Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

KNWU Fondo

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 09 dec 2019 14:51

De Tukker schreef: 09 dec 2019 14:20
knwufondo schreef: 09 dec 2019 14:10 ... Indien je mogelijkheid ziet om de bug als schermopname (of met een andere telefoon gefilmd) op te delen, heel graag. Je kunt dit gewoon via de Whatsapp coachchat naar ons sturen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het nog steeds niet snapt? Die indruk krijg ik helaas wel door jouw respons. :cry:
Ik snap je wel, maar we kunnen deze bug zelf niet reproduceren op onze testdevices. En omdat we best wel wat kleine bugs hebben op te lossen, zou een filmopname ons helpen om (nog) beter te analyseren/begrijpen wat er mis gaat. Dus als het lukt, heel graag - zo niet, geen probleem, dan gaan we er alsnog naar kijken. :)
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 dec 2019 15:38

knwufondo schreef: 09 dec 2019 14:51 ... maar we kunnen deze bug zelf niet reproduceren op onze testdevices. ...
Oh ... maar dan proberen we eerst iets anders ...

Is er op het forum iemand die dit probleem ook heeft? Dus, drukken op de 'terug-toets' in de Fondo app heeft geen effect, je komt dus niet terug op de startpagina van je mobieltje?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 dec 2019 15:42

De Tukker schreef: 09 dec 2019 15:38
knwufondo schreef: 09 dec 2019 14:51 ... maar we kunnen deze bug zelf niet reproduceren op onze testdevices. ...
Oh ... maar dan proberen we eerst iets anders ...

Is er op het forum iemand die dit probleem ook heeft? Dus, drukken op de 'terug-toets' in de Fondo app heeft geen effect, je komt dus niet terug op de startpagina van je mobieltje?
Het is wellicht ook handig om je android versie te vermelden, er zijn zo ontiegelijk veel versies op dit moment die nog gebruikt worden, het is voor ontwikkelaars lastig om alle versies en subversies af te gaan om een bug te reproduceren.

Mocht je niet weten hoe je dit kunt opzoeken, stuur even een pb. Als ik het niet vergeet, kijk ik vanavond of morgen ook even op mijn android telefoon hoe de app zich gedraagt.

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 09 dec 2019 15:50

De Tukker schreef: 09 dec 2019 15:38
knwufondo schreef: 09 dec 2019 14:51 ... maar we kunnen deze bug zelf niet reproduceren op onze testdevices. ...
Oh ... maar dan proberen we eerst iets anders ...

Is er op het forum iemand die dit probleem ook heeft? Dus, drukken op de 'terug-toets' in de Fondo app heeft geen effect, je komt dus niet terug op de startpagina van je mobieltje?
Ik heb ander merk mobiele telefoon met Android 9.
Inderdaad de zgn Android terug toets doet het inderdaad helemaal niets.
Dat had ik echter nog helemaal niet gemerkt omdat ik de terug toets vrijwel nooit gebruik. ;)
Binnen Fondo maakte ik alleen gebruik van de navigatiemogelijkheden van Fondo zelf.
Om naar het startscherm te gaan gebruik ik gewoon de Android startschermknop omdat dat veel sneller werkt dan meerdere malen op de terug toets.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 dec 2019 15:52

Philippos schreef: 09 dec 2019 15:42
...
Het is wellicht ook handig om je android versie te vermelden ...
Ja, da's slim. :D Mijn Telefoon heeft versie 8.0.0 en de tablet heeft versie 9.

wowo schreef: 09 dec 2019 15:50 ...
Dat had ik echter nog helemaal niet gemerkt omdat ik de terug toets vrijwel nooit gebruik. ;)
...
gebruik ik gewoon de Android startschermknop omdat dat veel sneller werkt dan meerdere malen op de terug toets.
Ik bedien het met mijn rechterduim. Die zit dichter bij de terug-toest dan bij de startschermknop :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

jberends
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 sep 2019 16:03

jberends 09 dec 2019 16:39

De Tukker schreef: 09 dec 2019 14:20
knwufondo schreef: 09 dec 2019 14:10 ... Indien je mogelijkheid ziet om de bug als schermopname (of met een andere telefoon gefilmd) op te delen, heel graag. Je kunt dit gewoon via de Whatsapp coachchat naar ons sturen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het nog steeds niet snapt? Die indruk krijg ik helaas wel door jouw respons. :cry:
Het gaat erom dat zoiets door wordt gezet (aan bv dev team met capabele mannen en vrouwen), een schermopname is spreekt daarbij altijd meer dan boekdelen en ruim 1000 worden. Gaat er niet om of iemand het wel of niet snapt. Het gaat erom dat de omschrijving en reproduceerbaarheid zo goed mogelijk wordt vastgelegd/door kan worden gezet.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 dec 2019 16:41

jberends schreef: 09 dec 2019 16:39 ...
Het gaat erom dat zoiets door wordt gezet (aan bv dev team met capabele mannen en vrouwen), een schermopname is spreekt daarbij altijd meer dan boekdelen en ruim 1000 worden. Gaat er niet om of iemand het wel of niet snapt. Het gaat erom dat de omschrijving en reproduceerbaarheid zo goed mogelijk wordt vastgelegd/door kan worden gezet.
Snap ik, maar een schermafdruk voegt hier niets, maar dan ook helemaal niets toe (tenzij de ontwikkelaar niet wat wat de 'terug-toets' is.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 09 dec 2019 20:05

Ik kom terug op mijn melding dat de Android terug toets niet werkt in Android 9.
Hij werkt bij mij nl in verreweg de meeste gevallen wel.
Mijn uitvoerige epistel hierover:
Als ik Fondo opstart terwijl ik met een training gestart bent, zal de Android terug toets Fondo direct weer afsluiten. Dat is correct gedrag.
Wanneer ik vervolgens bij de desbetreffende weektraining op > toets (voor de details vd training) en dan weer terug wil, werkt de Android terug toets ook zodat ik weer in het werkschema van de gekozen doeltraining terecht kom (is dit te volgen?).
Dat is dus weer correct gedrag.
Wanneer ik vervolgens op de Android terug toets druk, gebeurt er echter niets: ik blijf in het werkschema.
Dat is volgens mij echter wederom correct gedrag want een gestarte training kan je alleen maar uitgaan door hem te stoppen met behulp van het instelling wieltje.
Wanneer ik nu bv naar tabblad kennis ga door hierop te klikken en dan op de Android terug toets klik, gaat Fondo niet terug naar de desbetreffende gestarte training. Dat is in feite niet correct maar ook niet echt erg want je kan gewoon weer op het tabblad training klikken.

Ps 1 Een schermafdruk lukt niet, want de 3 algemene navigatie toetsen op een Android touch screen komen niet op een screen shot terecht. Je moet dus een foto met een ander toestel maken.

Ps 2 Misschien kan de topic starter ook in detail beschrijven bij welke handelingen de Android terug toets niet werkt.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 09 dec 2019 20:18

wowo schreef: 09 dec 2019 20:05 ...
Ps 2 Misschien kan de topic starter ook in detail beschrijven bij welke handelingen de Android terug toets niet werkt.
Ik snap werkelijk niet wat ik nog meer moet uitleggen dan ik al deed bij posting.php?mode=edit&f=37&p=1374952
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 09 dec 2019 21:58

wowo schreef: 09 dec 2019 20:05 Ik kom terug op mijn melding dat de Android terug toets niet werkt in Android 9.
Hij werkt bij mij nl in verreweg de meeste gevallen wel.
Mijn uitvoerige epistel hierover:
Als ik Fondo opstart terwijl ik met een training gestart bent, zal de Android terug toets Fondo direct weer afsluiten. Dat is correct gedrag.
Wanneer ik vervolgens bij de desbetreffende weektraining op > toets (voor de details vd training) en dan weer terug wil, werkt de Android terug toets ook zodat ik weer in het werkschema van de gekozen doeltraining terecht kom (is dit te volgen?).
Dat is dus weer correct gedrag.
Wanneer ik vervolgens op de Android terug toets druk, gebeurt er echter niets: ik blijf in het werkschema.
Dat is volgens mij echter wederom correct gedrag want een gestarte training kan je alleen maar uitgaan door hem te stoppen met behulp van het instelling wieltje.
Wanneer ik nu bv naar tabblad kennis ga door hierop te klikken en dan op de Android terug toets klik, gaat Fondo niet terug naar de desbetreffende gestarte training. Dat is in feite niet correct maar ook niet echt erg want je kan gewoon weer op het tabblad training klikken.

Ps 1 Een schermafdruk lukt niet, want de 3 algemene navigatie toetsen op een Android touch screen komen niet op een screen shot terecht. Je moet dus een foto met een ander toestel maken.

Ps 2 Misschien kan de topic starter ook in detail beschrijven bij welke handelingen de Android terug toets niet werkt.
Dankjewel voor dit gedetailleerde bugreport, daar kunnen we wat mee!
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 jan 2020 22:58

leuke app!
Deze week eens bekeken.
Vraag me af hoelang deze gratis gaat blijven?

Gebruikersavatar
knwufondo
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 dec 2019 09:34
Locatie: Papendal
Contact

Gebruikersavatar knwufondo 19 jan 2020 12:31

Kiekeboe schreef: 18 jan 2020 22:58 leuke app!
Deze week eens bekeken.
Vraag me af hoelang deze gratis gaat blijven?
Goede vraag! De app blijft in ieder geval volledig gratis te gebruiken tot en met maart, oftewel de start van het nieuwe wegseizoen. Dan komt er een nieuwe versie van Fondo uit die op basis van de feedback is doorontwikkeld. De app blijft in de basis gratis, dus de artikelen en huidige trainingsprogramma's voor de voorjaarsklassiekers zullen vrij toegankelijk blijven. Voor het volgen van nieuwe trainingsprogramma's en nieuwe functionaliteiten zoals een koppeling met (Garmin) fietscomputers, gaan we een maandelijks bedrag vragen. Dit Fondo 'Premium' abonnement kun je straks ook voordelig aanschaffen in combinatie met een Fiets jaarabonnement. Veel meer details kan ik op dit moment niet geven, dus hou de app en nieuwsbrief in de gaten!
Fiets beter met Fondo, de trainingsapp van de KNWU, in samenwerking met Fiets Magazine.

Plaats reactie