Rockerplates voor indoor fietstrainers
Fiets je veel (en lang) op je indoor...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Huh verklaar je nader. De stijve carbonzool zorgt voor een veel groter contactoppervlak bij je voeten. Hoe groot of klein het pedaal vervolgens is, boeit dan niet maar ik ben benieuwd naar jouw redenatie.
Dat is puur voor de looks, het feitelijke contact is gelijk aan een regulier SPD pedaal.Flipmoehoe schreef: ↑21 okt 2019 10:31Heb daarvoor deze pedalen gekocht. https://www.rosebikes.nl/shimano-pd-es6 ... =standaard
Die hebben ook een groter oppervlak en lijken optisch veel op racefiets pedalen.
We zeggen allebei hetzelfde!
Het verhaal van het bredere contactoppervlak gaat m.i. niet meer op sinds we aan de schoenen met de stevige zolen zijn.SoloSuperia schreef: ↑20 okt 2019 14:58Mijn schoenen zijn aan vervanging toe en ik wil eigen op de racefiets ook wel naar pedalen met een breder contactvlak toe.
+1 ook mijn ervaring. Eenmaal na een lastige gravelrit direct de spd-SL ingeruild voor spd op de gravelbike.DDX schreef: ↑22 okt 2019 13:47Hangt er echt vanaf waar je gaat fietsen met de gravelbike.
Grindpaden en bospaadjes hoef je niet snel uit te klikken/te lopen oid. (en hoef je vaak niet eens speciale gravelbike met brede banden te nemen, je komt met 25mm best ver)
Maar in de duinen kom je bijvoorbeeld nog wel eens mul zand tegen.
Of weiland met modder.
Als je dan afstapt met spd-sl plaatjes succes met inklikken daarna.
Nadat ik paar keer geklooid had met spd-sl schoenen heb ik toch maar spd op de gravelbike gemonteerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten