Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Eindhoven – Rondje Brabant 5-10-2019

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 23 sep 2019 22:43

Start / finish – Gasfabriek 3 (ingang NRE terrein) – 5613 CP Eindhoven *

Vanaf 8.00 uur ben je welkom bij wielercafé de Cyklist en om 9.00 uur is de groepsstart.
Ten opzichte van vorig jaar is de route op behoorlijk wat punten aangepast.
De route voert over goed befietsbare fietspaden en hoofdzakelijk autoluwe wegen.

Het routekaartje hierboven geeft een indruk van route die gereden gaat worden.
De route geeft een goed beeld van de provincie Noord-Brabant
De eerste 100 km door Midden-Brabant voert door bosrijke gebieden. De laatste 100 km voert een stuk door Zuidoost Brabant waar het landelijke en agrarische karakter duidelijk zichtbaar is.

Er zijn 4 controlepunten:
CP1: Eersel (fotocontrole)
CP2: Waalrijk: café het Galgenwiel
CP3: Venray: cafetaria Old Dutch
CP4: America (fotocontrole)

Het is de bedoeling dat bij CP1 en CP4, een foto gemaakt wordt op het aangegeven punt.
Bij CP2 en CP3, is het de bedoeling om de kaart van een stempel te voorzien. Het nuttigen van een consumptie bevelen wij ten zeerste aan. Puur, omdat de uitbaters hun locatie belangeloos ter beschikking stellen en wij in de komende jaren weer gebruik willen maken van hun gastvrijheid.

De start is om 9 uur waardoor in het licht gestart kan worden. Zonsondergang is tussen 18:30 en 19uur. Het is hierdoor zeer aan te bevelen om goede verlichting bij te hebben. Gezien de tijd van het jaar kan het zijn dat er behoorlijke temperatuurverschillen, gedurende de dag, zijn. Houdt daar rekening mee !!

Aanmelding, GPS track en routebeschrijving op https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-2 ... brabant-2/

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 24 sep 2019 14:56

Ik weet nog niet zeker of ik het ga redden qua reistijd die kant op, wat is handiger voor de org, inschrijven en nog niet betalen of ter plekke inschrijven?
Rule #5

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 24 sep 2019 15:29

McMiGHtY schreef: 24 sep 2019 14:56 Ik weet nog niet zeker of ik het ga redden qua reistijd die kant op, wat is handiger voor de org, inschrijven en nog niet betalen of ter plekke inschrijven?
Inschrijven en nog niet betalen.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 24 sep 2019 15:32

Ik ben er overigens ook bij: nog nooit in Eindhoven gestart, sowieso is Brabant een beetje terra incognito. Dus ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 24 sep 2019 15:50

slugbait schreef: 24 sep 2019 15:29
McMiGHtY schreef: 24 sep 2019 14:56 Ik weet nog niet zeker of ik het ga redden qua reistijd die kant op, wat is handiger voor de org, inschrijven en nog niet betalen of ter plekke inschrijven?
Inschrijven en nog niet betalen.
Done
Rule #5

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 okt 2019 18:56

zo'n 80 mannen/vrouwen aan de start gisteren.
Prima weer voor rondje door de bossen en wegen door Brabant.
Paar stukjes wat lastiger door smalle fietspaden met hoop rotzooi (kan je verwachten in herfst) dus maar lekker op kop lopen rammen en paar man op sleeptouw genomen.

Leuk om weer eens rondje door Brabant te rijden.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 06 okt 2019 19:32

DDX schreef: 06 okt 2019 18:56 zo'n 80 mannen/vrouwen aan de start gisteren.
Prima weer voor rondje door de bossen en wegen door Brabant.
Paar stukjes wat lastiger door smalle fietspaden met hoop rotzooi (kan je verwachten in herfst) dus maar lekker op kop lopen rammen en paar man op sleeptouw genomen.

Leuk om weer eens rondje door Brabant te rijden.
Ja, ik zag je opeens voorbij schieten toen ik wat gas terug nam (omdat het snelle groepje mij iets te snel ging). Hoe vroeg waren jullie eigenlijk binnen? Het gemiddelde op Strava was weer indrukwekkend.

Het was een leuk rondje door Brabant, waar ik ook anders nooit kom (7 nieuwe gemeentes!). Na checkpoint 2 een mooi groepje gevormd met drie man uit Utrecht. Eigenlijk gingen ze mij iets te snel, maar gelukkig wachtten ze wel toen ik lek reed. Anders was mijn niet-functionerende pomp nog een groot probleem geweest (te veel verzamelde troep in de pomphoofd...).

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 okt 2019 19:57

Ik heb 5 gemeentes afgevinkt, moet er nu nog 3 in Brabant.
Wij kwamen (groepje van 6) om 15:15 binnen.

Hoorde dat er aantal man zich had afgemeld in teveel lekke banden.

Stonden de checkpoints trouwens in de gpx die te downloaden was ?
Ik heb sinds kort weer een garmin, maar ik kreeg ze niet te zien op de kaart (/geen meldingen)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 06 okt 2019 20:34

DDX schreef: 06 okt 2019 19:57 Ik heb 5 gemeentes afgevinkt, moet er nu nog 3 in Brabant.
Wij kwamen (groepje van 6) om 15:15 binnen.

Hoorde dat er aantal man zich had afgemeld in teveel lekke banden.

Stonden de checkpoints trouwens in de gpx die te downloaden was ?
Ik heb sinds kort weer een garmin, maar ik kreeg ze niet te zien op de kaart (/geen meldingen)
Dat is serieus snel! Ik heb ook nog drie resterende gemeentes in Brabant, maar wel 90% van alle gemeentes binnen.

Op de Wahoo zie ook de checkpoints niet meer. Ik onthou tegenwoordig waar ik moet stempelen.

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 07 okt 2019 10:50

slugbait schreef: 06 okt 2019 20:34
DDX schreef: 06 okt 2019 19:57
Stonden de checkpoints trouwens in de gpx die te downloaden was ?
Ik heb sinds kort weer een garmin, maar ik kreeg ze niet te zien op de kaart (/geen meldingen)
Op de Wahoo zie ook de checkpoints niet meer. Ik onthou tegenwoordig waar ik moet stempelen.
Ik heb dit ook ondervonden, als oplossing upload ik de GPX naar Garmin Connect als course - hier is het mogelijk om course points aan te maken op belangrijke plaatsen zoals controles enz.. - sync met je Garmin en heb je de route met meldingen. (max 10chr groot volgens mij). Dit schijnt ook mogelijk te zijn met de betaalde versie van Ride with GPS.

De coursepoints zie je ook terug op je Garmin in een apart scherm met afstanden.

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 07 okt 2019 15:33

DDX schreef: 06 okt 2019 19:57 Stonden de checkpoints trouwens in de gpx die te downloaden was ?
Ik heb sinds kort weer een garmin, maar ik kreeg ze niet te zien op de kaart (/geen meldingen)
Bij mij uit nood geboren (oud toestel dat geen lange routes kan hebben) maar heel effectief: route opsplitsen in losse delen. Ik laat elk deel beginnen en eindigen bij een controlepunt, zo mis je er nooit eentje.

Zaterdag was ik het eerste en tweede controlepunt anders zo voorbij gereden. Nu kon het niet missen.

Ik hanteer de volgende methode:
Lars. schreef: 17 apr 2019 17:57(..)
ik heb het controlepunten bestand geladen in http://www.gpsvisualizer.com/forerunner/split en die website heeft er 6 keurige losse bestanden van gemaakt. Deze bestanden beginnen en eindigen elk bij een controlepunt. (...)

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 07 okt 2019 22:04

Volgens mij zit er in de zip file die je kan downloaden een gpx file waarin de checkpoint staan, en idd een full file.

Ik werd zaterdag om 8:40 wakker..in Alkmaar..dat ging ik dus nooit meer redden.
Thuis maar een beetje aangeklooid met de taxcfiets en 's middags een stukkie in de buurt gefietst.

Als ik het zo lees, moet ik de route maar is een keer zelf gaan fietsen, klinkt goed.
Rule #5

Plaats reactie