Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 29 nov 2019 16:47

De codes zijn vergeven!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 29 nov 2019 20:15

Zolang er nog geen winkels/webshops zijn die dat ding gewoon in Nederland/Europa in de schappen hebben liggen, geloof ik niet dat dit apparaat enige kans van slagen heeft hier. Vooralsnog een fietscomputer met tekortkomingen en beperkingen.

mafri
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2013 10:42

mafri 30 nov 2019 14:13

Heeft nog iemand een code misschien? Alvast bedankt!

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 30 nov 2019 14:30

ringods schreef: 29 nov 2019 14:24 Wie een early adopter code wil, zie hier: viewtopic.php?f=21&t=91317
Early adopter? Duur woord voor betalende beta tester, van inmiddels verouderde hardware en niet goed werkende software?
:winkthumb:

mafri
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2013 10:42

mafri 30 nov 2019 15:11

Deze link had ik al gezien en werkt helaas niet.

(Ik ben inmiddels voorzien, hartelijk dank hiervoor!)
Laatst gewijzigd door mafri op 01 dec 2019 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 01 dec 2019 10:25

mafri schreef: 30 nov 2019 15:11 Deze link had ik al gezien en werkt helaas niet.
Ik heb je een mailtje gestuurd met een code die nog een keer bruikbaar is.
Ondanks alle voorgaande opmerkingen die zeker niet allemaal uit de lucht gegrepen zijn vind ik het een geweldig ding. De Hammerhead software is nu redelijk op orde, ik gebruik die meer als Komoot tegenwoordig.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

JensR
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2011 11:50

JensR 04 dec 2019 23:00

Sinds kort aan het verdiepen in een nieuwe fiets navigatie. Gebruik nu nog een Mio 505hc. Die begint nu toch wel echt tegen zijn einde te lopen.
Helaas de black friday aanbieding gemist. Is de Karoo vaker in de aanbieding? Wat verwachten jullie van de toekomstige support?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 05 dec 2019 10:48

hendrikjan schreef: 30 nov 2019 14:30Early adopter? Duur woord voor betalende beta tester, van inmiddels verouderde hardware en niet goed werkende software?
Kan je dat van de hardware en software een beetje onderbouwen? Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 05 dec 2019 21:58

opperhoofd schreef: 05 dec 2019 10:48
hendrikjan schreef: 30 nov 2019 14:30Early adopter? Duur woord voor betalende beta tester, van inmiddels verouderde hardware en niet goed werkende software?
Kan je dat van de hardware en software een beetje onderbouwen? Ik ben benieuwd.
Hendrikjan was een van de eerste bestellers in 2017 en een van de velen die zijn bestelling toen geannuleerd heeft. Dat de hardware inmiddels verouderd is klopt misschien als het over de 2,4 GHz wifi hebt, en dat het SIM geen 4G ondersteunt. Maar die SIM hebben de meesten er niet in zitten gok ik. Ik wel, maar is vrij nutteloos omdat je je telefoon ook als hotspot in kunt zetten. De wifi is snel genoeg om eem FITfile naar Strava te sturen of een GPX binnen te halen. Kaarten duurt dan wat langer maar dat is eenmalig. Ik heb mijn Edge 1000 verkocht en een 2e Karoo besteld. De 1000 heb ik nog een keer gebruikt in afwachting van een vervangende Karoo wegens slechte accu. Drie dingen geleerd die week:
-De Garmin kan niet tippen aan de Karoo qua scherm en snelheid
-De service van Karoo is uitstekend, qua software en hardware vervanging
-Binnen 3 dagen een nieuwe Karoo in huis.
Mijn ervaringen qua garantie met Garmin zijn ook niet negatief, maar de Karoo is met de huidige software en de mogelijkheden die sideloaded apps bieden voor mij een topding.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 06 dec 2019 12:03

JensR schreef: 04 dec 2019 23:00 Helaas de black friday aanbieding gemist. Is de Karoo vaker in de aanbieding?
Ik mis niet echt navigatie op de fiets maar na verschillende reviews gezien te hebben spijt dat ik hem niet besteld heb voor dat bedrag. In de gaten houden dus.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 06 dec 2019 12:56

oldandslow schreef: 05 dec 2019 21:58
opperhoofd schreef: 05 dec 2019 10:48
hendrikjan schreef: 30 nov 2019 14:30Early adopter? Duur woord voor betalende beta tester, van inmiddels verouderde hardware en niet goed werkende software?
Kan je dat van de hardware en software een beetje onderbouwen? Ik ben benieuwd.
Hendrikjan was een van de eerste bestellers in 2017 en een van de velen die zijn bestelling toen geannuleerd heeft. Dat de hardware inmiddels verouderd is klopt misschien als het over de 2,4 GHz wifi hebt, en dat het SIM geen 4G ondersteunt. Maar die SIM hebben de meesten er niet in zitten gok ik. Ik wel, maar is vrij nutteloos omdat je je telefoon ook als hotspot in kunt zetten. De wifi is snel genoeg om eem FITfile naar Strava te sturen of een GPX binnen te halen. Kaarten duurt dan wat langer maar dat is eenmalig. Ik heb mijn Edge 1000 verkocht en een 2e Karoo besteld. De 1000 heb ik nog een keer gebruikt in afwachting van een vervangende Karoo wegens slechte accu. Drie dingen geleerd die week:
-De Garmin kan niet tippen aan de Karoo qua scherm en snelheid
-De service van Karoo is uitstekend, qua software en hardware vervanging
-Binnen 3 dagen een nieuwe Karoo in huis.
Mijn ervaringen qua garantie met Garmin zijn ook niet negatief, maar de Karoo is met de huidige software en de mogelijkheden die sideloaded apps bieden voor mij een topding.
Ik was idd misschien een van de vroege bestellers en na de zoveelste leugen mijn bestelling geannuleerd. Ik heb het daarna niet meer volledig gevolgd, maar @opperhoofd, als je dit topic even doorleest dan krijg je denk ik een behoorlijk goed idee. Als ze hun zaakjes nu beter op orde hebben. Dan siert hen dat. Maar voor mij blijft het een onbetrouwbare club. Iets met te voet en te paard...

Verder voor een lijstje van "known" issues https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ember-2019

Wat ik van de ontwikkeling tot nu toe begrijp, is dat sommigen er best blij mee zijn, maar dat is volgens mij niet dankzij de software van hammerhead, maar juist omdat het op android draait..

Hammerhead had het eerst dichtgetimmerd en door een soort van jailbreak kon je alsnog android apps installeren. Het lijkt er op dat ze dat gesloten idee nu hebben verlaten en de zaak open gegooid hebben..

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het al een tijdje niet meer volg..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 06 dec 2019 13:55

Bedankt voor de toelichting @hendrikjan.
En ik ken het apparaat, ik heb dat ding al vrij vroeg. AFAIK is de software nooit gesloten geweest. Sideloading en geen locked bootloader. Als je een beetje handig bent kan je zelf het google framework installeren (maps, strava, enz)
Dat alles bij HH zo lang duurt is omdat ze IMHO er niet goed aan gedaan hebben om alles zelf te doen. Qua navigatie software en routing hadden ze beter ergens een deal kunnen sluiten om zo meer tijd en middelen over te houden aan onderscheidende features (eenvoud is ook een feature)

Plaats reactie