Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Je fiets bijtellen vanaf 2020

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4498
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 dec 2019 08:10

die reacties hebben een reden... denk daar maar over na.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 02 dec 2019 08:40

Ik ken niet de exacte tekst van de wet. In de artikelen die ik heb gelezen wordt steeds gesproken over het ter beschikking stellen van een fiets in enkelvoud. Als jij zou zeggen dan je dan een fiets van 14000 euro wil gaan gebruiken van je bedrijf is dat iets heel anders dan 4 fietsen van 14000 euro. Vraag anders je contact bij de belastingdienst even om tips voor dit geval.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 dec 2019 09:28

kxlight schreef: 02 dec 2019 08:10 die reacties hebben een reden... denk daar maar over na.
Dat ben ik deels met je eens. Maar door de overheid zitten de meeste mensen in de problemen. En door domme ondoordachte regelgeving vind ik het niet zo raar wat japie gaat doen.

Ik heb zeven jaar kinderopvangtoeslag ontvangen die teruggaaf fluctueerde van 70% tot 30%, daar kan een normaal gezin toch niet van opaan. Gelukkig had ik toen wat reserve.

Als jij als een fout maakt in het invullen van een formulier ben je de sjaak. Krijg je teveel terug door de fout moet je het terug betalen krijg je te weinig krijg je het niet meer terug.
Maakt de overheid een fout en je krijgt teveel, moet je dat terugbetalen, krijg je te weinig ben je na een x tijd, met sommige toeslagen binnen een maand! te laat krijg je het niet meer. Dat is toch echt belachelijke regelgeving. Want jij had je gegevens, die hun allemaal hebben moeten controleren.

Nog een voorbeeld, vijf jaar geleden moesten we in 14% dieseltjes gaan rijden want die waren zo schoon, nu ben je bijna een crimineel met een diesel. Terwijl mijn huidige grotere diesel in de praktijk zuiniger is dan de 14% diesels van toen.

Laat ze eerst maar eens een keer toekomstbestendige regelgeving maken waar mensen van op aan kunnen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 dec 2019 09:32

Ik moest wel gniffelen toen ik de openingspost las. Ik heb ook mijn bedenkingen bij alle Mitsu's en Tesla's op de weg. Maar dat had ik vroeger ook bij de eerste Priusen die met 150 op de linker baan raasden. Dat waren geen directie wagens. Iedereen probeert zo min mogelijk belasting te betalen. Het is het recht van iedereen, om binnen de wettelijke kaders, gebruik te kunnen maken van allerlei regelingen om de afgedragen belasting zo laag mogelijk te houden.
Ik vind het hypocriet dat de TS afgebrand wordt. Iedereen maakt namelijk gebruik van zoveel mogelijk aftrekposten. Een hypotheekrenteaftrek is de meest populaire regeling.
Ik sta er van te kijken wat je niet allemaal als ondernemer mag aftrekken en waar je beroep op kunt doen. Ik zou het ook wel willen. Maar ik ben niet bereid om het risico te lopen wat een zelfstandige wel doet. Ik kies ervoor om "loonslaaf" te zijn.
Ieder zijn ding en ieder zijn mening. En gelukkig mag dat in NL ook.
Je boekhouder en belastingdienst contactpersoon zouden het correcte antwoord hierop moeten hebben. In het geval van de belastingdienst zou ik prefereren om het antwoord zwart wit op papier te hebben. Het komt niet zelden voor dat er een, ahum, foutJE in sluipt....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 dec 2019 09:40

Inderdaad; wat is het probleem?! Er toch wordt alleen netjes een voorbeeld gevolgd wat door de politiek is aangedragen. Of meer specifiek: bakken met wachtgeld opgraaien door sinterklaas Dijkhof, gewoon omdat het wettelijk gezien kan. Ethiek heeft er blijkbaar niets meer mee te maken.
Triest maar waar.....

Maar je zou inderdaad niet de TS moeten afbranden die doet namelijk niets verkeerd, in tegendeel, gaat creatief en intelligent om met de gegeven kaders.

De regeling zelf daarentegen, die zou direct afgeschaft mogen worden van mij!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 dec 2019 10:47

Ik zou het gewoon proberen. In Nederland is alles toegestaan wat niet verboden is. Er zijn voldoende organisaties die met droge ogen verkondigen dat ze zich strikt aan de wet (de letter) houden en zich van ethiek of geest geen fluit aantrekken.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 dec 2019 10:47

wasbeer2006 schreef: 02 dec 2019 09:28
kxlight schreef: 02 dec 2019 08:10 die reacties hebben een reden... denk daar maar over na.
Dat ben ik deels met je eens. Maar door de overheid zitten de meeste mensen in de problemen. En door domme ondoordachte regelgeving vind ik het niet zo raar wat japie gaat doen.
Nou nou, dat is wel een beetje overdreven. We zitten hier op een hobby forum wat nou niet bepaald de meest goedkope hobby is. Ik durf wel te stellen dat op dit forum vrijwel niemand in de problemen zit, of hoeft te zitten (situaties kunnen veranderen). Die hogere energierekening of een belastingvoordeeltje op (dure) wagens wat wegvalt zal niet hetgene zijn wat de burger kopje onder drukt.

Dat staat ook nog eens in schril contrast met iemand die voor 14.000 euro 4 fietsen zo goedkoop mogelijk probeert te financieren via zijn eigen zaak. Ik denk niet dat diegene zich druk maakt om 14% of 22% bijtelling, alleen dat hij/zij daar weer 10 euro tariefverhoging voor af moet dwingen om de 10% jaarlijkse groei in het nettoresultaat te realiseren.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 dec 2019 10:59

Enzzo schreef: 02 dec 2019 09:40 Inderdaad; wat is het probleem?! Er toch wordt alleen netjes een voorbeeld gevolgd wat door de politiek is aangedragen. Of meer specifiek: bakken met wachtgeld opgraaien door sinterklaas Dijkhof, gewoon omdat het wettelijk gezien kan. Ethiek heeft er blijkbaar niets meer mee te maken.
Triest maar waar.....

Maar je zou inderdaad niet de TS moeten afbranden die doet namelijk niets verkeerd, in tegendeel, gaat creatief en intelligent om met de gegeven kaders.

De regeling zelf daarentegen, die zou direct afgeschaft mogen worden van mij!!
Jij snapt waar het probleem ligt. De mensen maken gewoon gebruik van de mogelijkheden. Dat die gasten in Den Haag, achter hun bureau weer iets bedacht hebben wat aan alle kanten lekt, daar heeft niemand het over. En dat is wel iets om gek van te worden.

Ik vind jouw voorbeeld van Klaasje een goede. Wachtgeld vind ik heel begrijpelijk. Maar tot dat je een nieuwe baan hebt. En dat heeft ie. Waarom staat er niet in het wetboek dat het stopt zodra je een nieuwe dienstbetrekking hebt?

De regeling hoeft niet direct afgeschaft te worden (ook al zijn de fiets lobby's hier heel blij mee), maar gewoon goed dicht getimmerd worden zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 dec 2019 11:25

Philippos schreef: 02 dec 2019 10:59 CUT

Ik vind jouw voorbeeld van Klaasje een goede. Wachtgeld vind ik heel begrijpelijk. Maar tot dat je een nieuwe baan hebt. En dat heeft ie. Waarom staat er niet in het wetboek dat het stopt zodra je een nieuwe dienstbetrekking hebt?

CUT
Wachtgeld is al een hele oude regeling en begrijpelijkerwijs is het animo om daar iets aan te veranderen bij mensen die er gebruik van (kunnen) maken niet heel erg groot.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 02 dec 2019 11:30

Je slaat de spijker op z'n kop...
Met andere woorden we gaan er serieus over lullen en verder doen we er niets mee.
We snijden ons tenslotte niet in eigen vlees!
...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 dec 2019 11:46

Dat klopt niet. Wachtgeld kwam vorige week bij twee kamerleden in het nieuws. De ene draaide het terug en de andere niet.
Het is overigens terecht dat er een wachtgeldregeling is. In de politiek kun je van de ene op de andere dag door een affaire waar je persoonlijk geen aandeel in hebt uitgerangeerd zijn. Dan mag er een vangnet zijn.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 dec 2019 11:49

ypuh schreef: 02 dec 2019 10:47
wasbeer2006 schreef: 02 dec 2019 09:28
kxlight schreef: 02 dec 2019 08:10 die reacties hebben een reden... denk daar maar over na.
Dat ben ik deels met je eens. Maar door de overheid zitten de meeste mensen in de problemen. En door domme ondoordachte regelgeving vind ik het niet zo raar wat japie gaat doen.
Nou nou, dat is wel een beetje overdreven. We zitten hier op een hobby forum wat nou niet bepaald de meest goedkope hobby is.
Dat bedoel ik ook meer in het algemeen, zoals pas nog de kinderopvang toeslag, waarin mensen letterlijk hun huis hebben moeten verkopen en nu "sorry" horen.

Ben benieuwd hoe netjes dat wordt opgelost...…. nu de huizenprijzen al gauw 20% gestegen zijn.

Ben er ook voor dat de buit wat beter verdeeld wordt maar ook dat is lastig. Ik probeer achter probleem gezinnen te komen die ik direct kan helpen. Met kleding, speelgoed of andere zaken, maar geen instantie, kan, wil of mag ze geven. (wat ik ergens wel snap) Maar gewoon maar geld doneren aan een gironummer met een fantastische spelshow eraan heb ik niet zoveel mee.

Plaats reactie