Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 sep 2019 16:57

Irrelevant.., Team Jumbo rijdt op Bianci, niet op Canyon.., is compleet off topic :ugeek:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 11 sep 2019 13:50

Ik ben aan het overwegen voor een Ultimate aan te kopen. Echter gebruik ik mijn huidige koersfiets ook om af en toe een halve triathlon mee te doen. Ik heb hiervoor een clip on extension van Profile Design voor men cannondale.

De Aeroad heeft een clip on extension bar beschikbaar, maar die is enkel compatibel met de H36.

De Ultimate heeft een andere cockpit. Heb even met canyon gechat en men zegt dat het stuur van de aeroad wel past op de ultimate, maar het extra te bestellen is. En dus niet in te ruilen. Prijs 400€ vind ik wat gek.

Zijn er alternatieven mogelijk?
Ik vrees dat de aeroad voor gewoon gebruik en lange dagjes of klimwerk wat te agressief en minder comfortabel gaat zijn tov de ultimate.

Tegelijk vraag ik me af of die cockpit zoveel verschilt waardoor het niet zou lukken. Zelf weeg ik 75kg en is de druk nu ook niet immens zou ik denken.

Jullie mening of ervaring?

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 11 sep 2019 14:07

Het probleem zal niet jouw gewicht zijn, maar meer het feit dat je iets om je stuur heen gaan klemmen. Verder is de klem voor het h36 stuur specifiek gemaakt voor dat stuur. Dikke kans dat het qua vorm dus al niet eens past.

Je kunt IPV een fancy canyon aero stuur natuurlijk ook een traditioneel aluminium stuur monteren. Dan heb je ineens veel meer mogelijkheden. Wel iets minder mooi.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 11 sep 2019 14:21

Koop die Ultimate en houdt je oude fiets voor triathlonwedstrijden , is dat een idee?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 11 sep 2019 14:27

Als je beslist om een alu stuur te monteren moet je wel rekening houden dat canyon geen standaard diameter van stuurbuis hanteerd. Dat je dus een alu stuur van hen besteld of 1 met de juiste diameter.

Maar mijn ultimate 8.0 cf sl heeft gewoon het h36 stuur?

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 11 sep 2019 14:53

Djemz schreef: 11 sep 2019 14:27 Als je beslist om een alu stuur te monteren moet je wel rekening houden dat canyon geen standaard diameter van stuurbuis hanteerd. Dat je dus een alu stuur van hen besteld of 1 met de juiste diameter.

Maar mijn ultimate 8.0 cf sl heeft gewoon het h36 stuur?
Ja die alu optie lijkt me ook weinig.

En ooh, dat wist ik niet. Even gekeken en idd, die heeft wel de h36.
Ik was aan het kijken naar de aero versie die dus een andere cockpit heeft zo blijkt.

Dat is goed nieuws!! Is verder kijken welke versie het nog hebben en dan misschien upgrade in wielen doen ofzo.
Thx alvast

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 11 sep 2019 15:04

Voor zover ik zie is dat de enigste versie die het heeft. Vreemd, maar interessant.
Upgrade voor wielen en mogelijk di2 kan ik dan nog bekijken.

Komen er nog nieuwe versies van ultimate? Of wordt er weinig nieuws verwacht?

camu
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 13 sep 2019 10:27

bartd schreef: 11 sep 2019 15:04 ...
Komen er nog nieuwe versies van ultimate? Of wordt er weinig nieuws verwacht?
Kleurtjes etc. waarschijnlijk wel, frame waarschijnlijk niet. Van de Aeroad wordt waarschijnlijk wel dit najaar een nieuw model geintroduceerd

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 13 sep 2019 14:04

Moeilijk :) Was even in de outlet aan het zien en kwam deze tegen.
https://www.canyon.com/nl-be/outlet/roa ... rdions=1_1

Mijn maat (M) beschikbaar en mooie korting op de fiets. Kleur vind ik goed, al ben ik voor mijn Inflite (M) wel voor fluogeel gegaan en vind ik waanzinnig mooi.

Wel direct mount remmen. Dat heb ik nu op mijn cannondale ook en op zich prima. Maar occasioneel in de bergen (afdalingen uiteraard) heb ik het er toch niet helemaal mee en al zeker niet als het regent. Dan zou ik mogelijk ook eerder men inflite nemen, maar toch.

Moeilijke afweging. Jullie inzicht en vooral... Is dit echt een goed koopje? Prijs iets meer dan ik had gewillen, maar krijg er wel meer voor terug (dura ace Di).

De wielen vind ik niet de mooiste, maar zijn ze wel goed? Dat is uiteraard belangrijk.

svenvs
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 13 sep 2019 16:28

Twijfel nog steeds om morgen al dan niet naar Canyon open house in Koblenz te gaan :?
Heb vorige maand een Grail CF SL gekocht en gisteren is mijn nieuwe Endurace CF SL geleverd (en ik had nog een Exceed CF SL en een Koga Terraliner), dus heb geen behoefte aan nog een nieuwe fiets (volgens mijn vrouw :lol: ). Al kan ik de Endurace nog inruilen voor iets anders natuurlijk ;)

Ben vooral op zoek naar een H31 cockpit en eventueel een carbon wielsetje, maar is niet dringend. Zouden dit soort zaken daar te verkrijgen zijn en goedkoper dan op de site ?
Of zou de outlet daar beperkt zijn tot de items die ook online staan ?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 13 sep 2019 17:27

bartd schreef: 11 sep 2019 15:04 Voor zover ik zie is dat de enigste versie die het heeft. Vreemd, maar interessant.
Upgrade voor wielen en mogelijk di2 kan ik dan nog bekijken.

Komen er nog nieuwe versies van ultimate? Of wordt er weinig nieuws verwacht?
De aero versies hebben idd een ander compacter en ergo stuur. Op de endurace is dat ook zo.

bartd
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 sep 2016 13:50

bartd 13 sep 2019 21:26

svenvs schreef: 13 sep 2019 16:28 Twijfel nog steeds om morgen al dan niet naar Canyon open house in Koblenz te gaan :?
Heb vorige maand een Grail CF SL gekocht en gisteren is mijn nieuwe Endurace CF SL geleverd (en ik had nog een Exceed CF SL en een Koga Terraliner), dus heb geen behoefte aan nog een nieuwe fiets (volgens mijn vrouw :lol: ). Al kan ik de Endurace nog inruilen voor iets anders natuurlijk ;)

Ben vooral op zoek naar een H31 cockpit en eventueel een carbon wielsetje, maar is niet dringend. Zouden dit soort zaken daar te verkrijgen zijn en goedkoper dan op de site ?
Of zou de outlet daar beperkt zijn tot de items die ook online staan ?
Als je zou gaan en een Ultimate in grey metallic zou zien, zou je dan enkele fotos kunnen nemen aub?
Kleur spreekt me wel aan, maar op website vind ik de foto maar niets. Online niets van te vinden...

Plaats reactie