Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 sep 2019 20:33

amclassic-fan schreef: 23 sep 2019 19:01 Het is een satirische website, mocht je het niet door gehad hebben.

De regel zoals in België dat je met een grote groep op de weg mag fietsen kennen wij in Nederland niet.
Ja ik had dat door en daarom moet dat allemaal maar kunnen? Satirische website of niet, het blijft wansmakelijke humor.

Dus jullie zijn verplicht om met groepen van 15+ op het fietspad te blijven?

En mag je dan nooit op de weg? Ook niet met een auto of seingevers?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 sep 2019 20:40

Speld is over het algemeen wel grappig... maar een satire over het doodrijden van moslims durven ze dan weer niet aan.. dan kom je bij de kern... de “wielrenner” is een respectloze karikatuur geworden waarvan iedereen zich het recht tot zich neemt om er figuurlijk maar ook letterlijk tegen aan te schoppen en slaan. Wat ik zelf in 2015 ook aan de lijve heb ondervonden toen ik door een boze automobilist van de fiets werd geslagen en tegen de grond klapte alleen omdat hij vond dat ik in de weg fietste bij een weg versmalling.. zo’n kutwielrenner mag je immers van alles aandoen :(

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 sep 2019 20:58

RVV schreef: 23 sep 2019 20:40 Speld is over het algemeen wel grappig... maar een satire over het doodrijden van moslims durven ze dan weer niet aan.. dan kom je bij de kern... de “wielrenner” is een respectloze karikatuur geworden waarvan iedereen zich het recht tot zich neemt om er figuurlijk maar ook letterlijk tegen aan te schoppen en slaan. Wat ik zelf in 2015 ook aan de lijve heb ondervonden toen ik door een boze automobilist van de fiets werd geslagen en tegen de grond klapte alleen omdat hij vond dat ik in de weg fietste bij een weg versmalling.. zo’n kutwielrenner mag je immers van alles aandoen :(
Ik kende de site niet. Als ik hun artikels zie zijn de meeste idd wel grappig en gewoon luchtig.

Maar die van de wielrenners vind ik er toch wel een pak over gaan. Als ze er gewoon een grappig artikel over maken dan til ik daar niet aan en het is ook niet omdat ik zelf een fietser ben. Moest het over hondeneigenaars gaan of over petanquende bejaarden dan ging ik er ook zo over denken.

Je moet maar op die 3000 man die reageerde een paar gekken hebben en dan zal jij het maar zijn die voor de grap een tik van de spiegel of op het achterwiel krijgt. Want ohja er zijn er nog duizenden die er zo over denken dus het is echt wel grappig.

Ik kom nog altijd graag veilig terug van mijn hobby.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 sep 2019 21:02

Sulla schreef: 23 sep 2019 09:44 Mag je wielrenners doodrijden?
https://speld.nl/2019/09/22/mag-je-wiel ... oodrijden/
:lol: :lol: , ze verzinnen toch elke keer weer wat anders. Je moet er maar op komen . Zegt wel iets over hoe er over wielrenners gedacht wordt, al dan niet terecht.
De Speld? Beetje humor moet kunnen, er mag al zo weinig.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 sep 2019 21:18

timo2.0 schreef: 23 sep 2019 19:07 En voor wie dat nog niet doorhad...

https://speld.nl/2019/04/23/overwinning ... dordrecht/
:lol:


Die van die wielrenners doodrijden vond ik ook wel grappig trouwens,

Speld-humor niet snappen is wel een beetje 2014
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 23 sep 2019 21:25

De humor van de speld vind ik geen probleem.. maar zoals Djemz ook aangeeft.. de reacties van de reaguurders (zoals onder het artikel op Facebook) zijn niet bepaald humorvol. Maar gewoon gemeende doodsverwensingen.. en ik vind het gewoon heel raar dat niemand in Nederland met de dood mag worden bedreigd. Maar als het om wielrenners gaat dan is alles gewoon geoorloofd. En als een wielrenner bij een zwaar ongeluk is betrokken of zelfs om het leven komt dan is het standaard gewoon altijd zijn eigen schuld en vind iedereen het weer prima dat een wielrenner dood of invalide is voor de rest van zijn leven. Echt alleen bij wielrenners is hier sprake van.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 sep 2019 09:07

Djemz schreef: 23 sep 2019 20:33

Dus jullie zijn verplicht om met groepen van 15+ op het fietspad te blijven?

En mag je dan nooit op de weg? Ook niet met een auto of seingevers?
Ja.., of eigenlijk, Het maakt niet uit of je alleen bent, of in een grote groep. De regels over de plek op weg zijn hetzelfde. Dat is meteen ook de reden dat grote groepen lastig zijn, zeker in de drukke gebieden (randstad, of juist de populaire fietsgebieden in het weekend zoals utrechtste heuvelrug of limburg). Dus beperk het tot 6 of 8 man, om het leuk te houden voor iedereen.
Toertochten zijn dan helemaal te gek. Groepjes wielrenners die door snelheidsverschil samen klonteren tot hele pelotons, Of dat de achteropkomende snellere groep moet/wil inhalen. --> Meteen een reden om de grootschaligere toertochten te vermijden. Voorbeeld Veenendaal Veenendaal, erg mooie tocht in het voorjaar maar met 3.000 man eigenlijk wel te druk. De Eiffelradmarathon voor 6 euro inschrijfgeld, een 200 a 300 man verdeeld over 4 afstanden... heerlijk fietsen en goed georganiseerd ;) Keuzes maken.

Overigens, een schoolklas (lagere school) van 30 kinderen fietst ook gewoon als groep door het verkeer. Maar die zullen door hun lagere snelheid en het zijn van een klas met kinderen, wel minder ergerlijk gevonden worden.
Laatst gewijzigd door MarkVeenstra op 26 sep 2019 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 24 sep 2019 10:48

Ok Heren!!! Eerlijk zeggen......wie was dit???

Je staat op dumpert

http://www.dumpert.nl/item/7761103_1406e262

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 sep 2019 13:31

Sulla schreef: 24 sep 2019 10:48 Ok Heren!!! Eerlijk zeggen......wie was dit???

Je staat op dumpert

http://www.dumpert.nl/item/7761103_1406e262
Veel aerodynamischer zal het niet meer worden.

En wij maar honderden euro's uitgeven aan assos broeken met een goeie zeem terwijl het zo ook kan.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 24 sep 2019 13:36

Speld kan ik wel waarderen. Zoals dat je dit artikel op 2 manieren kan lezen. Een manier dat het gek is dat we geen waardering hebben na elkaar (in dit geval wielrenners) of dat het echt een sneer is....of misschien toch beide?

@RVV niet alleen wielrenners. Ik als veehouder ervaar dit ook over mijn vakgebied. Cijfers gebruiken die niet kloppen, tot op politiek niveau. Erge hiervan is dat veel niet klopt, zoals CO2 en stikstof uitstoot. Reducerende vermogen van weiland word niet meegeteld want die heeft de overheid letterlijk gestolen van ons tbv bouw Lelystad airport.
Helaas hebben deze foutieve of niet complete cijfers gevolg dat ik doods wensen krijg via Facebook

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 sep 2019 18:59

(V-Veenendaal is van vergunningswege beperkt tot 3.000 man.)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 sep 2019 14:32

Nee_Nee schreef: 24 sep 2019 18:59 (V-Veenendaal is van vergunningswege beperkt tot 3.000 man.)
Ah check.., zal mijn bericht even aanpassen, thnks :like:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie