Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 02 dec 2019 19:28

Maestro schreef: 29 nov 2019 23:45 Afgelopen weken aan het rondkijken voor directdrive trainer; zie op de officiële Wahoo site een 'CERTIFIED RECONDITIONED' Wahoo Kickr core (ook de niet core) staan. Iemand hier ervaringen mee? Of is het risico groot dat hier de oude gebreken nog bij terugkomen? (Prijs is 550 euro, toch 20 procent goedkoper dan laagste prijs elders).
Geïnformeerd bij Wahoo en kreeg dit als antwoord:

Reconditioned units are checked to ensure they are up to date with the latest factory specifications and carry a two year warranty in the EU

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 03 dec 2019 19:13

@Nuitkor Weet niet wat je precies hebt gevraagd, maar is wel erg neutraal antwoord (niet veel extra info dan er op de pagina zelf staat). Ben zelf uiteindelijk voor nieuwe gegaan bij van Bon Sport (aan 639 euro), nu even afwachten en zal na een aantal ritten laten weten hoe het bevalt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 dec 2019 07:13

Maestro schreef: 03 dec 2019 19:13 @Nuitkor Weet niet wat je precies hebt gevraagd, maar is wel erg neutraal antwoord (niet veel extra info dan er op de pagina zelf staat). Ben zelf uiteindelijk voor nieuwe gegaan bij van Bon Sport (aan 639 euro), nu even afwachten en zal na een aantal ritten laten weten hoe het bevalt.
Ik vroeg specifiek naar de kinderziektes die worden benoemd in de link die hier boven is gepost. Daar kreeg ik dat antwoord op. De wahoo is volledig up to date.

Ik heb hem gisteren binnen gekregen en ziet er werkelijk als nieuw uit. Nergens krasjes ofzo! Vermogen komt ook overeen met mijn powermeter.

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 04 dec 2019 09:11

Hier ook een refurbished Wahoo Kockr Core op Black Friday besteld. Wel wat kleine krasjes van een eerdere installatie, maar totaal niet belangrijk. Wel nog even testen en uitvinden hoe het werkt.

Gratis bidon is trouwens niet meegestuurd, hoop niet dat ze die los gaan opsturen.=/

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 04 dec 2019 14:00

Wat ik mis is dat bij deze refurbished Kickers bij de meeste internetaanbieders niet vermeld staat dat het gaat om een hersteld product?
Zou m.i. wél moeten!
Had afgelopen week nl. hierover een discussie met mijn fm, die de hoofdprijs, berekende dat ik ze via het web voor 200 pleuri's minder ook kon kopen.
Antwoordt: dat zijn refurbished apparaten.
Reactie van mij: maar dat staat er niet bij en hoe weet jij dat zo zeker?
Kortom hij kwam op geen enkele manier me tegemoet en heb onverrichte zaken het pand verlaten...
Haast kost geld, zeggen ze wel eens.
...

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 04 dec 2019 14:13

Die van mij heb ik van de website van Wahoo zelf gekocht en het stond dus ook duidelijk bij. Voor 550 euro kan je ook geen nieuwe verwachten. Geloof niet dat andere aanbieders ook refurbished verkopen?

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 04 dec 2019 14:17

Die verteld wel het juiste verhaal.
...

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 04 dec 2019 15:36

Door je schrijffouten en warrige zinsconstructie begrijp ik je vraag niet goed.
Los daarvan is de adviesprijs voor een Wahoo Kickr 800€. De goedkoopste aanbieding die met Black Friday was verschenen is volgens mij 679 op Mantel en Futurum, waar ze ondertussen opnieuw aan 799€ staan. Een beetje gezond verstand leert dan dat je momenteel geen nieuw toestel voor <600€ kan kopen. Daarnaast snap ik je houding t.o.v. de fietsenmaker niet. Het is jouw goed recht om online te kopen, en zijn goed recht om in zijn winkel de adviesprijs te vragen. Je kan toch niet verwachten dat alle handelaars de online prijzen volgen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 dec 2019 15:49

De goedkoopste die ik heb gezien tijdens Black Friday was 639 bij Van Bon en dat zijn gewoon nieuwe Wahoo Kickr's. Net als die bij Mantel en Futurum. Die FM lult dus gewoon wat uit zijn nek, om zijn eigen dure producten goed te praten.

Bij Reconditioned van Wahoo zijn ze retour gekomen en volledig nagekeken. Dit kan bijvoorbeeld een product zijn die binnen 30 dagen retour is gestuurd. Er wordt ook nadrukkelijk bij gezegd dat ze gebruikt zijn. Die kosten 550 euro met 2 jaar garantie.

Ik heb gisteren een Reconditioned binnen gekregen en kan aan de buitenkant werkelijk niet zien dat hij gebruikt is. Nergens een krasje of iets. Ja alleen zie ik dat de voetsteunen een keer gemonteerd zijn geweest. Maar op de unit zelf niet. Werkt perfect en ze geven niet zomaar 2 jaar garantie.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 05 dec 2019 17:11

Het gaat om de grote Kickr in mijn geval :o .
Die was FS €999,00 en bij de fm € 1199,00.
...

Ramses_98
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 dec 2019 12:11

Ramses_98 11 jan 2020 11:20

hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe wahoo kickr core gekocht. Nu wil ik deze installeren en connecteren met zwift via bluetooth op de laptop, Op zwift vindt hij wel mijn fietstrainer maar krijgt geen signaal (zie foto). Werkt dit wel met bluetooth of heb je toch nog een ANT+ antenne nodig?

alvast bedankt.
Bijlagen
zwift.jpg
wahoo antenne.jpg

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jan 2020 11:27

Ramses_98 schreef: 11 jan 2020 11:20 hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe wahoo kickr core gekocht. Nu wil ik deze installeren en connecteren met zwift via bluetooth op de laptop, Op zwift vindt hij wel mijn fietstrainer maar krijgt geen signaal (zie foto). Werkt dit wel met bluetooth of heb je toch nog een ANT+ antenne nodig?

alvast bedankt.
Het zou met bluetooth moeten werken, alleen heb ik in zijn algemeenheid betere ervaring met ANT+. Ik vind die genoemd ant+ dongle wel erg aan de prijs. Ik heb hem destijds voor een paar euro van Ome Alie gekocht, maar dan moet je qua levering even geduld hebben.

Plaats reactie