Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 26 nov 2019 20:30

Altijd wintertijd is gewoon het meest logische.
En wie bepaalt dat????
Ik ben nu eenmaal een avond mens. Vind het heerlijk om lang buiten te zijn. Eerder donker betekent ook eerder kouder
En wat heb ik er aan dat het om 05,00u al volop licht t is????

is voor iedereen dus weer anders. compromis dat we nu hebben bevalt me prima.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

hayes

hayes 26 nov 2019 20:49

De wintertijd loopt eigenlijk ook nog voor op zonnetijd. Dat scheelt nog zowat een uurtje.
Beide hebben hun voor en nadelen.

Als je altijd wintertijd aanhoudt begint het in de zomer rond4u al licht worden. Dat is verschrikkelijk vroeg.
Anderzijds is het bijna permanente zomertijd in de winter idd maar om 10u licht.

Wat mij betreft zo houden. Lijkt me het beste van twee werelden. We vliegen de hele wereld rond (buiten ikzelf dan misschien) en dat is geen probleem.

Mijn twee dochters hebben ook nooit problemen gehad met de switch. Je maakt die gedurend een week of zo. Telkens een 15-20 minuten opschuiven. Ging altijd heel goed.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 nov 2019 20:51

TL@ schreef: 26 nov 2019 20:06
Lcsmet schreef: 26 nov 2019 18:53
daniel1975 schreef: 26 nov 2019 18:40 .......
Minder zomeravond-tijd, dus minder sporten, minder terras, minder daglicht. ................
Vooral dat dus.
Geef mij ook maar zomertijd.
Als je dan in de winter een toertocht wilt doen, rijd je de eerste uren gewoon in het donker rond, erg onhandig.
Aan de andere kant, hoe vaak rijd je om 22u nog rond op de fiets?

Altijd wintertijd is gewoon het meest logische.
Voor mij in Zuid-Frankrijk niet hoor.

Met het wisselen zijn wij er in 2-3 dagen aan gewend. Ook onze kinderen hebben er in het verleden nooit moeite mee gehad. Maar die stonden ook niet om half 6 naast ons bed.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 26 nov 2019 20:56

Het is heel makkelijk: 12 uur 's middags hoort de zon op z'n hoogste punt te staan. Dat is hoe het gebeurde voordat we tijdszones hadden. Dus terug naar UTC+20 minuten (waarbij we de hoofdstad als referentiepunt nemen, UTC+17 minuten voor de Belgen). Maar daar zal niemand blij mee zijn, want dan is het 's winters nog vroeger donker (en 's zomers helemaal). :-D

Voor de rest; wat een gezeik over slecht weer. September en oktober waren een beetje vochtig, maar we hebben nog geen echte kou en nattigheid gehad. Ik vind de rust op de fietspaden wel fijn.

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 26 nov 2019 21:15

Heeft iemand deze al gedeeld?
https://youtu.be/PCA_VyXCPok

Lubach legde de misvatting vorig jaar al uit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2019 21:48

Waarom moeten we ons anno 2019 nog conformeren aan dezelfde tijd als onze buurman, werkgever of seksuele partner van welk geslacht dan ook? Ik pleit voor volledige vrije keuze van tijdzones voor iedereen.

Ik zou dan bijvoorbeeld pas opstaan als het licht is en net voor ik op mijn werk aankom de tijd terugzetten naar 5 voor 8 om vervolgens 5 minuten later de tijd naar vijf uur vooruit te zetten zodat ik een lekker lange avond over houd.

We kunnen natuurlijk ook gewoon stoppen met de klok te verzetten en in de zomer een uurtje eerder op werk of op school komen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 nov 2019 22:00

:lol:
Lijkt me ideaal!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2019 22:12

Al dat geneuzel over niet kunnen wennen: daaaaar kan ik niet aan wennen.
Onze dochter (nu 3.5) past zich binnen 3-4 dagen aan aan het nieuwe ritme.
Ik vind het soms ook gewoon zeiken om het zeiken wat er nu in NL aan de hand is. Tijd voor een goede crisis, wellicht dat mensen dan weer eens realiseren welke luxe we hier hebben.
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 nov 2019 22:29

slugbait schreef: 26 nov 2019 20:56 Voor de rest; wat een gezeik over slecht weer. September en oktober waren een beetje vochtig, maar we hebben nog geen echte kou en nattigheid gehad. Ik vind de rust op de fietspaden wel fijn.
Nou het is hier in Noord-Holland anders goed nat de afgelopen weken/maanden.
Koud nog niet echt nee, vanavond ook weer lekker nat maar gelukkig niet al te koud.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2019 23:28

daniel1975 schreef: 26 nov 2019 22:12 Al dat geneuzel over niet kunnen wennen: daaaaar kan ik niet aan wennen.
Onze dochter (nu 3.5) past zich binnen 3-4 dagen aan aan het nieuwe ritme.
Ik vind het soms ook gewoon zeiken om het zeiken wat er nu in NL aan de hand is. Tijd voor een goede crisis, wellicht dat mensen dan weer eens realiseren welke luxe we hier hebben.
Ik heb toch wel eens een seizoen iedere ochtend om 6 uur mogen opstaan omdat er eentje niet aan kon wennen. Dan kan ik mij voorstellen dat je er vanaf wilt (wintertijd/zomertijd/kinderen, doorhalen wat niet van toepassing is). Maar daar groeien ze ook wel weer overheen en al snel kom je tot de conclusie dat de klok aanpassen aan het slaapritme van je kinderen onbegonnen werk is. Nu zijn ze doordeweeks niet uit bed te slaan en in het weekend slaan ze om 6 uur 's morgens elkaar de hersens in omdat ze allebei dezelfde Xbox controller willen hebben :? . Over een paar jaar begint het uitgaan en dan breekt er weer een nieuwe fase aan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2019 02:32

Dan komen ze 06.00 thuis ipv uit bed :mrgreen:
Less is bore

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1738
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 27 nov 2019 06:58

Ernie C. schreef: 26 nov 2019 23:28
daniel1975 schreef: 26 nov 2019 22:12 Al dat geneuzel over niet kunnen wennen: daaaaar kan ik niet aan wennen.
Onze dochter (nu 3.5) past zich binnen 3-4 dagen aan aan het nieuwe ritme.
Ik vind het soms ook gewoon zeiken om het zeiken wat er nu in NL aan de hand is. Tijd voor een goede crisis, wellicht dat mensen dan weer eens realiseren welke luxe we hier hebben.
Ik heb toch wel eens een seizoen iedere ochtend om 6 uur mogen opstaan omdat er eentje niet aan kon wennen. Dan kan ik mij voorstellen dat je er vanaf wilt (wintertijd/zomertijd/kinderen, doorhalen wat niet van toepassing is). Maar daar groeien ze ook wel weer overheen en al snel kom je tot de conclusie dat de klok aanpassen aan het slaapritme van je kinderen onbegonnen werk is. Nu zijn ze doordeweeks niet uit bed te slaan en in het weekend slaan ze om 6 uur 's morgens elkaar de hersens in omdat ze allebei dezelfde Xbox controller willen hebben :? . Over een paar jaar begint het uitgaan en dan breekt er weer een nieuwe fase aan.
Ideale moment om wraak te nemen op iedere zaterdag en zondagvoormiddag dat ze jou wakker gemaakt hebben.

Hier is het ook zo. In de week mag je ze met alle moeite van de wereld uit hun bed krijgen, maar in het weekend kan het niet vroeg genoeg zijn.

Plaats reactie