Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 nov 2019 21:28

Orlok schreef: 15 nov 2019 18:25
Drossie2 schreef: 15 nov 2019 16:54
plantagenet schreef: 15 nov 2019 12:42 Even de voorband (binnenband) wisselen was geen optie? Hoeft niet veel tijd te kosten en je kunt daarna direct weer opstappen.
Foutje van mij. Het was de achterband.

En gelukkig heb ik het niet geprobeerd, want zonet bleek dat de buitenkant ook rijp is voor de vuilnisbak. Er zit een scheurtje in...

Ik was trouwens nog maar 1km ver toen ik lek reed.
Dat had je 1 km eerder ook al kunnen vaststellen toen je de fiets had gepakt (of eerder al). :roll:
Ah, interessant.
Hoe kan ik op voorhand vaststellen dat ik door glas ga rijden en dat daardoor zowel mijn binnenband als buitenband stuk zullen zijn?

Kan je mij ineens de winnende lottocijfers van morgenavond even doorgeven? Dan speel ik mee!
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 nov 2019 21:31

plantagenet schreef: 15 nov 2019 20:06 Het is inderdaad wel nuttig om je woon-werk fietsen in goede conditie te houden. Niets is zo vervelend om 's ochtends vroeg in het donker een probleem te hebben. Een lekke band is niet altijd te voorkomen, maar regelmatig je banden inspecteren (o.a. ook op ingereden steentjes of glassplinters) kan een hoop gedoe voorkomen. Mijn 'angst' tijdens mijn woon-werk ritten is lek te rijden, in het donker, terwijl de wind tegen is, de temperatuur zo tegen het vriepunt zit en een smerige regen je gezicht teistert.....gelukkig komt dit zelden voor :)
Fiets is prima onderhouden hoor. Gisteren nog compleet gepoetst. Hij zag er weer als nieuw uit.
Gewoon pech gehad dat ik een stuk geslagen glazen fles niet tijdig zag.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

hayes

hayes 16 nov 2019 10:16

Gisteren voor het eerst helemaal verkleumd op de fiets. Het moet zo'n 4)C geweest zijn.
Toch ietsje underdressed vertrokken blijkbaar. Vooral mijn 'speelgoed' deed écht pijn. Halfweg even gestopt, in m'n rugzak gegraaid en een reserve bandana in die regio in m'n broek gestopt ;)

Iemand een tip voor een goedkope (50-75 euro) winterbroek? Ik heb er nu eentje van decathlon, maar die stof is net niet stretchy genoeg waardoor ik me blijf ergeren aan de extra weerstand bij het fietsen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 16 nov 2019 10:48

hayes schreef: 16 nov 2019 10:16 Gisteren voor het eerst helemaal verkleumd op de fiets. Het moet zo'n 4)C geweest zijn.
Toch ietsje underdressed vertrokken blijkbaar. Vooral mijn 'speelgoed' deed écht pijn. Halfweg even gestopt, in m'n rugzak gegraaid en een reserve bandana in die regio in m'n broek gestopt ;)

Iemand een tip voor een goedkope (50-75 euro) winterbroek? Ik heb er nu eentje van decathlon, maar die stof is net niet stretchy genoeg waardoor ik me blijf ergeren aan de extra weerstand bij het fietsen.
Goedkoopste tip is beenstukken onder je lange broek, alleen helpt dat niet in je kruis.


Ik heb ooit eens 10 verschillende modellen online besteld, en alles gepast en bekeken.
Vervolgens gehouden wat voor mij beviel en de rest teruggestuurd. Ik kan je alleen maar aanraden om zoveel mogelijk te passen.


Wat ik zelf heb.
Oké iets duurder, maar met 25 euro kortingsbon wel te doen. (die moet je nog even ergens regelen)

Deze tot een graad of 0.
Warm op de goede plekken (bijv knieen en kruis), wel ademend op de andere plekken. Lekker stretchie.

https://www.futurumshop.nl/gore-wear-c5 ... eren.phtml


Als het echt echt koud is heb ik deze: https://www.futurumshop.nl/gore-wear-c3 ... eren.phtml

Maar die is wat minder stretch, hier ga ik geen 100 km mee fietsen. Maar voor woon-werk in de ochtend als het echt koud is. Prima broek.

Veel duurder:
Ik hoor ook veel goede dingen over de Castelli Nano Flex Pro 2. Let even op het Pro 2, er is ook een gewone.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

peterfietser
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:05

peterfietser 16 nov 2019 11:08

Wat dacht je van een korte zomerbroek met zeem en daar overheen een zeemloze lange broek. Heb ik al jaren en werkt prima. dubbele laag hierdoor rond je zaakje.

hayes

hayes 16 nov 2019 12:29

Merci voor de tips.

Twee broeken heb ik ook al gedaan. Een lange loopbroek over de bib. Maar dat blijft wat onhandig. Zakt wat af achteraan ondanks goed toesnoeren. Ook rond het kruis wordt dat een vormloze 'zak'. En die blijft dan haperen aan de punt van het zadel.

Enige manier is inderdaad waarschijnlijk passen en even wat stretchen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 nov 2019 14:27

Castelli Sorpasso 2 wind bibtight, lekker warm!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 nov 2019 19:46

Drossie2 schreef: 15 nov 2019 21:28
Orlok schreef: 15 nov 2019 18:25
Drossie2 schreef: 15 nov 2019 16:54

Foutje van mij. Het was de achterband.

En gelukkig heb ik het niet geprobeerd, want zonet bleek dat de buitenkant ook rijp is voor de vuilnisbak. Er zit een scheurtje in...

Ik was trouwens nog maar 1km ver toen ik lek reed.
Dat had je 1 km eerder ook al kunnen vaststellen toen je de fiets had gepakt (of eerder al). :roll:
Ah, interessant.
Hoe kan ik op voorhand vaststellen dat ik door glas ga rijden en dat daardoor zowel mijn binnenband als buitenband stuk zullen zijn?

Kan je mij ineens de winnende lottocijfers van morgenavond even doorgeven? Dan speel ik mee!
8 15 29 30 39 45 en 16 Reservegetal :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 16 nov 2019 20:33

Stel je voor dat die ook nog eens zouden kloppen :lol: :lol: :winkthumb:

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 16 nov 2019 21:19

Drossie2 schreef: 15 nov 2019 21:31
plantagenet schreef: 15 nov 2019 20:06 Het is inderdaad wel nuttig om je woon-werk fietsen in goede conditie te houden. Niets is zo vervelend om 's ochtends vroeg in het donker een probleem te hebben. Een lekke band is niet altijd te voorkomen, maar regelmatig je banden inspecteren (o.a. ook op ingereden steentjes of glassplinters) kan een hoop gedoe voorkomen. Mijn 'angst' tijdens mijn woon-werk ritten is lek te rijden, in het donker, terwijl de wind tegen is, de temperatuur zo tegen het vriepunt zit en een smerige regen je gezicht teistert.....gelukkig komt dit zelden voor :)
Fiets is prima onderhouden hoor. Gisteren nog compleet gepoetst. Hij zag er weer als nieuw uit.
Gewoon pech gehad dat ik een stuk geslagen glazen fles niet tijdig zag.
Domme pech dus, niets aan te doen!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 nov 2019 10:54

Ik had in dit topic een tijdje geleden een fietstassen-vraag gepost. Naast de ortlieb-adviezen (waarvoor dank) had ik mijn FM gevraagd. Die kwam met de volgende die ik ook heb aangeschaft: https://fietsmoto.be/p/basil-dubbele-fi ... art-17787/

De looks zijn een beetje oubollig maar laptop past erin, In de andere tas kan net een paar schoenen en een setje kleding. Is met MIK-carrier-plate makkelijk afneembaar. Is redelijk smal (zodat ik er niet met mijn voeten tegenaan kom, en ook niet voor mijn achterlicht zit). Dus voldeed aan mijn eisen. Montage was makkelijk. Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 nov 2019 11:47

40 km snijdende oostenwind tegen met een gevoelstemperatuur van -5. De auto op de oprit stond mij uit te lachen toen ik op de fietst stapte :-)

Plaats reactie