Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 sep 2019 18:22

En zo is er sinds ik het onderstaande in 2015 schreef erg weinig veranderd...
timo2.0 schreef: 02 apr 2015 19:47Ik forens dagelijks op mijn racefietsje rustig van Amsterdam via Ouderkerk naar Abcoude en weer terug, en sta daarom tweemaal daags keurig te wachten bij de stoplichten bij de brug, zo bekend voor de vele fietsers die hun trainingsritjes langs de Amstel starten en eindigen en regelmatig het rondje Hoep doen. Met name op de terugweg erger ik mij in het voorjaar en 's zomers, maar ook buiten die seizoenen, mateloos: hele groepen maar ook individuele "renners" fietsen zowel vanuit Ouderkerk linksaf de brug op als vanaf de brug rechtsaf Ouderkerk in, zonder acht te slaan op de verkeerslichten of überhaupt op het feit dat zij het fietspad dienen te gebruiken in plaats van de rijweg, regelmatig zonder zelfs maar vaart te minderen als ze de kruising opfietsen. Het is gewoon maar een voorbeeld maar zo zie ik voortdurend racefietsers die zich helemaal niets aantrekken van de verkeersregels, zowel naast het fietspad als daarop. En ja, het zal in de ogen van vele andere racefietsers vast zo zijn dat dit dan weer een kleine groep hufters is die het imago van de rest verpest maar waarom zie ik dan vrijwel dagelijks zoveel fietsers zo de kruising nemen en sta ik zelden met andere racefietsers bij dat stoplicht? (en met een grote groep stond ik sowieso nog nooit bij dat stoplicht, die rijden altijd met z'n allen over de rijbaan).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 sep 2019 18:58

timo2.0 schreef: 22 sep 2019 18:15 Andersom is het natuurlijk ook zo dat niets zo dringend kan zijn op zondagmiddag dat een hele horde wielrenners niet een kwart minuut gas terug kan nemen om rustig en beheerst andere fietspad- en weggebruikers te passeren. Want per saldo is het grootste deel van de ergernis over wielrenners - en daarmee hun slechte imago - toch het gevolg van groepen weekendracers die stijf van de adrenaline en testosteron schreeuwend en tierend tragere fietspadgebruikers voorbijrazen en hun frequente gewoonte de wegenverkeerswet te negeren.
Dat is ook wel dikwijls niet mogelijk. Hier zijn veel fietspaden volledig afgescheiden van de weg door een berm of een gracht.

Maar in onze groep zijn er ook een stuk of 3 op de 17 die ook hun verstand niet kunnen gebruiken. Dan wordt heel de groep natuurlijk zo bekeken. Moest ik daar iets te zeggen hebben dan gaf ik de wegkapiteins de opdracht om zulk gedrag te bestraffen door een boete ofzo.

Vandaag had 1 van die gasten ook ergens geroepen op een vrouw dat ze haar kind bij de hand moest nemen. Ik Reed langs achter, heb het hem niet horen zeggen, maar ik hoorde die vrouw het tegen haar familie zeggen. Dusja dar is er weer 1 bij die wielrenners gaat haten.

Ik wil maar zeggen dat het ook nooit de volledige groep is die zich zo gedraag, maar dat het hier ook maar een paar zijn die het verpesten voor de rest.
Laatst gewijzigd door Djemz op 22 sep 2019 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27541
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2019 19:18

Een groep van 17, daar gaat het al mis. Dat is gewoon veel te groot voor de openbare weg.

Een maximumgrootte van een groep zou al een aardig begin kunnen zijn qua wetgeving. 8 is eigenlijk al te veel.

Heb me vandaag ook weer ka-pot geërgerd aan grote groepen. Zonder gêne lekker met 2-3 man breeduit over de weg. IEDEREEN OPZIJ, WANT WIJ MOETEN ERBIJ.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 sep 2019 19:50

havana schreef: 22 sep 2019 19:18 Een groep van 17, daar gaat het al mis. Dat is gewoon veel te groot voor de openbare weg.

Een maximumgrootte van een groep zou al een aardig begin kunnen zijn qua wetgeving. 8 is eigenlijk al te veel.

Heb me vandaag ook weer ka-pot geërgerd aan grote groepen. Zonder gêne lekker met 2-3 man breeduit over de weg. IEDEREEN OPZIJ, WANT WIJ MOETEN ERBIJ.
Je moet al minimum met 15 zijn voor je de grote weg op mag dusja.. Als je jou regel toepast verbied je eigenlijk gewoon de grote weg. Maar of het zoveel veiliger is op de erbarmelijke fietspaden met de nieuwe rage van bejaarden op ebikes en speedelecs durf ik te betwijfelen.

En of ze nu met 2 of 3 naast elkaar rijden dat gaat ook het verschil niet maken, want met 2 naast elkaar geraak je er ook niet voorbij. De groep is zelfs compacter met 3 naast elkaar. Dus ga je er vlugger voorbij kunnen.

Nuja heel veel grote wegen doen wij niet. Als er 3km grote wegen in zitten op de 90km dat we doen zal het al heel veel zijn.

En hoeveel tijd op je totaaltraject ben je dan kwijt als je 1 minuut achter een groep fietsers zit? 40 seconden ofzo? Als je zo erg op tijd gezet bent dan doe je ook wel iets fout.

Nuja totale non discussie. Het mag van de wet dus gaan ze het ook gewoon doen. Het enige wat ik kan snappen is de ergernis aan het boertige gedrag van sommigen en dat kan enkel opgelost worden door een strenger beleid van de clubs zelf.

Maar je ergeren aan het feit dat ze daar gewoon rijden en wettelijk in orde zijn is gewoon dwaas. En ook gewoon nergens voor nodig. De enige verliezer ben jezelf dan want die groep fietsers ergert zich er niet aan.

2 weken geleden was de enige die toeterde dan nog iemand met een old timer die een zondagritje aan het maken was.. Ofwel was hij te laat om thuis te zijn voor het eten ofwel was zijn ritje toch niet erg ontspannend geweest. Als ik met mijn oldtimer een zondagritje zou maken dan zou ik me toch niet echt gaan opjagen,want dat is niet echt de bedoeling van je ritje.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 sep 2019 20:56

Op de club geldt: boven de 12 splitsen. Of je wilt of niet. Dat is niet makkelijk, want zo'n groep gedraagt zich als een stel spreeuwen of zo u wilt eenden. Dus daar moet echt iemand met overwicht voor staan die dat afdwingt.
Wat wel helpt is dat er recent een valpartij heeft plaatsgevonden waarbij er een tweetal in een te grote groep gevallen is, waarvan éen met botbreuken.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 23 sep 2019 09:44


asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 23 sep 2019 12:30

Nee_Nee schreef: 22 sep 2019 20:56 Op de club geldt: boven de 12 splitsen. Of je wilt of niet. Dat is niet makkelijk, want zo'n groep gedraagt zich als een stel spreeuwen of zo u wilt eenden. Dus daar moet echt iemand met overwicht voor staan die dat afdwingt.
Wat wel helpt is dat er recent een valpartij heeft plaatsgevonden waarbij er een tweetal in een te grote groep gevallen is, waarvan éen met botbreuken.
Wij splitsen ook boven de 12, soms zelf boven de 10. En eerlijk is eerlijk een groepje van van 6 rijdt veel fijner dan een groep van 12: rustiger, overzichtelijker. Afgelopen weekend reden wij met een groepje van 7, ging prima...totdat een drietal renners aanhaakte mee mee ging fietsen, gelijk alles onrustig en onoverzichtelijk.

Mijn conclusie: probeer met max. 8 mensen te rijden, niet meer dan 2 naast elkaar en als dat niet gaat ritsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 sep 2019 12:47

En pak een leider in de groep die bepaald wat er gebeurt. Groep van gelijk niveau en niet meer dan de helft die met de tong op de knieën zit.

Zorg dat het niveau zo is dat je ook makkelijke even kunt splitsen om veilig door bepaalde situaties te komen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 sep 2019 13:09

In de ideale wereld zet je renners van gelijk niveau bij elkaar. Bij een kleine club heb je van alles door elkaar.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 sep 2019 17:15

Sulla schreef: 23 sep 2019 09:44 Mag je wielrenners doodrijden?

https://speld.nl/2019/09/22/mag-je-wiel ... oodrijden/
Dat zulke dingen mogen gepubliceerd worden gaat toch wel mijn petje te boven. Lijkt me ook weer iets typisch Nederlands. In België en andere landen zie ik toch nooit zulke ziekelijke artikels. En het ergste vanal is nog dat ze er op hun Facebook pagina nog eens 3000 gelijksoortige reacties op krijgen.

Ziek en overdreven zielig volk.

En voor de grap of niet, het is gewoon respectloos tov mensen die op die manier iemand verloren hebben.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 sep 2019 19:01

Het is een satirische website, mocht je het niet door gehad hebben.

De regel zoals in België dat je met een grote groep op de weg mag fietsen kennen wij in Nederland niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 sep 2019 19:07

En voor wie dat nog niet doorhad...

https://speld.nl/2019/04/23/overwinning ... dordrecht/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie