Crossen aan de andere kant van de wereld is gewoon niet haalbaar, ook al is het daar populairTL@ schreef: ↑07 dec 2019 09:13 De crossen in de VS waren/zijn altijd populair bij de fans ginder maar toch waren de renners zelf ook niet happig op het tripje omwille van het kostenplaatje. Nu gaan ze nog meer van die reisjes moeten maken, toch begrijpelijk dat ze niet staan te springen.
Ook zijn de crossers niet gewoon om veel van huis weg te zijn, ze crossen bijna altijd rond de kerktoren en slapen (bijna) altijd in hun eigen bed.
Het is dus een stap in het onbekende en daar zijn er veel wat huiverig voor (wat de boer niet kent, vreet ie niet)
Er zijn wel degelijk landen waar de cross ook populair is (Engeland, Zwitserland, Tsjechië), daar zouden ze dus zeker moeten beginnen met de 'modialisering'
Of het een goed idee is, zal binnen een paar jaar moeten blijken.
Dat VdP niet voor klassementscrossen kiest, is gewoon een gevolg van zijn overvolle programma op de weg en de MTB. Ik denk niet dat hij doelbewust voor veel startgeld kiest, maar wel correct verloond wil worden (lees: meer startgeld dan een ander, wat hij trouwens absoluut verdient)
Ben het ermee eens dat regio's zoals Spaans baskenland, Zwitserland etc... waar cyclocross populair is mee in competitie moeten opgenomen worden.... maar niet tegen een verdubbeling van de kosten voor de gevestigde crossen. Als cyclocross in die regio's populair genoeg is dan moet het financieel mogelijk zijn om dat zelfstandig te realiseren.
Dat VdP meer startgeld verdient dan een ander lijkt logisch vanuit sportief oogpunt, maar zoals eerder gezegd door organisatoren heeft hij niet genoeg fans om dat te bekostigen.
Dit is niet nieuw, Bart Wellens heeft de laatste 5 jaar van zijn carrière meer startgeld ontvangen dan hij sportief waard was, gewoon omdat hij enorme hoeveelheden supporters meebracht.
Omgekeerd moest Klaas Vantornout bedelen om te mogen starten, zelfs met de landskampioenentrui aan, gewoon omdat hij te weinig supporters had.