Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen met Van Bon Sport

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 17 apr 2015 14:34

tijs_a schreef:Vorige week vrijdag heb ik een Lezyne Control Drive CO2 besteld en zaterdag vond ik deze in de brievenbus.
Deze had ik vorige week maandag besteld en de maandag erop ontvangen. Maar zou zaterdags 'al' geleverd worden volgens Van Bon. Maar had geen mail gekregen dat e.e.a verstuurd was. Grappig dat jij em wel geleverd kreeg op zaterdag.
Als ik em nog niet had ontvangen had ik gezegd dat het de mijne zou zijn :mrgreen:

janvh123
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2015 15:51

janvh123 15 okt 2015 13:13

Een tijdje terug een Garmin Edge 25 gekocht bij Van Bon, nadat ik hem uit de verpakking had gehaald was ik niet tevreden over de mogelijkheden. Ook ontdekte dat het synchroniseren niet werkte, dus ik wilde hem graag terug sturen.
Via telefonisch contact kreeg ik te horen dat ik hem niet terug kon sturen omdat ik hem al in gebruik had genomen en dat ze een hele kleine marge op dit soort producten hebben, dus dat dat alleen maar geld zou kosten voor hen. Ik kon hem wel voor garantie opsturen i.v.m. het synchroniseren.

Via de mail heb ik Van Bon er op had gewezen dat ik 14 dagen retourrecht heb en dat de marge die zij op dit product hebben niet mijn probleem is. Verder aangegeven dat ze de garantie van het synchroniseren maar zelf moeten regelen met Garmin.
Gelukkig gingen ze hier toch mee akkoord, en kon ik het product terugsturen.

Al met al dus toch tevreden met het eindresultaat, maar de service verliep wel wat stroef...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2015 13:43

14 dagen retourrecht is waarschijnlijk met de verpakking in dezelfde staat als dat je het kreeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 19 okt 2015 13:49

Misschien handig om van te voren te kijken wat de functies zijn van iets wat je koopt...
En retouren is inderdaad van toepassing op producten die nieuw in de ongeopende verpakking zitten.
Gevalletje omgekeerde wereld dit IMHO, zeggen dat de service stroef loopt terwijl je je als klant onbehoorlijk gedraagt.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 okt 2015 15:22

janvh123 schreef:Een tijdje terug een Garmin Edge 25 gekocht bij Van Bon, nadat ik hem uit de verpakking had gehaald was ik niet tevreden over de mogelijkheden. Ook ontdekte dat het synchroniseren niet werkte, dus ik wilde hem graag terug sturen.
Via telefonisch contact kreeg ik te horen dat ik hem niet terug kon sturen omdat ik hem al in gebruik had genomen en dat ze een hele kleine marge op dit soort producten hebben, dus dat dat alleen maar geld zou kosten voor hen. Ik kon hem wel voor garantie opsturen i.v.m. het synchroniseren.

Via de mail heb ik Van Bon er op had gewezen dat ik 14 dagen retourrecht heb en dat de marge die zij op dit product hebben niet mijn probleem is. Verder aangegeven dat ze de garantie van het synchroniseren maar zelf moeten regelen met Garmin.
Gelukkig gingen ze hier toch mee akkoord, en kon ik het product terugsturen.

Al met al dus toch tevreden met het eindresultaat, maar de service verliep wel wat stroef...
Gedeeltelijk sta je in je recht te retourneren en tevens gedeeltelijk ook weer niet.


Geen recht op retourneren heb je in mijn optiek als je zegt dat:
janvh123 schreef:Een tijdje terug een Garmin Edge 25 gekocht bij Van Bon, nadat ik hem uit de verpakking had gehaald was ik niet tevreden over de mogelijkheden.
Dat jij je huiswerk niet hebt gedaan kun je Van Bon niet aanrekenen.
janvh123 schreef: Ook ontdekte dat het synchroniseren niet werkte, dus ik wilde hem graag terug sturen.
Moeilijk om te beoordelen zonder verdere gegevens maar eigenlijk ook geen reden om te retourneren en je geld terugvragen. Een eventuele retour waarbij Van Bon jouw Edge test op het aangegeven probleem en indien ze een probleem vaststellen, omruilen ivm garantie. Het is dan aan Van Bon de defecte Edge met Garmin af te handelen.

Aan de andere kant is Van Bon zelf ook niet echt glashelder:

De garantievoorwaarden zoals bij Van Bon te vinden:

======================================================================
'Garantie

In het kader van de wet kopen op afstand heeft u na het doen van aankopen bij vanbon-sport het recht op een maximale bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product, met uitzondering van etenswaren, hierop berust geen bedenkperiode. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, mits het product en de originele verpakking in 100% nieuwstaat zijn.'

======================================================================

Nieuwstaat is in mijn optiek, niet gemonteerd geweest en/of mee gereden. Van Bon zegt dat product en verpakking in 100% nieuwstaat moeten zijn en niet dat het niet uitpakt had mogen worden. Maar hoe bekijken ze dat?
Mocht het zo zijn dat je de verpakking ook niet had mogen openen dan moet Van Bon daarover hun garantiebepaling erop aanpassen zou ik zeggen of een product (net zoals met een CD/DVD en software kan) verzegelen.

Maar goed. Ik denk dat Van Bon geen zin in touwtrekken had waarbij ze waarschijnlijk ongeacht de uitkomst, een klant zouden verliezen. Kosten/baten afweging.

Nu Van Bon dit imho min of meer onder coulance heeft afgehandeld zou je wel kunnen overwegen dat terug te betalen door in de toekomst andere geplande aankopen bij hun te doen.
Ik zeg coulance hier expliciet aangezien het begrek aan functionaliteit jou schuld is en het synchronisatie probleem te discussie staat.

De balans slaat dus in mijn optiek door in het voordeel van Van Bon en hadden ze het als garantie af kunnen handelen (geen geld terug dus).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

1973patrickwol
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2015 12:20

1973patrickwol 01 jan 2020 19:44

Ik heb 6 week geleden een lamp gekocht voor de donkere dagen op de fiets, maar de lamp zelf kon maar op 1 stand en kon ik hem niet op een groot of klein licht zetten hij bleef in zijn memory staan dus na 1 keer gebruikt te hebben gelijk gebeld en terug gestuurd , ze zouden me terug bellen ik bel elke week maar weer terug want hoor niets , het enige wat ik hoor we hebben hem naar de hoofdleverancier gestuurd ze zullen wel druk zijn ik zou me lamp voor de kerst weer terug krijgen zit er nog op te wachten dus van mij een hele slechte ervaring met de heer van bon

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 jan 2020 08:14

Bekijk het eens van de andere kant... jij koopt een product en bij levering blijkt dat de verpakking al open is geweest en het product al door iemand anders is geopend. Zou je daar genoegen mee nemen, of zou je de verkoper dan een mail sturen dat dat eigenlijk niet kan...

Ik snap wel dat Van Bon wat terugduwt, want grote kans dat hij t product niet meer als nieuw kwijt kan... maw het kost hem geld. Je zou dat ondernemersrisico kunnen noemen, maar als hij met heel kleine marges werkt is die houding wel begrijpelijk.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jan 2020 08:38

kxlight schreef: 02 jan 2020 08:14 Bekijk het eens van de andere kant... jij koopt een product en bij levering blijkt dat de verpakking al open is geweest en het product al door iemand anders is geopend. Zou je daar genoegen mee nemen, of zou je de verkoper dan een mail sturen dat dat eigenlijk niet kan...

Ik snap wel dat Van Bon wat terugduwt, want grote kans dat hij t product niet meer als nieuw kwijt kan... maw het kost hem geld. Je zou dat ondernemersrisico kunnen noemen, maar als hij met heel kleine marges werkt is die houding wel begrijpelijk.
Als je niet gekregen hebt, wat je besteld hebt, dan moet je toch gewoon een goed product terug krijgen. En niet als straks de winter al voorbij is.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 jan 2020 09:26

Jans schreef: 02 jan 2020 08:38 Als je niet gekregen hebt, wat je besteld hebt, dan moet je toch gewoon een goed product terug krijgen. En niet als straks de winter al voorbij is.
Dat is niet het punt wat ik probeer te maken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jan 2020 10:00

kxlight schreef: 02 jan 2020 09:26
Jans schreef: 02 jan 2020 08:38 Als je niet gekregen hebt, wat je besteld hebt, dan moet je toch gewoon een goed product terug krijgen. En niet als straks de winter al voorbij is.
Dat is niet het punt wat ik probeer te maken.
Maar ik neem aan dat het wel het punt is wat 1973patrickwol maakt.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 jan 2020 10:29

@jans... oeps zie nu pas dat mijn reactie ingegeven is op een oud bericht uit 2015... en dat ik het bericht direct boven mijn bericht helemaal niet gezien heb... :?

Vandaar de verwarring. Sorry.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jan 2020 10:38

kxlight schreef: 02 jan 2020 10:29 @jans... oeps zie nu pas dat mijn reactie ingegeven is op een oud bericht uit 2015... en dat ik het bericht direct boven mijn bericht helemaal niet gezien heb... :?

Vandaar de verwarring. Sorry.
Ja, kan zo maar gebeuren. Wat mij betreft zou het verwijderd kunnen worden.

Plaats reactie