Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sarto

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 03 jan 2020 14:10

Volgens mij bestaat er nog geen topic voor dit merk. Aangezien ik 'vanuit de emotie' al overstag ben lijkt het me tijd hier wel mee te beginnen. Alleen rationele gronden zouden nog een reden kunnen zijn om van de kop af te zien. Maar die kans acht ik klein :D

Wat ben ik van plan aan te schaffen:

Sarto Seta Plus
Custom build
Custom paint
Dura Ace DI2 disc groepset
Rotor 2INpower DM Road crankset
FFWD F4D FCC TLR DT240 wielset
Prologo Dimension tiRox zadel

Zijn er meer Sarto rijders op het forum? Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Reviews op internet zijn zonder uitzondering zeer positief.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 jan 2020 14:28

Een freempie voor 6850€.......
Ik hoop oprecht voor jou dat custom made meer inhoudt dan standaard Chinees met custom stuurpenlengte....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 jan 2020 15:06

Sorry Asmeets, ik denk niet dat je hier een goede koop aan doet. Dit is voor mij eenzelfde verhaal als Fons bikes, Neva en nu Sarto. Puur marketing verhaal waar je absoluut geen waarde naar geld krijgt. Het is voor een beginnend (en ja, 2 jaar is beginnend) fietsenmerk niet te doen om zelf een frame te ontwikkelen. Dus liften ze mee op een open mould frame. Niks mis mee maar dan is 6850 euro voor frame en vork belachelijk veel.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jan 2020 15:13

Huh? Sarto is toch handgemaakt tube2tube en niet een malletje?
2 jaar? Sarto is al veel ouder. Denk dat je dingen door elkaar gooit.
Less is bore

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 03 jan 2020 15:18

Ik lees op de site dat Sarto sinds 1960 bestaat en dat custom geometrie mogelijk is.
Dat is dan geen beginnend fietsmerk meer en custom geometrie, made in Italy (hoge lonen) verklaart dan de prijs.
De vraag blijft of jij een custom geometrie nodig hebt (het hele prof- amateurpeloton rijdt op standaard stockframes) en wat de toegevoegde waarde is van productie in een hogeloonland ten opzichte van een lageloonland.

roelw
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 03 jan 2020 15:20

Als ik me niet vergis zijn de lichtblauwe fietsen die Campagnolo gebruikt voor de presentatie van nieuwe groepen, schijfremmen, etc ook van Sarto.

Made in Italy: a tour of the Sarto bike factory:
https://cyclingtips.com/2013/10/made-in ... e-factory/

A custom Sarto Dinamica:
https://cyclingtips.com/2015/11/bikes-o ... -dinamica/

Sarto Lampo Plus frameset review:
https://cyclingtips.com/2019/05/sarto-l ... et-review/

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 03 jan 2020 15:27

Vooringenomenheid is een dingetje zeg. Sarto bestaat al ruim 60 jaar en maakt zelf nog op relatief kleine schaal frames. Ze bouwen ook in opdracht frames voor anderen.

Custom betekent dat het frame tot op de millimeter wordt gebouwd (in Italië) op basis van een bikefitting. Helemaal afgestemd op basis van jouw wensen en gebruik. Je kunt zelfs extra lagen carbon krijgen op plekken waar dat nodig. Van open mould is dus totaal geen sprake.

En als je zoekt op Sarto review of test kun je relatief objectieve reviews lezen die ook een stukje inkijk geven.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 jan 2020 15:37

Mea Culpa, dan ben ik niet goed op de hoogte. Kwaliteit en custom dus geen discussie.

Blijft het feit dat ik het een belachelijke prijs vind. Mar das natuurlijk een geheel pesoonlijke keuze / mening
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2020 15:52

Waarom een FFWD wielset? Dat past qua imago toch totaal niet?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 jan 2020 15:58

asmeets schreef: 03 jan 2020 14:10 Aangezien ik 'vanuit de emotie' al overstag ben lijkt het me tijd hier wel mee te beginnen. Alleen rationele gronden zouden nog een reden kunnen zijn om van de kop af te zien. Maar die kans acht ik klein :D
Een belangrijke rationele grond om af te zien van een dergelijke koop is dat er vrijwel geen enkele rationele grond is om het wel te doen. Ik heb geen enkele moeite ergens de knip voor te trekken op het moment dat de toegevoegde waarde duidelijk is, hier mis ik die toch wel.

Volledig custom klinkt mooi maar is het nodig voor je? Heb je zelf een dermate vreemde maatvoering dat het frame daar op moeten worden aangepast?

Overigens weet ik niet of die €6800 voor frame/vork die hierboven genoemd wordt ook de daadwerkelijk af te tikken prijs is? Op Bikemotion nog even staan kletsen met een alleraardigste Italiaan van Sarto. Kreeg wel de indruk dat er meerdere wegen naar Rome mogelijk waren.

En als dan toch..... waarom in de afmontage dan een boerenpummel polder set up?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 03 jan 2020 16:03

P.S. de webwinkel van Fidder uit de lucht?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 jan 2020 16:30

amclassic-fan schreef: 03 jan 2020 15:52 Waarom een FFWD wielset? Dat past qua imago toch totaal niet?
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat zegt misschien meer iets over mij ;)

Italiaanse fiets = Italiaanse groep = Italiaanse wielen = Italiaanse afmontage :winkthumb:

Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat. Aan wat voor paintjob zit je te denken?

edit typfout
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie