Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 17 okt 2019 18:32

hanschen schreef: 17 okt 2019 12:42 @Joep; Het "Conduct" systeem maakt gewoon gebruik van een reguliere Giant Connect stuurpen. Het Conduct reservoir draai je daar met 4 bouten aan en werkt dan ook als klem voor je stuur. Lijkt dan redelijk eenvoudig om eventueel je stuurpen aan te passen😇
Klopt dat het vrij makkelijk los en vast gaat. Enige is dat je dan een alternatieve stuurpen moet zien te vinden met precies dezelfde boutafstanden. Had al even gekeken en de stuurpennen van FSA en van Syntace en van Ritchey die ik heb liggen zouden niet passen, omdat er een paar millimeter verschil in zit.

Giant maakt die stuurpennen maar tot 120 mm.

@scepticus: dank voor de tip.

hanschen
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2018 22:42

hanschen 17 okt 2019 20:25

Aha, op die fiets. Je had het over langer of korter, vandaar. Connect is idd niet langer dan 120 mm.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 okt 2019 22:30

Mijn TCR nog eens:

Afbeelding

Blijft toch een fijn fietsje :winkthumb:
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 26 okt 2019 23:52

Het verheugd mij te zien dat er meer wielrenners zijn die zo verstandig zijn om overdag verlichting te voeren.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 okt 2019 20:23

Het was nog erg vroeg en ik was vertrokken in het donker. Overdag rijd ik niet rond met licht op de fiets, het fluogeel van de fiets valt zo hard op dat licht niet nodig is :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 nov 2019 19:49

IMG_20191114_191018.jpg
Nieuwe FFWD wieltjes voor de Propel. :geek:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 18 nov 2019 09:09

Hallo,
Ik zit nu al een tijdje in twijfel.
Ik rij nu op een Tcr pro disc maar heb geen 2de fiets. Dus kom nu stil te staan en mis het fietsen en merk dat ik mijn energie niet goed kwijt kan. Door slechte knieen zitten andere sporten er niet echt meer in. Heb wel eens een 29er gehad en op zich vind ik dat wel leuk alleen doe ik dat dan alleen in het weekend en ben ook iemand die in de avond met een lamp op een rondje wil maken. En met een mtb over straat rijden is niet echt mijn ding.
Graag zou ik op den duur een Revolt willen. Het mooiste is naast de Tcr,maar vraag me soms ook af of de Revolt de Tcr deels niet zou kunnen vervangen. Dus dan 1 fiets voor het jaar door. Ik snap wel dat het echte race gevoel dan weg valt op de Revolt. Maar toch ben ik erg benieuwd naar de meningen van andere mensen, vandaar mijn vraag hier.

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 18 nov 2019 12:33

sensawielerfan schreef: 18 nov 2019 09:09 Ik snap wel dat het echte race gevoel dan weg valt op de Revolt.
Ik denk dat je de voornaamste reden om het niet te doen hier zelf al aangegeven hebt.

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 18 nov 2019 13:15

Jorge schreef: 18 nov 2019 12:33
sensawielerfan schreef: 18 nov 2019 09:09 Ik snap wel dat het echte race gevoel dan weg valt op de Revolt.
Ik denk dat je de voornaamste reden om het niet te doen hier zelf al aangegeven hebt.

Ja daar ben ik idd wel bang voor. En de tcr wil ik eigenlijk ook niet weg doen.
Er zal waarschijnlijk dan een fiets bij moeten komen of een direct drive trainer kopen.
Maar met een standaard tacx is me absoluut niet bevallen. Dus geen idee of ik dat met een Flux in combinatie met Zwift of dergelijke wel leuk ga vinden. Blijft lastig. En anders dit najaar maar naar de sportschool.. Waarom kan het hier niet altijd lente of zomer zijn:)
Op de racefiets blijft voor mij wel het leukst.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 18 nov 2019 13:30

sensawielerfan schreef: 18 nov 2019 09:09 Hallo,
Ik zit nu al een tijdje in twijfel.
Ik rij nu op een Tcr pro disc maar heb geen 2de fiets. Dus kom nu stil te staan en mis het fietsen en merk dat ik mijn energie niet goed kwijt kan. Door slechte knieen zitten andere sporten er niet echt meer in. Heb wel eens een 29er gehad en op zich vind ik dat wel leuk alleen doe ik dat dan alleen in het weekend en ben ook iemand die in de avond met een lamp op een rondje wil maken. En met een mtb over straat rijden is niet echt mijn ding.
Graag zou ik op den duur een Revolt willen. Het mooiste is naast de Tcr,maar vraag me soms ook af of de Revolt de Tcr deels niet zou kunnen vervangen. Dus dan 1 fiets voor het jaar door. Ik snap wel dat het echte race gevoel dan weg valt op de Revolt. Maar toch ben ik erg benieuwd naar de meningen van andere mensen, vandaar mijn vraag hier.
Hoezo kom je nu stil te staan dan, je kunt je tcr toch ook in de winter gebruiken?! Ik heb zelf ook een tcr en een 29'er, maar ik heb onlangs een defy erbij gekocht. Ik heb een aantal proefritjes gemaakt op een revolt en ik vond het super in het bos, lekker 'racey' over de bospaden en tracks . Echter wilde ik een fiets waarmee ik ook rustig kon toeren, minimaal 32mm banden voor de grintpaden en profiel tegen het blad op de fietspaden, Kortom een winterfiets... Dus mijn advies,neem een defy ipv revolt en wissel eventueel van bandjes in zomer/winter.

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 20 nov 2019 13:02

hopjes schreef: 18 nov 2019 13:30
sensawielerfan schreef: 18 nov 2019 09:09 Hallo,
Ik zit nu al een tijdje in twijfel.
Ik rij nu op een Tcr pro disc maar heb geen 2de fiets. Dus kom nu stil te staan en mis het fietsen en merk dat ik mijn energie niet goed kwijt kan. Door slechte knieen zitten andere sporten er niet echt meer in. Heb wel eens een 29er gehad en op zich vind ik dat wel leuk alleen doe ik dat dan alleen in het weekend en ben ook iemand die in de avond met een lamp op een rondje wil maken. En met een mtb over straat rijden is niet echt mijn ding.
Graag zou ik op den duur een Revolt willen. Het mooiste is naast de Tcr,maar vraag me soms ook af of de Revolt de Tcr deels niet zou kunnen vervangen. Dus dan 1 fiets voor het jaar door. Ik snap wel dat het echte race gevoel dan weg valt op de Revolt. Maar toch ben ik erg benieuwd naar de meningen van andere mensen, vandaar mijn vraag hier.
Hoezo kom je nu stil te staan dan, je kunt je tcr toch ook in de winter gebruiken?! Ik heb zelf ook een tcr en een 29'er, maar ik heb onlangs een defy erbij gekocht. Ik heb een aantal proefritjes gemaakt op een revolt en ik vond het super in het bos, lekker 'racey' over de bospaden en tracks . Echter wilde ik een fiets waarmee ik ook rustig kon toeren, minimaal 32mm banden voor de grintpaden en profiel tegen het blad op de fietspaden, Kortom een winterfiets... Dus mijn advies,neem een defy ipv revolt en wissel eventueel van bandjes in zomer/winter.
Ik heb even zitten kijken, en je hebt wel gelijk. Die defy pro met Ultegra zal idd een mooie optie zijn. Denk dat ik mij tcr van het voorjaar te koop zet en dan voor de defy pro ga.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 nov 2019 11:19

Ik zou niet zomaar overstappen op een Defy (of je moet ook rugklachten hebben). Tcr heeft echt een goede geometrie, rijdt veel lekkerder als een Defy en laat zich veel beter aanvullen met een TCX (disc) voor echt slecht weer (TCX rijdt overigens minimaal even goed op asfalt als een defy maar heeft meer ruimte bij de banden en ook nog eens een hoger bracket).

Plaats reactie