Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 okt 2019 19:48

Een schroef van de mooie zip zadelpen sneuvelde.
Vandaag kwam ze toe na de bestelling van half augustus. Alleen al het feit dat ze verstelbaar was is al goed ;-).

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 15 okt 2019 11:08

Een Garmin Edge 530 ter vervanging van mijn Polar V650. Niet dat daar ook maar iets mis mee is, maar soms als iets in de aanbieding is en je hebt ook nog een kortingscoupon dan wordt de verleiding om op de koopbutton te drukken simpelweg te groot :mrgreen:

En af en toe een nieuw speeltje moet kunnen toch??

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 okt 2019 19:18

Natuurlijk, zelfs een zelfverklaard no-nonsens type als ikzelf ontkomt daar niet aan.,...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 okt 2019 21:35

Ik wilde een lichtgewicht regenjasje hebben die goed ademd.
(ja ik heb al een aantal andere opties, maar niet echt handig om onderweg uit te doen)
Gore-Tex Shakedry stond op mijn lijstje maar zag pas ook dat Rapha met een variant zou komen dus daar even op gewacht.
Die kon vorige week besteld worden, dus maatje s en m besteld.
Ook de 7mesh oro besteld, had een aantal reviews gelezen en las dat die kwa maatvoering lengte bij aantal mensen beter beviel dan de gore-tex shakedry.

Beide vandaag binnen gekomen.
Rapha maat s was opzich kwa lichaamsomvang prima, maar lengte te kort (lichaam en mouwen)
7mesh maat s perfect.
Van beide merken maat m veel te ruim.
De rapha heeft een flap met klitteband over rits aan voorkant, onhandig met openen/sluiten.
7mesh heeft aan achterkant 2 tochtgaten/flappen ter hoogte van zakjes van fietsshirt dus je kan nog eenvoudig wat uit zakjes halen tijdens het fietsen.
En 90 gram, nog lichter dan rapha windjackje die ik heb (die komt op 95g)

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 15 okt 2019 23:40

DDX schreef: 15 okt 2019 21:35 Ik wilde een lichtgewicht regenjasje hebben die goed ademd.
(ja ik heb al een aantal andere opties, maar niet echt handig om onderweg uit te doen)
Gore-Tex Shakedry stond op mijn lijstje maar zag pas ook dat Rapha met een variant zou komen dus daar even op gewacht.
Die kon vorige week besteld worden, dus maatje s en m besteld.
Ook de 7mesh oro besteld, had een aantal reviews gelezen en las dat die kwa maatvoering lengte bij aantal mensen beter beviel dan de gore-tex shakedry.

Beide vandaag binnen gekomen.
Rapha maat s was opzich kwa lichaamsomvang prima, maar lengte te kort (lichaam en mouwen)
7mesh maat s perfect.
Van beide merken maat m veel te ruim.
De rapha heeft een flap met klitteband over rits aan voorkant, onhandig met openen/sluiten.
7mesh heeft aan achterkant 2 tochtgaten/flappen ter hoogte van zakjes van fietsshirt dus je kan nog eenvoudig wat uit zakjes halen tijdens het fietsen.
En 90 gram, nog lichter dan rapha windjackje die ik heb (die komt op 95g)
Klinkt goed zeg! De Oro nog voor een interessante prijs ergens weten te vinden?

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 16 okt 2019 08:54

DDX schreef: 15 okt 2019 21:35 Ik wilde een lichtgewicht regenjasje hebben die goed ademd.
(ja ik heb al een aantal andere opties, maar niet echt handig om onderweg uit te doen)
Gore-Tex Shakedry stond op mijn lijstje maar zag pas ook dat Rapha met een variant zou komen dus daar even op gewacht.
Die kon vorige week besteld worden, dus maatje s en m besteld.
Ook de 7mesh oro besteld, had een aantal reviews gelezen en las dat die kwa maatvoering lengte bij aantal mensen beter beviel dan de gore-tex shakedry.

Beide vandaag binnen gekomen.
Rapha maat s was opzich kwa lichaamsomvang prima, maar lengte te kort (lichaam en mouwen)
7mesh maat s perfect.
Van beide merken maat m veel te ruim.
De rapha heeft een flap met klitteband over rits aan voorkant, onhandig met openen/sluiten.
7mesh heeft aan achterkant 2 tochtgaten/flappen ter hoogte van zakjes van fietsshirt dus je kan nog eenvoudig wat uit zakjes halen tijdens het fietsen.
En 90 gram, nog lichter dan rapha windjackje die ik heb (die komt op 95g)
Rij zelf in een M Gore Shakedry Stretch. Wat weeg jij eigenlijk dat een M veel te ruim is? 65 ofzo?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 okt 2019 11:07

pizzi schreef: 15 okt 2019 23:40 Klinkt goed zeg! De Oro nog voor een interessante prijs ergens weten te vinden?
Nee helaas, maar snel vergeten wat hij gekost heeft :lol:
Stoffa schreef: 16 okt 2019 08:54 Rij zelf in een M Gore Shakedry Stretch. Wat weeg jij eigenlijk dat een M veel te ruim is? 65 ofzo?
68kg (1m86), opzich had de M ook nog wel gekund maar armen te ruim en dat gaat wapperen.
En ook rond borst in fietshouding teveel ruimte.
Zullen genoeg mensen zijn die maatje groter nemen, maar ik geef voorkeur aan niet te ruim zittende kleding.
Is vaak nog wel een dingetje dat kleinere maten te kort zijn. (lengte en armlengte)

Ik heb de Gore versie zelf niet gepast maar op basis van deze info had ik al idee dat de 7mesh beter zou zijn :

https://weightweenies.starbike.com/foru ... p?t=144329
Gore One GTX: Fit and construction are sloppy compared to the other two. Cuffs are loose and zipper feels cheap among other issues.
[..]

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 16 okt 2019 11:48

Veloflex master 28 banden (meten 27 mm op de 18C velgen). Niet de meest winterbestendige bandjes, maar ik vind ze zo goed bollen dat ze ook op de winterfiets komen. En ze zien er ook mooi uit, vind ik toch.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 okt 2019 17:27

(Bijna) iedereen op zoek naar regenkleding lijkt wel ;)

LP PSN LS Rain Jersey besteld. Ik heb een paar waterbestendige winter jacks maar die zijn te warm voor nu.

https://www.lapassione.cc/products/psn- ... sey-orange

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 okt 2019 21:48

Vanavond goed getest, shirt en armstukken helemaal droog bij thuiskomst.
En ook geen last van zweet :)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 okt 2019 22:45

jakkel schreef: 16 okt 2019 11:48 Veloflex master 28 banden (meten 27 mm op de 18C velgen). Niet de meest winterbestendige bandjes, maar ik vind ze zo goed bollen dat ze ook op de winterfiets komen. En ze zien er ook mooi uit, vind ik toch.

Afbeelding
Aparte en mooie fiets zeg!

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 17 okt 2019 06:01

Nog nooit gezien, een racefiets met zo’n voorvork.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie