Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 200 Bergen op zoom – Luctor et Emergo 16-11-2019

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 04 nov 2019 21:33

Dit brevet krijgt een homologatie voor 2020.

Ooit was Zeeland meer zee dan land: niet meer dan een verzameling eilandjes omgeven door zeearmen, altijd in beweging, een gebied waar regelmatig een dorp of stadje in de golven verdween. Overigens werden die plaatsen niet zelden gewoon weer opgebouwd, als het land zo plotseling als het verdwenen was, weer uit de zee tevoorschijn kwam. In de loop van de twintigste eeuw is er echter veel land gewonnen, en zijn door het Deltaplan de gevaarlijkste zeearmen ingedamd. Hierdoor is een interessant fietsgebied ontstaan, dat zijn gebrek aan hoogteverschillen ruimschoots goedmaakt door een waar spinnenweb van bruggen en dammen te boeden, die soms kilometerslang volledig onbeschut over het water voeren. Wees gewaarschuwd: het is niet voor niets dat in Zeeland jaarlijks het WK tegenwindfietsen georganiseerd wordt!

Deze tocht voert ons vanuit Bergen op Zoom via voormalig Zuid-Beveland naar de westpunt van voormalig eiland Walcheren, en vandaar noordwaards via de Veersegatdam en voormalig Noord-Beveland naar de Oosterscheldekering, het letterlijke sluitstuk van de Deltawerken en één van de moderne wereldwonderen. Via de kering bereiken we Schouwen-Duiveland, dat ooit twéé eilanden was. Hier draaien we naar het oosten, om via de Grevelingendam en de Philipsdam het voormalig eiland Sint Philipsland te bereiken. Via voormalig eiland Tholen bereiken we tenslotte weer ons startpunt Bergen op Zoom.

Aanmelden, routebeschrijving en GPS Track via https://randonneurs.nl/brevet/brm-200-b ... -emergo-4/

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 06 nov 2019 17:19

Ik ga heel hard proberen om erbij te zijn. Het wordt wel weer een beetje een toer vanuit Noord Holland maar als ik de vroegste trein pak en vanaf het station direct de route naar de start vind, red ik het precies haha.

Gunstig weer zo te zien, droog met een matig zuiderwindje. Wind mee op de Oosterscheldekering.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 09 nov 2019 18:33

[quote

Gunstig weer zo te zien, droog met een matig zuiderwindje. Wind mee op de Oosterscheldekering.
[/quote]

Jij weet nu al het weer van volgende week ?

Ik vernam dat de finale is aangepast. Gelukkig wat afgelopen keer was dat echt geen pretje dwars door het centrum van bergen op zijn. Incl spoortunnel met hekjes 🤭.

Ik ben erbij. En heb er zin in.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 10 nov 2019 09:23

Weersverwachting is altijd onzeker, maar ik zie momenteel een lichte wind uit N/NW met wat regen.

Gelukkig is de finale aangepast, want vorig jaar ging de track inderdaad dwars door het treinstation. Ik ben nog over het perron gelopen...

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 nov 2019 16:46

Ingeschreven, even voorspellingen afwachten of ik echt die kant op ga.
Zie dat route in eerste deel ook aangepast is tov vorig jaar.
Had plan om klein stukje van route af te wijken om gemeente Borsele ook in te kleuren, maar niet nodig want daar gaat route nu volledig doorheen. (mis alleen die gemeente nog in Zeeland)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 14 nov 2019 20:04

DDX schreef: 14 nov 2019 16:46 Ingeschreven, even voorspellingen afwachten of ik echt die kant op ga.
Zie dat route in eerste deel ook aangepast is tov vorig jaar.
Had plan om klein stukje van route af te wijken om gemeente Borsele ook in te kleuren, maar niet nodig want daar gaat route nu volledig doorheen. (mis alleen die gemeente nog in Zeeland)
Grappig, ik was oorspronkelijk ook van plan om van de route af te wijken en Borsele mee te pakken, voor mij ook de enige ontbrekende gemeente in Zeeland. Wat dat betreft is de nieuwe route top.

Weersvoorspelling ziet er best aardig uit, toch? Ik ben vooral erg content met de NO-wind die voor morgen wordt voorspeld als ik van Utrecht naar Bergen op Zoom fiets. Maar deze tijd van het jaar ben ik al tevreden als er geen bakken met regen uit de lucht komt.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 nov 2019 11:18

Ja voorspellingen zien er goed uit.
Helaas moet ik vandaag werken (tot laat) dus kan pas morgenochtend die kant op.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 nov 2019 17:20

Was net de checkpoint aan het intekenen via garmin connect, bijzonder dat er dit jaar maar 2 zijn. (ipv 4 van vorig jaar)
Dacht altijd dat checkpoints waren zodat je niet kon afsnijden.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 15 nov 2019 18:36

Je kunt tussen controle 1 en controle 2 een beetje afsnijden door de Zeelandbrug ipv de Oosterscheldekering te nemen. Maar misschien dat er op Neeltje Jans een geheime controle is ;-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 nov 2019 18:47

Moeten ze wel snel klaar staan, weet niet meer welke rit het van dit jaar was (volgens mij Heerlen 200km) maar toen zagen ze ons groepje nog net in de verte rijden :lol:

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 15 nov 2019 18:52

Daniel1989 schreef: 09 nov 2019 18:33
Jij weet nu al het weer van volgende week ?
Eindeloos Buienradar checken hoort bij de voorpret ;) . Het gaat voor deze tocht wel bij voorpret blijven want ik ben helaas geveld door de griep..

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 15 nov 2019 18:55

Ah dat is zuur. Beterschap

Plaats reactie