelfde tempo aan te houden
Lijkt me meer iets voor de knechten, niet voor de kopmannen.

Meer serieus, in een club wordt er gewoon gedraaid en doet iedereen zijn deel kopwerk. Als wegkapitein laat je de sterkere renners iets meer doen en mensen die even slecht zitten draaien korter.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 25 jan 2020 20:12

Een goeie club heeft wegkapiteins. Die zijn bijvoorkeur van het type sergeant-majoor. Vriendelijk, maar als het moet ook duidelijk en stevig. Dwingen af.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2020 21:50

In onze club eens het volgende gehoord
"Een goede kopman is diegene die goed is zonder dat die dat persé wil laten zien"
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 jan 2020 06:38

Bedoelen jullie met kopman hetzelfde als wegkapitein?

Plaats reactie