Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bone conduction headphones topic (Aftershokz)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jan 2020 10:53

Als ik met oortje rijd, bijna altijd als ik alleen fiets, dan ook altijd alleen in rechter oor.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 17 jan 2020 11:22

Het gaat kennelijk niet meer over Aftershokz maar over of het wel of niet legaal is om met in ear's te fietsen. Het lijkt er op dat ik dit topic heb gekaapt; Sorry, dat was/is absoluut niet mijn bedoeling.

Ben nieuwsgierig geworden naar Aftershokz. Ik las daar een aantal maanden geleden in een ander topic (viewtopic.php?f=22&t=90212&p=1363427&hi ... z#p1363427) voor het eerst over toen #Daniel1975 daar een plaatje van postte. Ik kende het niet.

In de tijd van de mp3 spelers heb ik maatwerkoordoppen laten maken voor mijn Bose Mega Bass in-ears. De gewone meegeleverde oordopjes vallen (bij mij althans) er steeds uit. Op zich werken maatwerkdoppen perfect maar het sluit wel je hele oor af. Bij hardlopen geen probleem als je tegen het verkeer in loopt, op de fiets geeft dat zo'n gedoe om steeds tegen het verkeer in te fietsen. :lol:

Daar komt een ander probleem bij; Ik draag al 50 jaar een hoorapparaat. De meeste mp3 spelers hebben geen balansregeling (mijn telefoon trouwens wel). Dus hoor ik altijd maar met een oor; Dus mono; Dus bungelt er altijd een oordopje los bij :-( Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt.
Tijdens het fietsen draag ik zelfs geen hoorapparaaat want wordt compleet mesjogge van het windgeruis. Daarom ben ik geinteeresseerd in de Aftershokz want met mijn beendergeleiding is niks mis.

De modernste hoorapparaten kunnen via Bluetooth vanaf een mobiele telefoon muziek streamen. Dat opent perspectieven! Ga daar binnenkort beslist naar kijken bij vervanging van mijn huidige apparaat.
Voor wat de wetgeving in Frankrijk en Spanje betreft, lijkt me dat laatste toch wel een interessante casus te worden :-)

Ik ben oprecht geinteresseerd in alle ervaringen met de Aftershokz of andere 'Bone conduction headphones' en hoop op veel reviews hier.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 17 jan 2020 11:30

Ik heb nu bijna een jaartje de Aftershokz Titanium Mini. Ik gebruik ze graag en ze verhinderen de helm/bril niet. Het geluid is goed voor op de fiets en de rijwind valt me minder op dan met in-ears. Dit omdat de muziek echt recht in je hoofd komt en bij in-ears duwt de wind op de oortjes.

Langere ritten (4u+) doe ik wel gewoon met in-ears omdat de batterij al een paar keer leeg was in het midden van m'n rit - m'n eigen fout, moet ze maar leren opladen :oops:

Qua comfort heb je niet door dat je hem op je hoofd hebt zitten. Wat ik wel dan weer heb is dat ik soms bij zwaardere intervallen niet doorheb dat er muziek aan het spelen is en dat heb ik niet met in-ears omdat ik dan meer 'zoned-out' ben en op het ritme van de muziek fiets.

Edit: Het is ook gemakkelijk dat m'n telefoon niet vasthangt aan een kabel en dat ik dan in alle vrijheid al fietsend foto's kan nemen zonder steeds de 3.5mm jack uit te trekken. Dit is natuurlijk ook gewoon op te lossen met bluetooth in-ears ;)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 jan 2020 11:46

De Tukker schreef: 17 jan 2020 11:22 Het gaat kennelijk niet meer over Aftershokz maar over of het wel of niet legaal is om met in ear's te fietsen. Het lijkt er op dat ik dit topic heb gekaapt; Sorry, dat was/is absoluut niet mijn bedoeling.
Ts is zelf begonnen met het opnoemen van het legale aspect van oordoppen.
Maar ik vermoed zelf dat de aftershocks ook verboden zijn dan, dus daarvoor hoef je in mijn beleving niet voor dit soort koptelefoons te kiezen.
Wel is het een prettig idee dat dit soort koptelefoons er zijn, zodat je dus nog wat van de omgeving hoort naast de muziek.

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 17 jan 2020 12:15

Hier mijn ervaringen met het gebruik van de Aftershokz Sportz Titanium. Dat is (volgens mij) de goedkoopste bekabelde uitvoering.

Het is waar dat het contact met de omgeving erg goed blijft. Het is een heel merkwaardige gewaarwording het geluid 'in je hoofd' te horen terwijl de omgevingsgeluiden gewoon binnen komen.

Het geluid van deze versie is redelijk, maar zeker niet goed te noemen. Oordopjes geven beter geluid dan de uitvoering die ik heb. Voor op de fiets vind ik het goed genoeg. Het kan aan mijn hoofd liggen, maar het maakt nogal uit waar je de doppen tegen je hoofd zet.

Bij hogere volumes voel je de doppen soms trillen tegen je hoofd, wat niet prettig is. Ook geven mijn oorschelpen veel windgeruis, wat de muziek bij tegenwind overstemt. Maar ik heb vrij forse oren, daarom rij ik graag met een helmmuts (wat in de zomer geen doen is, tips in deze zijn welkom!).

Bij koud weer gebruik ik hem niet, omdat ik de combinatie helmmuts/bril/aftershokz niet prettig vind. Ook kan het beugeltje dat achter je hoofd langs loopt bij kragen in de weg zitten.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 17 jan 2020 12:42

De Tukker schreef: 17 jan 2020 11:22 Het lijkt er op dat ik dit topic heb gekaapt; Sorry, dat was/is absoluut niet mijn bedoeling.
Geen probleem!

Ik ben nu op de bezorging aan het wachten dus eenmaal binnen kan ik er iets over zeggen.

Nu heb ik deze en de batterij is maar 1,5 uur per oortje:
Afbeelding

Wat ik verwacht van de Aftershokz is dat ik nu in stereo kan luisteren en het verkeer kan horen.

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 17 jan 2020 13:50

Ronschr schreef: 17 jan 2020 12:15 Bij koud weer gebruik ik hem niet, omdat ik de combinatie helmmuts/bril/aftershokz niet prettig vind. Ook kan het beugeltje dat achter je hoofd langs loopt bij kragen in de weg zitten.
Het probleem met de kragen heb ikzelf niet maar m'n zusje wel. Dit omdat de Aftershokz iets te groot/te ver naar achteren steekt voor haar. Bij mij sluit de Aftershokz Mini goed aan rond m'n hoofd.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 17 jan 2020 14:52

De Tukker schreef: 17 jan 2020 11:22 ... In de tijd van de mp3 spelers ...
Is die tijd voorbij dan? Dan leef ik nog in het verleden :roll:

Afbeelding

MP3-spelertje met speakertje op de stuurpen en lekker fietsen.

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 17 jan 2020 19:59

Ik heb altijd problemen met in-ears in mijn rechteroor (vreemde gehoorgang of zo) waardoor ik rechts nauwelijks muziek hoor. Ik was ook erg benieuwd naar botgeleiding, maar vond de aftershokz wat duur voor een experiment. Ik heb toen op Ali deze gekocht:
https://a.aliexpress.com/_UoMAn
En dat gaat eigenlijk best prima! Ik neem niet heel vaak muziek mee op de fiets, en dan vind ik de kwaliteit en gebruiksduur van deze wel prima. Als ik het vaker zou gebruiken zou ik misschien wel upgraden naar een aftershokz

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 17 jan 2020 20:13

Ik heb er ook 1 via aliexpress gekocht, en vindt hem bij bastonen best hinderlijk trillen.

Dit is bij de aftershokz dus niet zo hinderlijk ?

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 18 jan 2020 06:17

Oeps dubbel
Laatst gewijzigd door Champignon33 op 18 jan 2020 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 18 jan 2020 06:18

@Brutus,

Hoe harder je het volume zet hoe meer het trilt bij bass, dus ja is wel aanwezig.

Gister met redelijk wat tegenwind mee gefietst en dan hoor je de muziek toch vrij slecht, en dat terwijl bijna op max volume stond.

Bij wind stil of mee redelijk geluid, verwacht geen in ear kwaliteit, maar dat is logisch.
Verder zit het wel heerlijk op je hoofd, en ben ik ondanks bepaalde puntjes toch wel blij ermee.

Ik heb de aftershokz trekz air.

Plaats reactie