Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste fiets tweedehands Wilier GTS

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 jan 2020 19:31

Bij zo'n paardenlul was ik dan voor de laatste keer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 16 jan 2020 20:43

Die van de foto is in ieder geval geen XS (veel te hoge voorvorkbuis).

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 17 jan 2020 16:14

Dat van dat bellen en ja hij staat op voorraad en je komt en wat blijkt........ fiets is er niet.

Heb ik ook eens gehad bij 12gobiking.
ruim 2 uur rijden vanuit Friesland.
Dus voor niets.
Die werken met voorraden en via internet kan zo een fiets worden verkocht,in de tijd dat jij er heen rijdt.
Reserveren voor een afspraak doen ze niet aan.(bij mij dan toen).

Wat dat betreft zou je zulke types eens goed onder hun ballen willen schoppen ;) .

Topic starter>Lees je eens heel goed in hier op het forum als je een racefiets aanschaft(doe daar eens de moeite voor). Het is toch geen weer om lekker te fietsen.Je hebt nog mooi de tijd om je eens goed in te lezen(rekening houdend met bestedingsbudget en je wensen/misschien ook stevige wielen!), en dan pas te kiezen voor bepaalde tweedehandsfietsen en dan hier weer eens vragen wat de kenners er van denken, welke de verstandigste keuze is voor je.

Bij de grote zaken en Canyon kun je goed terrecht als je precies! weet wat je wilt en je zelf ook redelijk handig bent.


**en wat je naam betreft :Fean is fries voor veen
een feanfan is een fan van Heerenveen.Dat is in elk geval een dikke plus voor je ;)

Fean
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2020 10:24

Fean 25 jan 2020 11:52

zo zeg uit Friesland naar 12gobiking, en dan niks.. dat is pijnlijk zeg, een nekschot!:) Ik was woensdag nog naar Zaltbommel gereden, wederom de verkeerde maat grrr. De maten van Wilier zijn niet standaard. L is soms 176-181, maar soms ook 1.79- 1.85, lekker dan.

Wilier vind ik wel speciaal en wil gewoon mee kunnen fietsen met de jongens. Als ik een fanaat wordt (zoals met mtb-en) dan komt er toch wel een hele nieuwe op maat gemaakt. Maar ik ga geen 3k uitgeven als ik nog niet precies weet of ik een fantatiekeling ga worden:). De tweedehands kan ik wel weer verkopen.

*ik heb in Ljouwert gestudeerd;-) Vaak geschaatst op kneiter gladde baan in de Thialf... Mooi volk trouwens!

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 25 jan 2020 13:48

Fean schreef: 25 jan 2020 11:52 zo zeg uit Friesland naar 12gobiking, en dan niks.. dat is pijnlijk zeg, een nekschot!:) Ik was woensdag nog naar Zaltbommel gereden, wederom de verkeerde maat grrr. De maten van Wilier zijn niet standaard. L is soms 176-181, maar soms ook 1.79- 1.85, lekker dan.
Een beetje naïef is dat natuurlijk ook wel... oriënteren op de maatvoering en modellen is makkelijker te doen in de buurt of op het www. Als je dan een beetje weet wat je wil dan loont het vaak de moeite om voor een afstand in de auto te stappen.

Overigens zijn niet alleen bij Wilier de maten niet standaard. Er bestaan geen uniforme maten binnen de racefietswereld. Elk merk/type heeft zijn eigen maatvoering. Je kunt van (bijna) alle fietsen de geometrietabel wel terug vinden op internet. Daar staan van die fiets alle maten in. Van zo'n tabel zijn de balhoofdbuis en horizontale bovenbuis (vaak een fictieve maat omdat de buis niet recht loopt) de meest bepalende. Het zadel kun je immers altijd wel omhoog/omlaag zetten. Finetuning kun je dan doen met de stuurpen, soms centimetertje af of erbij.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 25 jan 2020 14:01

Ik wil me niet opdringen, maar mijn Rose X-lite crs (zie onderschrift) komt binnenkort te koop (maat 57). Carbon, licht, Sram force 22. Welliswaar niet het merk wat je zoekt, maar wel een goede en goed rijdende fiets. Naar keus met carbon of alu wielset.
Ik woon in Veenendaal. Dus misschien mooi te combineren met een dagje MTB'en op de Heuvelrug.....
Bij interesse of vragen, stuur gerust een PB.

Plaats reactie