Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

VeloViewer: Explorer scores

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 okt 2019 21:28

yorickdix schreef: 03 okt 2019 09:01 dat is raar. ook in veloviewer als je daar de rit opent?
misschien verschilt het per GPS....
Net even de 2 ritten geopend waarbij ik Vlissingen-Breskens ben overgevaren.
Bij de ritten zelf zie je de tegels niet toch ?

Maar daarna refresh op de kaart en ik ben de blokjes kwijt die in het water liggen.
Den Helder is wat lastiger omdat het daar meerdere ritten zijn en ik die niet zo kan aanklikken door vele lijntjes daar.
Maar je moet dus wat handmatigs doen om die blokjes kwijt te raken zegmaar.
tijd voor een tegelfiets? 32mm, dan lukt het meeste wel, op de Drenthse en Brabantse zandwegen na dan. maar ja, motivatie heb je wel nodig, anders is het niet te doen.
Gravelbike heb ik al ;)
Op dit moment 34mm bandjes erin. (maar heb ook 27,5" wielset met 2.1" banden)
Maargoed misschien kan ik die motivatie weer eens vinden om tegeltjes te gaan inkleuren wat verder van huis.
Ik fiets te vaak in tegels die ik al ingekleurd heb zegmaar.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 04 okt 2019 11:32

Net even de 2 ritten geopend waarbij ik Vlissingen-Breskens ben overgevaren.
Bij de ritten zelf zie je de tegels niet toch ?
ik kan ze niet openen in VV, denk dat alleen jij dat kan.
maar in je kaartje istie nu weg bij Breskens

hien.png
hien.png (64.74 KiB) 1303 keer bekeken

Maar je moet dus wat handmatigs doen om die blokjes kwijt te raken zegmaar.
ja, blijkbaar. voor mij alleen lastig bij oude ritten, tegenwoordig doe ik het eigenlijk altijd

dit weekend eindelijk weer tegelen, laatste tegelrit was alweer 2 weken terug :shock:

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 10 okt 2019 12:20

Vreemd, ik krijg in Strava routebouwer geen tegels meer te zien vanuit Veloviewer. Op verschillende computers geprobeerd zonder resultaat, en ik heb alle vinkjes goed staan volgens mij. Iemand meer dit probleem of probeert Strava zo een premium abbo te slijten?
Laatst gewijzigd door oldandslow op 10 okt 2019 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 10 okt 2019 12:37

oldandslow schreef: 10 okt 2019 12:20 Vreemd, ik krijg in Strava routebouwer geen tegels meer te zien vanuit Veloviewer. Op verschillende computers geprobeerd zonder resultaat, en ik heb alle vinkjes goed staan volgens mij. Iemand meer dit probleem of probeert Strava zo een premium abbo te slijten?
Ik heb dit ook met de plugin voor Strava. Wat bij mij helpt: in een ander tab Veloviewer openen (of indien al geopend, refreshen). Dat doen de vakjes in de routebuilder het weer. Lijkt iets te maken hebben met inlog bij VV?

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 10 okt 2019 13:04

Ja, je moet in dezelfde browser ingelogd zijn bij VV. Als je opties voor kaartweergave (tandwiel-icoontje links) opent in de Strava routebouwer dan staat daar:
"You need to be logged in to the veloviewer in this browser to use this feature"

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 10 okt 2019 13:16

Bedankt, eerst VV openen, dat is de truc. Heb ik blijkbaar in het verleden altijd gedaan, volledig onbewust/onnozel :oops:
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
ThomasMK
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2019 14:03

Gebruikersavatar ThomasMK 10 okt 2019 14:08

ik heb het zelfde issue, en de voorgestelde oplossing werkt voor mij niet...
of ik nu eerst Strava en dan VV open, of andersom, de optie om de tegels aan te zetten in de routebuilder blijft grijs, met daaronder de melding dat ik ingelogd moet zijn bij VV (wat ik ben, maar wat niet herkend lijkt te worden).
zijn er nog andere oplossingen?

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 10 okt 2019 14:10

Ik krijg niet eens de melding te zien met verwijzing naar inloggen op VV......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

joris3p
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 10 okt 2019 16:39

raassie schreef: 10 okt 2019 14:10 Ik krijg niet eens de melding te zien met verwijzing naar inloggen op VV......
Dit kan met Chrome en de veloviewer plug-in .

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 okt 2019 08:01

ThomasMK schreef: 10 okt 2019 14:08 ik heb het zelfde issue, en de voorgestelde oplossing werkt voor mij niet...
of ik nu eerst Strava en dan VV open, of andersom, de optie om de tegels aan te zetten in de routebuilder blijft grijs, met daaronder de melding dat ik ingelogd moet zijn bij VV (wat ik ben, maar wat niet herkend lijkt te worden).
zijn er nog andere oplossingen?
Ik heb hetzelfde en Ik heb de vraag maar gewoon gesteld aan Mr veloviewer himself. Hij suggereert dat wellicht een ad blocker de boosdoener kan zijn. Omdat er een iframe in de achtergrond geopend moet worden om de veloviewer extentie te laten werken.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen (zit vandaag niet achter een desktop). Maar je zou de adblock eens uit kunnen zetten en dan nog eens proberen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 11 okt 2019 08:37

Bij mij werkt het met de plugin nu wel (thuis) ik had het gisteren op het werk geprobeerd, maar daar krijg ik niks geinstalleerd ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
ThomasMK
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2019 14:03

Gebruikersavatar ThomasMK 11 okt 2019 11:22

MarkVeenstra schreef: 11 okt 2019 08:01
ThomasMK schreef: 10 okt 2019 14:08 ik heb het zelfde issue, en de voorgestelde oplossing werkt voor mij niet...
of ik nu eerst Strava en dan VV open, of andersom, de optie om de tegels aan te zetten in de routebuilder blijft grijs, met daaronder de melding dat ik ingelogd moet zijn bij VV (wat ik ben, maar wat niet herkend lijkt te worden).
zijn er nog andere oplossingen?
Ik heb hetzelfde en Ik heb de vraag maar gewoon gesteld aan Mr veloviewer himself. Hij suggereert dat wellicht een ad blocker de boosdoener kan zijn. Omdat er een iframe in de achtergrond geopend moet worden om de veloviewer extentie te laten werken.

Ik heb het zelf nog niet kunnen testen (zit vandaag niet achter een desktop). Maar je zou de adblock eens uit kunnen zetten en dan nog eens proberen.
Hi Mark,
daar had ik aan gedacht, en de adblocker staat uit voor veloviewer.com en strava.com. daarnaast zou het al dan niet hinderen door een adblocker geen issue moeten zijn op mijn werk-laptop, maar daar heb ik het zelfde issue.
helaas dus nog geen oplossing.
ik heb trouwens ook contact gezocht met Mr Veloviewer, dus dat lijntje staat ook uit.

Plaats reactie