Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1754
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
-
Contact
fredmtb-sport
12 jan 2020 19:10
Najieto schreef: ↑12 jan 2020 17:07Ik rij daar altijd omhoog. Leuke klim.
Inderdaad, als ik van Soets die kant op kom dan pak ik hem als klim. De enkele keer dat ik na mijn werk in Lieren pak ik idd die afdaling om dan op het kruispunt om te draaien voor "klimrondje" Posbank. (
https://www.strava.com/segments/3514614).
Nee_Nee schreef: ↑12 jan 2020 18:39Morgen een verhaaltje over motormuizen op de Posbank, joepie!
OK, dan ben ik morgen aan de beurt........... (btw, waar komt dat muizen vandaan?)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
Najieto
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05
Najieto
12 jan 2020 19:26
nijkie schreef: ↑12 jan 2020 17:24
Najieto schreef: ↑12 jan 2020 17:07
Ik rij daar altijd omhoog. Leuke klim. Maar de makkelijkste oplossing is toch gewoon een stopstreep op de zijweg Rosendael. Overigens is het niet de zijpenberg ipv de posbank?
Ook als je omhoog gaat en je komt van de rotonde heb je ook een flinke vaart waar rechts voorrang heeft ,
dat het daar niet vaker mis gaat verbaasd mij.
Is dat omdat het toch niet zo gevaarlijk is als ze het willen doen lijken? Of dat het daadwerkelijk elke keer maar net goed gaat?
Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
-
nijkie
- Forum-lid HC
- Berichten: 8548
- Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
- Locatie: Ernem
nijkie
12 jan 2020 19:42
Najieto schreef: ↑12 jan 2020 19:26
nijkie schreef: ↑12 jan 2020 17:24
Najieto schreef: ↑12 jan 2020 17:07
Ik rij daar altijd omhoog. Leuke klim. Maar de makkelijkste oplossing is toch gewoon een stopstreep op de zijweg Rosendael. Overigens is het niet de zijpenberg ipv de posbank?
Ook als je omhoog gaat en je komt van de rotonde heb je ook een flinke vaart waar rechts voorrang heeft ,
dat het daar niet vaker mis gaat verbaasd mij.
Is dat omdat het toch niet zo gevaarlijk is als ze het willen doen lijken? Of dat het daadwerkelijk elke keer maar net goed gaat?
Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
Ik bedoel als je op de Kerklaan fiets en de Rosendaalselaan passeert,verkeer heeft daar voorrang maar vanaf de Kerklaan is de weg van rechts onoverzichtelijk.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
12 jan 2020 22:03
Ik heb er niet vaak gefietst en als ik er was dan ging ik er omhoog maar heb nooit het gevoel gehad dat ik er weleens door het oog van de naald gekropen ben. Vind het juist een rustig stukje weg waar prima zicht is.
Alles is relatief, weg op zich vraagt wel om racen en de nodige ongelukken maar de meeste weggebruikers (zeker die uit de zijstraten komen) zijn ter plekke bekend en weten dat extra voorzichtigheid geboden is. Ken zat wegen met meer verkeer en waar niemand op voorhand rekening houdt met voorbij razende fietsers/motorrijders en dan wordt het pas echt link (op dat soort wegen zie je ook flink wat meer plekken met kaarsen/bloemboeketten langs de weg )
-
Karl66
- Forum-lid
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
- Locatie: Emmen
Karl66
12 jan 2020 22:04
Het onderwerp is geplaatst naar aanleiding van een ongeval. Er is een oudere vrouw overleden, omdat ze zonder voorrang te geven de weg overstak. In dit geval is ze door een wielrenner geschept, maar het had net zo gemakkelijk een brommer, motor of automobilist kunnen zijn. Volgens mij is dat dus ook waar dit onderwerp over had moeten gaan, geen voorrang geven.
Wat mij in deze discussies altijd opvalt is dat er over extreme snelheden van wielrenners gesproken wordt. Vijftig is natuurlijk snel als je het vergelijkt met een gemiddelde fietser, die al stevig aan de slag moet om twintig per uur te rijden op z'n stadsfiets. Maar tegelijkertijd stelt vijftig km/u niet zo heel veel voor. Als een auto dat rijdt, dan vinden we dat een nette snelheid voor in de bebouwde kom. En die auto heeft veel meer massa, dus veel meer energie en meer remweg. In diezelfde auto kunnen we met vijftig km/u prima om ons heen kijken, het overige verkeer inschatten en daarop reageren. Dus laten we nou niet gaan doen of vijftig km/u op een racefiets een situatie schept, waarbij je opeens alle controle kwijt bent.
Wat dan natuurlijk weer niet helpt is zo'n Sjonnie, die begint over de adrenaline, want in een groep rijden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
12 jan 2020 22:47
Waarbij wel aangetekend mag worden, dat bij 50 men in een auto/motorfiets veel meer controle en betere remmen heeft dan op een doorsnee racefiets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Djemz
- Forum-lid
- Berichten: 1751
- Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08
Djemz
12 jan 2020 23:28
Als jij met je fiets even hard kan remmen als een auto die bij 50 een noodstop maakt dan kan je toch wel iets..
Een auto heeft 4 wielen, een motorfiets heeft 10x meer remvermogen en ook 10x dikkere banden waardoor die vlugger stil staat en stabieler is.
Dat vergelijken met een fietsje van 8kg en bandjes van 25mm moet je echt niet doen.
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
13 jan 2020 07:35
Keezx schreef: ↑12 jan 2020 22:47
Waarbij wel aangetekend mag worden, dat bij 50 men in een auto/motorfiets veel meer controle en betere remmen heeft dan op een doorsnee racefiets.
Die fiets (-100kg incl fietser) heeft wel een kortere remweg dan de auto (+1000kg)
-
martinbo
- Forum-lid
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
- Locatie: Puth
martinbo
13 jan 2020 08:23
De remweg is niet afhankelijk van de massa van het voertuig; doe je middelbareschoolnatuurkunde nog maar eens over. Een vierwielaangedreven voertuig alsook een motorfiets met voorvering is veel stabieler dan een racefiets. Hier klapt het stuur eerder om (remmen in een bocht, stuur niet goed vasthouden, verkeerde reflexen) dan wel slipt het achterwiel weg door daar te veel te remmen en voor te weinig.
Verkeerstechnisch lijkt mij op die plek een rotonde een mooie oplossing.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
13 jan 2020 08:25
Nee_Nee schreef: ↑13 jan 2020 07:35
Keezx schreef: ↑12 jan 2020 22:47
Waarbij wel aangetekend mag worden, dat bij 50 men in een auto/motorfiets veel meer controle en betere remmen heeft dan op een doorsnee racefiets.
Die fiets (-100kg incl fietser) heeft wel een kortere remweg dan de auto (+1000kg)
Dat denk ik niet.
Die auto van 1000kg heeft veel meer remvermogen, en heel veel meer rubber om die vertraging daadwerkelijk op het asfalt voor elkaar te krijgen, plus nog eens de massa van zijn motor op de voorkant die dat rubber tegen het asfalt duwt.
Een motor verliest het remmend ook van een auto, om de reden van minder massa en veel minder rubber dat tegen het asfalt drukt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013