Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 19 sep 2019 12:20

Nieuwe update van de app voor Android
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 19 sep 2019 12:42

Dat verspringen geldt ook voor iPhone en daarna gaat het over in een freeze en daarna wordt de app gesloten....
Inderdaad goed bezig zullen we denken!
...

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 19 sep 2019 13:05

Ik ben plan om binnen een maandje een GPS te kopen.
Momenteel heb ik deze "bolt" op het oog.
Is vrij goedkoop en ik hoor toch veel positieve zaken hierover.
Ik heb gewoon een eenvoudige GPS nodig zonder veel extraatjes
Wel heb ik momenteel een Huaweii GSM die blijkbaar niet compativel is met de Bolt.

Vraagje : Kan ik tijdens de rit de Bolt GPS gewoon bedienen zonder GSM?
Ik bedoel hiermee, een route uit het geheugen selecteren (op voorhand met USB en computer erop gezet)
en deze starten.
Of gewoon de rit laten opnemen ...

Ik weet dat de app. op GSM heel handig is maar momenteel heb ik geen zin om mijn huidige Hawei weg te doen.

groetjes
B.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 19 sep 2019 13:23

Ja dat kan. Voor de gemiddelde rit koppel ik mijn telefoon niet met de Wahoo. Je bent wel een telefoon nodig om de Wahoo in te stellen, maar als je de wahoo eenmaal hebt ingesteld en gekoppelt met je thuis wifi kan je routes synchroniseren, je ritten uploaden en ook je Wahoo updaten zonder dat je die aan je telefoon koppelt. Onderweg een andere route maken kan echter niet zonder telefoon.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 sep 2019 13:34

benny-boy schreef: 19 sep 2019 13:05 Ik ben plan om binnen een maandje een GPS te kopen.
Momenteel heb ik deze "bolt" op het oog.
Is vrij goedkoop en ik hoor toch veel positieve zaken hierover.
Ik heb gewoon een eenvoudige GPS nodig zonder veel extraatjes
Wel heb ik momenteel een Huaweii GSM die blijkbaar niet compativel is met de Bolt.
Op de achtergrond hoor je nu het gedruis van vallende huisjes en het gejammer bij zere schenen... :shock:
Al eens gedacht aan een Polar V650?
Heeft ook af en toe zijn nukkigheden, zoals blijkbaar de meeste gps fietscomputers, maar route inladen via PC (over USB) gaat prima. De route volgen gaat vlotjes. Vorig weekend nog 2 toertochten gerden met de gpx file.
Syncen via GSM verloopt via Bluetooth, eventuele sensoren (speed, hartslag, power) worden ook via BT verbonden.
Daarnaast meer dan voldoende mogelijkheden om data op je scherm te toveren in tal van variaties.
Data syncen, indien gewenst, autmatisch met Strava. Live segments etc. is mogelijk. (gebruik ik zelf niet)
Qua prijs zit de Polar niet in het bovensegment.
Laatst gewijzigd door patrickvb op 19 sep 2019 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 19 sep 2019 18:28

Vanmorgen computer ge-update naar WB15-6023.

Vanmiddag meteen een route gereden maar het onnodig aangeven dat ik naast de route zit is nog niet opgelost. Naar mijn mening misschien wel erger geworden.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 19 sep 2019 20:24

Uitstekende service ervaring met Wahoo gehad! Het rubbertje van mijn element Bolt liet na 2 jaar en 4 maanden los. Toch maar gemaild met Wahoo. Een week later ontving ik een gloednieuwe Element Bolt :D

Mate
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:22

Mate 19 sep 2019 21:08

Kneh schreef: 19 sep 2019 18:28 Vanmorgen computer ge-update naar WB15-6023.

Vanmiddag meteen een route gereden maar het onnodig aangeven dat ik naast de route zit is nog niet opgelost. Naar mijn mening misschien wel erger geworden.
Is dit een probleem waar (bijna-)iedereen last van heeft? Mijn Elemnt werkt namelijk perfect en heeft geen kuren.

Laatste klacht was het niet laden van routes, welke ik maak in de Strava route bouwer. Maar dit is opgelost (^^).

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 20 sep 2019 08:23

ik ben vast niet "iedereen" ;) Maar ook ik heb last van dat gepiep dat je niet op de route zit.
Route op stil zetten en het probleem is voor zover over.

Had ook een los rubbertje na een jaar, heb toen ook een nieuw toestel gekregen. Wat dat betreft is de service van Wahoo prima!

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 20 sep 2019 08:31

benny-boy schreef: 19 sep 2019 13:05 Ik ben plan om binnen een maandje een GPS te kopen.
Momenteel heb ik deze "bolt" op het oog.
Is vrij goedkoop en ik hoor toch veel positieve zaken hierover.
Ik heb gewoon een eenvoudige GPS nodig zonder veel extraatjes
Wel heb ik momenteel een Huaweii GSM die blijkbaar niet compativel is met de Bolt.

Vraagje : Kan ik tijdens de rit de Bolt GPS gewoon bedienen zonder GSM?
Ik bedoel hiermee, een route uit het geheugen selecteren (op voorhand met USB en computer erop gezet)
en deze starten.
Of gewoon de rit laten opnemen ...

Ik weet dat de app. op GSM heel handig is maar momenteel heb ik geen zin om mijn huidige Hawei weg te doen.

groetjes
B.
Ik weet niet welk type Huawei telefoon je hebt, maar volgens mij zijn de nieuwere modellen wel gewoon compatible. Mijn P20 lite in ieder geval wel.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 sep 2019 08:52

Firmware WB15-6023 heeft inderdaad het "off-route" probleem weeral eens niet opgelost.
Route op stil zetten is een oplossing, maar ik vind dit niet kunnen. Wahoo moet zorgen dat het terug werkt zoals in het verleden.
Ik heb zo een vermoeden, dat de huidige Bolt problemen te danken zijn aan de release van de nieuwe Roam.
Zou het niet kunnen, dat ze deels dezelfde firmware gebuiken voor al hun toestellen. Waarbij de Roam natuurlijk prio 1 is momenteel. Op die manier worden er nu dingen "gepushed" naar de Bolt, die eigenlijk helemaal niet nodig zijn en de Bolt dus alleen maar negatief beïnvloeden.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 sep 2019 09:04

Een mede fietsgenoot heeft ook een Huawei telefoon en een daarmee werkende Wahho.
Advies is om de telefoon even mee te nemen naar de leverancier en te kijken of deze koppelt.
Dan weet je zeker dat het werkt of niet...
...

Plaats reactie