Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 okt 2019 23:09

Wim heeft mij enkele jaren geleden het volgende verteld.
Hij had een gans lot Sensa instap MTB's gekocht met een normale adviesverkoopprijs van 749 euro.
Hij verkocht ze voor net iets minder dan 400 euro en "nam" dan netto ongeveer 80 euro per fiets.
Hij verkocht er ongeveer 10 per week, of 40 per maand.
Hij zei me "dat maakt 3200 euro en daar moet een loontrekkende hard voor werken."
Wim wil zaken doen, verkopen en niet maar gewoon een winkel open houden. Hij houdt van de "actie" om te kopen en verkopen.

En daar is volgens mij niets mis mee.

Ik ga er een van de komende weken alvast een nieuwe Trek aanschaffen aan de beste prijs in de Benelux. 😂🤣
I know myself like no one else
Nothing to defend

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 13 okt 2019 00:29

Ja lcsmet we weten inmiddels wel dat jij er tot je schouder in zit.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 13 okt 2019 07:43

Lcsmet schreef: 12 okt 2019 23:09 ...
Hij verkocht ze voor net iets minder dan 400 euro en "nam" dan netto ongeveer 80 euro per fiets.
Hij verkocht er ongeveer 10 per week, of 40 per maand.
Hij zei me "dat maakt 3200 euro en daar moet een loontrekkende hard voor werken."
...
Ik veronderstel dat die 80 Eur bruto marge is. Daar moet de winkel nog van betaald worden, de vaste kosten, dienst na verkoop, belastingen .... Het blijft een superscherpe marge waar je het absoluut van volume en weinig gedoe moet hebben.
My 2 cents: denk dat een aantal fietsmerken die met slepende stocks zitten/zaten met dit concept wel van hun overstocks afgeraken en hun omzet voor de nieuwe modellen boosten en opdrijven, en bijgevolg een oogje dichtknijpen.
Of ze dat gaan blijven aanhouden als de markt overspoeld wordt met goedkope - bvb - Trek's waardoor hun merkimago aangetast wordt is maar de vraag. Benieuwd ook hoe de dealers in een straal van 200km daarop gaan blijven reageren.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 13 okt 2019 08:55

Pelep schreef: 13 okt 2019 07:43
Lcsmet schreef: 12 okt 2019 23:09 ...
Hij verkocht ze voor net iets minder dan 400 euro en "nam" dan netto ongeveer 80 euro per fiets.
Hij verkocht er ongeveer 10 per week, of 40 per maand.
Hij zei me "dat maakt 3200 euro en daar moet een loontrekkende hard voor werken."
...
Ik veronderstel dat die 80 Eur bruto marge is. Daar moet de winkel nog van betaald worden, de vaste kosten, dienst na verkoop, belastingen .... Het blijft een superscherpe marge waar je het absoluut van volume en weinig gedoe moet hebben.
My 2 cents: denk dat een aantal fietsmerken die met slepende stocks zitten/zaten met dit concept wel van hun overstocks afgeraken en hun omzet voor de nieuwe modellen boosten en opdrijven, en bijgevolg een oogje dichtknijpen.
Of ze dat gaan blijven aanhouden als de markt overspoeld wordt met goedkope - bvb - Trek's waardoor hun merkimago aangetast wordt is maar de vraag. Benieuwd ook hoe de dealers in een straal van 200km daarop gaan blijven reageren.
Straal van 200km is al bijna geheel Nederland en delen België en Duitsland.

Dat je treks aan flinke kortingen kunt kopen is al decennia aan de gang.
Zo kocht ik in ‘99 mijn eerste trek bij Salden, en volgenden er afgelopen 20 jaar meerdere aankopen aldaar. Daar kreeg en krijg je zonder vragen ook 20% op de adviesprijs, en niet alleen stock fietsen.

Mijnsinziens is de “korting” ook een sigaar uit eigen doos. Adviesprijzen van Treks vind ik stevig. En kennelijk kan er behoorlijk wat vanaf, gezien de kortingen.

En trek zelf stimuleert t ook nog, door flinke staffelkortingen en bonussen te geven bij grote aantallen..

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 13 okt 2019 21:26

Lcsmet schreef: 12 okt 2019 23:09 Wim heeft mij enkele jaren geleden het volgende verteld.
Hij had een gans lot Sensa instap MTB's gekocht met een normale adviesverkoopprijs van 749 euro.
Hij verkocht ze voor net iets minder dan 400 euro en "nam" dan netto ongeveer 80 euro per fiets.
Hij verkocht er ongeveer 10 per week, of 40 per maand.
Hij zei me "dat maakt 3200 euro en daar moet een loontrekkende hard voor werken."
Economie was vast niet je sterkste vak lijkt me, als je dat gelooft.
Hoewel, ik neem aan dat jij per post betaald wordt of korting krijgt?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 okt 2019 09:07

tom de groot schreef: 11 okt 2019 23:05 Marges zijn enorm ik kan je zeggen dat is zeker niet zo. Ik denk dat het merendeel blij is als ze op de adviesprijs een marge maken van 30/35%.
Een marge van 30% kun je toch moeilijk klein noemen. Tegenwoordigis n racefiets al snel 3000 euro (en dan doe je niet echt gek). Als je dan 1000 euro aan een fietsverkoop overhoudt, is dat toch enorm. Tuurlijk moet er vanalles van betaald worden, maar het gaat er toch om welke dienst de verkoper levert. Als hij voor 1000 euro je zadel afstelt, en een servicebeurt geeft, dan is dat toch een belachelijke marge.

Als er dan een verkoper is die geen grote winkel heeft en geen personeel, dan is het toch reeel dat hij zij marge naar een niveau brengt dat redelijk is. Dat kun je zo iemand dan toch niet kwalijk nemen. Goed dat er ´Wim de Vos´-sen zijn. Zoals dat in een grijs verleden Salden/Hopmans/Mantel waren

En laten we wel wezen dat alle losse producten in de fietsenwinkel een marges hebben van bij bijna 50%. Dus op alle slijtage--onderdelen en op kleding is de marge giga. Als je dat er nog naast verkoopt, dan hoef je niet te piepen...

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 okt 2019 10:04

En om een fiets te verkopen komen er 10 klanten langs die niet kopen?
Dat is x-keer zoveel euro?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 okt 2019 10:09

walter- schreef: 14 okt 2019 10:04 En om een fiets te verkopen komen er 10 klanten langs die niet kopen?
Dat is x-keer zoveel euro?
Omdat die 10 de marge te groot vinden misschien...nummer 11 is de gek die dat niet door heeft. ;-)

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 14 okt 2019 18:46

Eindeloze en zinloze discussie.
Wim neemt genoegen met minder en zorgt ervoor dat zijn vaste kosten laag zijn (winkelpand zal wel afbetaald zijn en hoeft niet geüpgrade te worden). Besteedt weinig tijd aan de individuele klant, dat is zijn verdienmodel.
De een wil als klant veel aandacht en de ander niet, dat is een keuze die je zelf maakt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 okt 2019 18:48

intersantos schreef: 13 okt 2019 21:26
Lcsmet schreef: 12 okt 2019 23:09 Wim heeft mij enkele jaren geleden het volgende verteld.
Hij had een gans lot Sensa instap MTB's gekocht met een normale adviesverkoopprijs van 749 euro.
Hij verkocht ze voor net iets minder dan 400 euro en "nam" dan netto ongeveer 80 euro per fiets.
Hij verkocht er ongeveer 10 per week, of 40 per maand.
Hij zei me "dat maakt 3200 euro en daar moet een loontrekkende hard voor werken."
Economie was vast niet je sterkste vak lijkt me, als je dat gelooft.
Hoewel, ik neem aan dat jij per post betaald wordt of korting krijgt?
Ik heb nooit economie gevolgd maar het gaat hem om de insteek van Wim De Vos.
Niet over hoeveel punten ik of hij gehaald heeft op economie.
Maar er is niets op tegen natuurlijk dat jij mogelijk wel een krak in economie bent en het volledig normaal vindt dat je een fiets aan de adviesprijs koopt.
Maar op dit forum dan weer wel meer dan 1000 pagina's over hoe goed Canyon de zaakjes wel voor elkaar heeft.
En de aanname die jij en sommige anderen maken dat ik betaald zou worden mag je voor jezelf houden want dat is er dan weer wel over.
Wie mij zelfs maar een beetje kent weet dat ik heel veel zaken , op welke manier dan ook, volledig belangeloos doe zonder dat ik daar zelf beter van hoef te worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 14 okt 2019 19:57

Zoals ik al schreef eindeloze en zinloze discussie :dislike:

jeroen80race
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2019 20:39

jeroen80race 14 okt 2019 20:55

Vind de discussie zinvol. Zonder dit forum wist ik van bestaan wdv niet af. Inmiddels bij meerdere trek dealers geweest. Persoonlijke aandacht was bij wdv het beste. Net zoals zijn prijzen. Ok. Hij communiceert apart, maar geloof me geen fm verteld hetzelfde verhaal. Uiteindelijk geeft wdv op een fiets van 5k minimaal 500 euro meer korting. Heb argument waarom je die 500 euro niet zal pakken nog niet gelezen. Garantie loopt altijd via trek. Bij elke fm. Denk dat meeste kopers hem elders laten servicen. M.i. ben je dief van eigen portemenee als je trek bij 12go, mantel koopt. Bij je lokale fm zal de gunfactor gaan spelen.

Plaats reactie