Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Yorkshire 2019

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2019 07:59

Jans schreef: Kan toch ook zijn dat hij zelf om ontbinding gevraagd heeft? Lijkt me niet zo onlogisch.
De ploeg heeft het over ontslag. Den dus dat hij gedwongen is op te stappen
Do or don’t, there is no try

gssch
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 mei 2019 16:32

gssch 30 sep 2019 08:38

Enzzo schreef: 30 sep 2019 07:59
Jans schreef: Kan toch ook zijn dat hij zelf om ontbinding gevraagd heeft? Lijkt me niet zo onlogisch.
De ploeg heeft het over ontslag. Den dus dat hij gedwongen is op te stappen
In het artikel van Wielerflits staat ook dat Dennis zelf nog naar de arbitragecommissie van de UCI stapt, zal nog wel een zak geld mee willen voor mijn onhandelbare gedrag omdat het contract eenzijdig is opgezegd..

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 sep 2019 08:40

gssch schreef: 30 sep 2019 08:38
Enzzo schreef: 30 sep 2019 07:59
Jans schreef: Kan toch ook zijn dat hij zelf om ontbinding gevraagd heeft? Lijkt me niet zo onlogisch.
De ploeg heeft het over ontslag. Den dus dat hij gedwongen is op te stappen
In het artikel van Wielerflits staat ook dat Dennis zelf nog naar de arbitragecommissie van de UCI stapt, zal nog wel een zak geld mee willen voor mijn onhandelbare gedrag omdat het contract eenzijdig is opgezegd..
Ja, t zal niet gaan of hij tot t einde van het jaar op de fiets van ploeg mag blijven rijden

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2019 08:43

gssch schreef: 30 sep 2019 08:38
Enzzo schreef: 30 sep 2019 07:59
Jans schreef: Kan toch ook zijn dat hij zelf om ontbinding gevraagd heeft? Lijkt me niet zo onlogisch.
De ploeg heeft het over ontslag. Den dus dat hij gedwongen is op te stappen
In het artikel van Wielerflits staat ook dat Dennis zelf nog naar de arbitragecommissie van de UCI stapt, zal nog wel een zak geld mee willen voor mijn onhandelbare gedrag omdat het contract eenzijdig is opgezegd..
Onhandelbare gedrag? Weet jij precies welke afspraken er gemaakt zijn? Als hem op TT gebied van alles beloofd is en dat allemaal niet waargemaakt is dan vind ik zijn gedrag bepaald niet vreemd. Het feit dat hij veel bijval krijgt vanuit het peloton lijkt te suggereren dat dit inderdaad het geval is.

Dat hij dit aanvecht vind ik al even logisch. Schijnbaar was hij al rond met Trek, maar zij wilden hem nog niet vastleggen en Bahrain wilde destijds niet meewerken aan beëindigen van zijn contract. Als ze dan kort daarna alsnog het contract opzeggen, dan snap ik wel dat je geld wil zien.
Laatst gewijzigd door havana op 30 sep 2019 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2019 08:53

Mee eens! Je weet nooit wat er echt allemaal gespeeld heeft. Dat hij zo stil geweest is over zijn tourvertrek zegt misschien meer over hoe hij hier discreet mee omgegaan is. Geen publiek moddergevecht maar binnenshuis oplossen.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 30 sep 2019 09:26

In de podcast van Laurens Ten Dam ging het nog even over Rohan Dennis. Het schijnt dat er in januari, na het Australisch kampioenschap TT een afspraak is gemaakt dat Dennis bij belangrijke TT's niet op het materiaal van de ploeg hoefde te rijden, omdat hij bij die TT dezelfde wattages trapte maar 40 sec langzamer was.

Dat is dan in de Tour geëscaleerd omdat Dennis wrs op een andere fiets dan een Merida wilde rijden en dat vanuit de ploeg niet werd toegestaan.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 sep 2019 09:37

Het verbaast me weer hoe stellig sommige zaken gebracht worden en dat daarna blijkt dat het vooral gissen is. Dennis is weg bij Bahrein en de afhandeling zal nog best een dingetje zijn, maar ik denk dat inmiddels beide partijen daar vrede mee hebben.
Er wordt zo vaak een persbericht gemaakt waarin de geiten en de kool gespaard worden, terwijl het werkelijke verhaal niet duidelijk wordt en in mijn opinie ook duidelijk hoeft te zijn voor de buitenwereld.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2019 10:34

tieky schreef: 30 sep 2019 09:26 In de podcast van Laurens Ten Dam ging het nog even over Rohan Dennis. Het schijnt dat er in januari, na het Australisch kampioenschap TT een afspraak is gemaakt dat Dennis bij belangrijke TT's niet op het materiaal van de ploeg hoefde te rijden, omdat hij bij die TT dezelfde wattages trapte maar 40 sec langzamer was.

Dat is dan in de Tour geëscaleerd omdat Dennis wrs op een andere fiets dan een Merida wilde rijden en dat vanuit de ploeg niet werd toegestaan.
Daar zijn toch oplossingen voor zoals omkatten. Gewoon een fiets van merk B volledig overspuiten in de kleurstelling van merk M. Bij die 'rare' tijdritfietsen die alleen maar ik kleine series gemaakt worden, valt dat niemand op en blaft daar geen haan naar.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2019 10:36

Jans schreef: 30 sep 2019 09:37 Het verbaast me weer hoe stellig sommige zaken gebracht worden en dat daarna blijkt dat het vooral gissen is.
Eens. Zo las ik hierboven een speculatieve speculatie van Jans dat het mogelijk zou kunnen zijn dat betrokkene zelf om ontbinding gevraagd zou kunnen hebben, hetgeen in speculatieve zin best wellicht mogelijk alsmede waar en correct zou kunnen zijn, maar dat weet je niet

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 sep 2019 11:17

Nee_Nee schreef: 30 sep 2019 10:36
Jans schreef: 30 sep 2019 09:37 Het verbaast me weer hoe stellig sommige zaken gebracht worden en dat daarna blijkt dat het vooral gissen is.
Eens. Zo las ik hierboven een speculatieve speculatie van Jans dat het mogelijk zou kunnen zijn dat betrokkene zelf om ontbinding gevraagd zou kunnen hebben, hetgeen in speculatieve zin best wellicht mogelijk alsmede waar en correct zou kunnen zijn, maar dat weet je niet
Ach misschien is "het zou kunnen zijn" minder stellig dan "onhandelbaar gedrag" en "onbetrouwbaar".

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 sep 2019 12:39

Nee_Nee schreef: 30 sep 2019 10:34
tieky schreef: 30 sep 2019 09:26 In de podcast van Laurens Ten Dam ging het nog even over Rohan Dennis. Het schijnt dat er in januari, na het Australisch kampioenschap TT een afspraak is gemaakt dat Dennis bij belangrijke TT's niet op het materiaal van de ploeg hoefde te rijden, omdat hij bij die TT dezelfde wattages trapte maar 40 sec langzamer was.

Dat is dan in de Tour geëscaleerd omdat Dennis wrs op een andere fiets dan een Merida wilde rijden en dat vanuit de ploeg niet werd toegestaan.
Daar zijn toch oplossingen voor zoals omkatten. Gewoon een fiets van merk B volledig overspuiten in de kleurstelling van merk M. Bij die 'rare' tijdritfietsen die alleen maar ik kleine series gemaakt worden, valt dat niemand op en blaft daar geen haan naar.
De BMC tijdritfiets en die van Merida zijn toch flink anders:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2019 13:29

Mits goed afgelakt zou ik er in kunnen tuinen.

Plaats reactie