Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Judise.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2020 09:30

Via een tip een ander forumlid kwam op een voor mij nieuwe routeplanner: www.judise.nl.

De site ziet er nogal 1992 uit maar hij werkt super. Zeer groot voordeel (IMHO) is dat je een bestaande track als voorbeeld op de kaart kunt plotten (optie 'create as template' bij het inmiddels overleden Gpsies). Deze optie noemt Ridewithgps overigens tracking, en daarvoor moet 10$ per maand betaald worden. Maar bij judise.nl is het gratis.

De naar mijn mening beste OSM layout wordt gebruikt. Dit i.t.t. Strava route builder die een andere gebruikt waarop bijvoorbeeld fietspaden niet/nauwelijks zichtbaar zijn.

Enige echte nadeel is dat het routen over onverharde wegen niet altijd goed werkt. Geen enkel probleem als je alleen op de weg rijdt. Dit is overigens iets waar veel concurrenten ook last van hebben (Gpsies kende dit probleem ook, RidewithGPS in mindere mate ook).

Hier is Strava dan weer heel goed in, al zorgt dat er wel voor dat je vaak over wegen
wordt gestuurd waar je helemaal niet mag fietsen.
Laatst gewijzigd door havana op 31 jan 2020 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 19 jan 2020 09:50

Net even gekeken, ziet er inderdaad goed uit en werkt snel. Ik mistte wel streetview, totdat ik even bij het hulp menu keek. Daar is een sneltoets voor, toets v.
Streetview is erg makkelijk met een route uitzetten. Gebruik nu altijd Ride with GPS,.

Bedankt voor de tip.
Bikers are not alone

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 19 jan 2020 10:35

Gisterenavond ook even gekeken, en lijkt een prima alternatief voor gpsies.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 jan 2020 11:37

Iets uitgevonden wat er al is:
http://brouter.de/brouter-web

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2020 13:20

Met Brouter kun je geen create as template doen (of ik moet verkeerd kijken). Ook mis ik daar de optie om de routing uit te zetten (of ik moet verkeerd kijken).

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jan 2020 13:39

havana schreef: 19 jan 2020 09:30 Via een tip een ander forumlid kwam op een voor mij nieuwe routeplanner: www.judise.nl. ........
.....Enige echte nadeel is dat het routen over onverharde wegen niet werkt (onverharde fietspaden werkt wel). Geen enkel probleem als je alleen op de weg rijdt. Dit is overigens iets waar veel concurrenten ook last van hebben (Gpsies kende dit probleem ook, RidewithGPS in mindere mate ook).

Hier is Strava dan weer heel goed in, al zorgt dat er wel voor dat je vaak over wegen
wordt gestuurd waar je helemaal niet mag fietsen.
Is er een speciale instelling om Strava mooie gravel-routes te laten maken?

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 19 jan 2020 13:53

Gebruik Judise al wat langer (naast Komoot), de planner wordt nog steeds ge-update. Maar werkt goed en op de mode "mooiste" worden zeker de mooiere wegen gekozen. De routeplanner van de Fietsersbond heeft veruit de meeste keuzemogelijkheden voor type routes, maar is helaas alleen beperkt binnen de landsgrenzen NL.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2020 14:21

Fietsersbond is echt een routeplanner, terwijl je met Judise desgewenst ook zelf kunt tekenen. Belangrijk verschil. Overigens vind ik de routes van de Fietsersbond ook heel goed !

@Hanz Bé

Nee. Alleen lijkt Strava de enige te zijn die je makkelijk over onverharde wegen laat routeren... Dat komt omdat Strava de routing doet op basis van popularity routing (zeg maar, de praktijk) terwijl andere routeplanners alleen maar op basis van theorie routen. De data in OSM over wat verhard is en wat niet, is niet zo heel best.
Laatst gewijzigd door havana op 20 jan 2020 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 19 jan 2020 18:02

Werk inderdaad wel fijn. Ik mis inderdaad een onverhard optie. Niet enkel af en toe een paadje, maar meer een routeplanner die onverhard bewust opzoekt. Maar volgens mij is die er gewoon nog niet in een gratis planner?
Laatst gewijzigd door hayes op 19 jan 2020 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2020 18:03

Klopt en dat ligt vooral aan OSM.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 19 jan 2020 19:55

Bedankt voor de tip! Net eens een route aangemaakt en ziet er goed uit!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jan 2020 22:22

Mooi programma,even wennen maar dan werkt het prima.Ook qua snelheid tov gpsies laad Judise de kaart sneller.
Momenteel wel de melding ,er kan geen verbinding worden gemaakt met de server om een route(bestand)te downloaden.
Test het nu met een iPad.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie