Over de wielersport en zijn beoefenaars.

vuelta 2019

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 sep 2019 09:06

Ik vond het er niet over. Het is koers en als Roglic vooraan had gezeten, had hij er niet bij gelegen (Roglic is mijn favoriet en ik hoop echt dat hij het haalt)

Van mij hadden ze er heel de rit voor mogen blijven vechten. Ik denk dat ze sowieso waren terug gekomen omdat Astana de kastanjes uit het vuur had gehaald voor Roglic (en voor Lopez natuurlijk)

Jumbo heeft erg veel geluk dat ze met Astana een natuurlijk bondgenoot hebben, sterkste ploeg in de Vuelta op dit soort momenten, allemaal hardrijders, mannen met body (bergop is Movistar misschien wat sterker)

In ieder geval is het al een erg mooie Vuelta geweest, veel mooier dan de Tour en de Giro dit jaar.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 sep 2019 09:20

Vooraan in het peloton kan ook gevallen worden en in dit geval reed TJV vooraan. Movistar dat zogenaamd klaarzat om de boel op de kant te trekken niet, die reden gewoon achter TJV en hadden het geluk eromheen te kunnen sturen.

De ongeschreven regel is volgens mij ook vrij simpel en duidelijk. Als er een zo'n valpartij is, dan ga je niet profiteren door als reactie, op dat moment, in de aanval te gaan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 sep 2019 09:28

Tja, er is ook een ongeschreven regel dat er niet wordt aangevallen in de 'feed-zone' en dat gebeurt ook regelmatig.

Ik vind dat het koers en alles kan/mag (zolang het binnen de regels is) en de UCI zou inderdaad best wat duidelijker mogen zijn in hun reacties. De ene keer reageren ze anders dan de andere keer, ze zijn heel wisselvallig in het toepassen van de bestaande regels (gingen ze niet strenger controleren op het weggooien van afval?)

Terugkomen tussen de auto's (eventueel aan de klink) wordt soms bestraft en soms niet, handaflossing hetzelfde (Lopez heeft er deze week nog 10 seconden voor gekregen, soms geen straf, soms een minuut en nu dus 10 seconden)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2019 10:44

Consequent jureren is gewoon niet mogelijk omdat elke situatie net weer anders is. De tijdstraf is op basis van inschatting van de tijdwinst en die kan nu eenmaal variëren.
Als je ziet hoe, vermoedelijk Tony Martin, een renner door de lucht vloog en een meter of 10 verder neerkwam dan vimd ik het toch wel schandalig dat er niet eerder gewacht werd. Een echte leider zou dat gedaan hebben. .
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 14 sep 2019 11:42

Natuurlijk mag Movistar doorrijden. Er is geen enkele regel die dat verbiedt. Alleen moeten ze dan niet klagen als alle ploegen de komende tijd de boel op een lint trekken als Valverde net een plaspauze houdt. Dat is de consequentie van hun gedrag en de reden voor hun excuses, dat ze nu even uitgekotst worden door het peloton.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 sep 2019 13:26

Hoop dat Roglic de Vuelta kan winnen vanmiddag. Zie enerzijds Valverde etc. geen minuten pakken op Roglc, van de andere kant heb ik het idee dat bij TJV als ploeg het beste er wel af is.
Martin gisteren uitgevallen, Gesink ook gevallen, net als Roglic zelf.
Ben benieuwd, rond 17:30 weten we meer.

Go, Roglic, Gooooooooo.

Vanaf 13:30 kijken via Sporza. Hoop trouwens wel dat Wuyts zijn compaan De Cauwer een keer laat uitpraten.
Wat knalt die man irritant vaak door zijn collega heen wanneer deze aan het woord is.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2019 13:29

Doorrijden mag, maar als je ACHTER de valpartij zit, er omheen stuurt en dan ineens volle bak gaat koersen, heb dan ook gewoon het lef om dat hardop te zetten ipv al dit gedraaikont.

Roglic haalt het wel normaal gesproken. Hij oogde gister echt wel sterk en rustig.
En dan is het een zeer, zeer verdiende zege.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 sep 2019 13:36

daniel1975 schreef: 14 sep 2019 13:29
Roglic haalt het wel normaal gesproken. Hij oogde gister echt wel sterk en rustig.
En dan is het een zeer, zeer verdiende zege.
Ik hoop het. Als ploeg 3e in de TdF en dan de Vuelta winnen, er zijn ploegen die een minder seizoen hebben.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 14 sep 2019 13:57

uninvitedguest schreef: 14 sep 2019 13:36
Ik hoop het. Als ploeg 3e in de TdF en dan de Vuelta winnen, er zijn ploegen die een minder seizoen hebben.
Je vergeet nog dat podiumpje in de Giro, plus een paar andere overwinninkjes...
Er zullen maar heel weinig ploegen zijn die kunnen zeggen dat ze een net zo goed of beter seizoen hebben.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 sep 2019 14:00

Slowracer schreef: 14 sep 2019 13:57
uninvitedguest schreef: 14 sep 2019 13:36
Ik hoop het. Als ploeg 3e in de TdF en dan de Vuelta winnen, er zijn ploegen die een minder seizoen hebben.
Je vergeet nog dat podiumpje in de Giro, plus een paar andere overwinninkjes...
Er zullen maar heel weinig ploegen zijn die kunnen zeggen dat ze een net zo goed of beter seizoen hebben.
Dat bedoel ik! :winkthumb:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2019 14:00

QS denk ik na hun fantastische voorjaar en de nodige overwinningen in de rest van hey seizoen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 sep 2019 15:10

Stilte vóór of na de storm vandaag? Voorlopig nog weinig actie. Ik verwacht op z’n minst nog wat strijd om plek 2 t/m 5
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie