Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 08 sep 2019 20:43

Vandaag ook 117 km gefietst. Ook ik heb er nog last van, erg irritant telkens dat gepiep en de rode zwaailichten terwijl je gewoon goed fietst.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 sep 2019 07:54

Piepjes kun je uitzetten: > route > stil.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 sep 2019 10:25

Bedankt Havana, ik neem aan dat dit ook bij de grote Elemnt kan?
Bikers are not alone

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 sep 2019 10:53

Jawel.
...

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 09 sep 2019 13:06

Idem hier. Om gek van te worden. Ik gebruik het geluidssignaal tijdens mtb wedstrijden als 'alarm' voor mocht ik mogelijks verkeerd rijden maar momenteel is dit onbruikbaar. Piept gewoon constant.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 sep 2019 21:05

Vandaag een rondje in de Ardèche gereden met de Elemnt. Met de laatste firmware. Routewaarschuwingen op stil gezet (zoals ik altijd doe). Hierdoor dus ook geen hinder gehad van al die overbodige/valse meldingen. Prima zo!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 sep 2019 23:16

Op het Google Wahoo Elmnt users forum is het "off course" probleem ook al bekend.
Iemand heeft een "report" gestuurd naar Wahoo support. Kijken wat ze er aan gaan doen.
Ik citeer:

Count me as another person affected by these spurious off-course alerts on the Roam, as of the latest firmware. Like you I'm using RWGPS routes (in one case a well-proven route that I've used on the Roam before) and I'm getting brief off-course alerts as I approach every turn on them, whether or not there's another turn shortly after or before it. I also get off-course alerts at some other times, but approaching turns is basically guaranteed. For me, they seem to last about three seconds each. My GPS accuracy is reported as good (and normal) through such off-course alerts; I generally see 2 meters displayed. I currently have re-routing turned off, but I don't know if this is relevant (I haven't had a chance to test this behavior with re-routing turned on).

I've filed a bug report with Wahoo Support, so we'll see what happens. This bug is very irritating as it basically takes out Roam turn by turn navigation for me; between a constant cascade of alerts and the danger of missing turns in the mess, I'm better off using something else.
Bikers are not alone

bert s.
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2012 23:39

bert s. 10 sep 2019 23:02

Hoi,
Bij het updaten van de kaarten heb ik de fout gemaakt om alle kaarten van Europa te verwijderen met als doel daarna alleen de kaarten te downloaden die ik nodig heb. Ik voldoende vrij geheugen op de ELEMNT Bolt (986 MB). Alle kaarten die ik wil laden blijven in de wachtrij staan met een lopend/draaiende wieltje. Het lijkt erop dat er verder niets gebeurd (enkele uren). Iemand een tip of raad?
(Toelichting zowel de app en ELEMNT zijn verbonden met WiFi).
Bij voorbaat dank, Bert

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 10 sep 2019 23:03

Hier ook hetzelfde probleem met de foutmeldingen, met nog daarbij dat de elemnt al twee keer is vastgelopen tijdens het zoomen op de kaart. Ik was een jaar lang erg tevreden, maar begin me nu wel steeds meer te irriteren...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 14 sep 2019 01:10

Gisteren weer het "off road" probleem. Het schijnt dat Wahoo nu de laatste update heeft bijgesteld en dat ze de rerouting er af hebben gegooid. Even mijn Elemnt aangezet en inderdaad ik kreeg een update. Morgen maar eens even testen.

Op het Google group forum van Wahoo: On wahoo update site is a step back of last update... 5525 for Bolt and Elemnt is now without "re-routing improvements...":-) But Roam still the same.

En inderdaad op de Wahoo site staat de update van rerouting er niet meer bij:
https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... re-Updates
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 14 sep 2019 01:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

Mate
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 aug 2019 20:22

Mate 14 sep 2019 09:17

Ik had mijn vraag ook in het strava topic geplaatst, maar wie weet zit hier iemand met een antwoord die het Strava topic niet volgt....

De vraag:

Als ik in Strava routebouwer (beta versie) een route maak krijg ik hem niet in mijn ELEMNT. Mijn ELEMNT staat wel ingesteld op synchroniseren met Strava maar hij pakt hem niet.

P.s. Als ik een rondje fiets dan zie ik die gegevens wel direct terug in Strava....

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 14 sep 2019 10:59

Als ik een route maak in Strava (beta) staat die meteen op mijn Elemnt en in de app.

Plaats reactie