Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote verkeersregelstopic (NL)

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 20 jan 2020 17:50

buzz schreef: 20 jan 2020 17:39 Als je aldaar op de weg blijft fietsen, wordt er overigens meestal getracht om je 'fijntjes' naar het niet-verplichte fietspad te claxonneren (zo is mijn ervaring). Zoals wel vaker gebeurt bij wegen met niet-verplichte fietspaden ernaast.
Maar op die weg wil je toch niet fietsen ... :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 jan 2020 17:57

buzz schreef: 20 jan 2020 17:39 Als je aldaar op de weg blijft fietsen, wordt er overigens meestal getracht om je 'fijntjes' naar het niet-verplichte fietspad te claxonneren (zo is mijn ervaring). Zoals wel vaker gebeurt bij wegen met niet-verplichte fietspaden ernaast.
Klopt, soms drukken ze je zelfs van de weg af. (2 keer meegemaakt)
Maar toch als het hard waait/regent fiets ik daar liever op de weg dan het fietspad waar veel rotzooi ligt.

Stukje verderop (meer richting Beverwijk) hebben ze paar jaar geleden een extra stukje fietspad aangelegd van paar honder meter, daar fiets ik echt nooit op. (en zie er eigenlijk ook nooit iemand fietsen)
Dat was echt een idee van een ambtenaar volgens mij/mooie geldverspilling.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 21 jan 2020 10:34

Wat ook leuk is om met een kinderaanhanger achter je fiets op de weg en niet op het fietspad te gaan fietsen (ja, dat mag als de aanhanger breed genoeg is). De woede van veel automobilisten kent dan bijna geen grenzen meer. Ik doe het overigens vrijwel nooit, uit veiligheidsoverwegingen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2020 11:17

Hoe weet je dan dat die automobilisten woedend zijn?

Maar afgezien daarvan: wat een compleet egocentrisch en totaal onverantwoord gedrag is dat zeg!! Geen wonder dat iedere automobilist reageert. Ze willen allemaal duidelijk maken dat men het leven/gezondheid van zijn kinderen onnodig in gevaar brengt!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jan 2020 11:41

Eerst vraag je je af hoe @alois weet dat de automobilisten kwaad zijn en een zin verder weet jij wel dat de automobilisten hem iets duidelijk willen maken. ;)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jan 2020 12:15

Enzzo schreef: 21 jan 2020 11:17 Hoe weet je dan dat die automobilisten woedend zijn?

Maar afgezien daarvan: wat een compleet egocentrisch en totaal onverantwoord gedrag is dat zeg!! Geen wonder dat iedere automobilist reageert. Ze willen allemaal duidelijk maken dat men het leven/gezondheid van zijn kinderen onnodig in gevaar brengt!!
Ik neem dan aan dat jij elke weg zonder los fietspad vermijd met je kinderen (mochten die er zijn)?

Ander voorbeeld, Onze kinderopvand zit aan het abstwoude - een smalle dijkweg nabij Delft, waar auto's elkaar alleen op passeerhavens kunnen passeren. Ik heb daar weinig keuze dan deze weg te nemen met mijn kinderen in de fietskar.
Ben ik dan NIET egocentrisch en totaal onverantwoord omdat het in mijn situatie niet onnodig is? Of ben ik dan WEL egocentrisch en totaal onverantwoord dat ik uberhaupt deze kinderopvang uitgekozen heb vanwege de locatie?
En is het anders als je ze op een "mamafiets" met voor en achterzitje, over diezelfde weg naar de opvang brengt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2020 12:40

Nee het ging mij om het bewust niet op een fietspad rijden omdat het mag. Dat vind ik provocatief en egocentrisch.
En niet eens persé omdat je zelf onverantwoordelijk handelt. In het huidige verkeer in Nederland overheerst tegenwoordig gestresseerd, schofterig, asociaal en soms zelfs crimineel gedrag. Dat gaan provoceren met je kinderen als inzet vind ik schokkend!!!

Ik rij gelukkig nog maar weinig in NL maar telkens als ik het wel even moet doen sta ik echt versteld over de totale verharding en intolerantie die er op zowel de snelwegen als lokale wegen heerst.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2020 12:45

Jans schreef: 21 jan 2020 11:41 Eerst vraag je je af hoe @alois weet dat de automobilisten kwaad zijn
vanwege de laatste zin: "ik doe het vrijwel nooit"
en een zin verder weet jij wel dat de automobilisten hem iets duidelijk willen maken. ;)
Ja; dat hij beter op het fietspad kan gaan rijden ipv op de baan
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 jan 2020 12:55

Ik rij gelukkig nog maar weinig in NL maar telkens als ik het wel even moet doen sta ik echt versteld over de totale verharding en intolerantie die er op zowel de snelwegen als lokale wegen heerst.


————

Ben ik mee eens...

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 21 jan 2020 13:50

DDX schreef: 20 jan 2020 17:57 Stukje verderop (meer richting Beverwijk) hebben ze paar jaar geleden een extra stukje fietspad aangelegd van paar honder meter, daar fiets ik echt nooit op. (en zie er eigenlijk ook nooit iemand fietsen)
Dat was echt een idee van een ambtenaar volgens mij/mooie geldverspilling.
Bedoel je soms dit stukje DDX?
beverwijk.jpg
Er fietsen daar wel degelijk mensen :lol:
beverwijk2.jpg
Maar alle gekheid op een stokje, dit is een kansloze geld verspilling van de gemeente. Het lullig stukje aan het einde om de weg op te draaien is ook lekker krap, met een prachtige lantaarn paal aan de buitenkant bocht. Mocht je de bocht missen, dan heb je tenminste een "vangnet". Het is ook niet echt zichtbaar/duidelijk voor automobilisten die geen fietser, die de weg op schiet, verwachten.
beverwijk3.jpg

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 jan 2020 16:20

Dat stulkje bedoel ik idd, met mooie haakse bochten.
En als je vanuit het westen komt staat er hier ook geen mooi bordje fietsers oversteken maar je zal vast mensen hebben die dan dat fietspad op duiken zonder om te kijken...

Wel grappig dat dat bordje niet verplicht fietspad bij die google streetview op de grond ligt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 jan 2020 21:15

Ik rij daar ook wel eens en neem altijd dat fietspaadje, tis een smalle weg en er is geen reden om het niet te doen.
Uit je doppen kijken moet altijd....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie