Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 aug 2019 18:37

Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2019 19:42

Orlok schreef: 28 aug 2019 18:37 Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Appie64
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2019 14:04

Gebruikersavatar Appie64 30 aug 2019 10:07

Orlok schreef: ↑28 aug 2019 18:37
Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Update, Amazon heeft de bestelling gecanceld i.v.m. niet op voorraad zijn van het artikel, was dus zoals te verwachten een scam ;)

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 10 sep 2019 11:07

Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 sep 2019 11:32

indobesar schreef: 10 sep 2019 11:07 Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?
Ik heb een 18T 240s naaf van Farsports. Ik zat me in eerste instantie ook te verlekkeren aan de 54T (vooral vanwege het geluid). Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het alleen maar nadelen biedt:

- Meer wrijving
- Duurder
- luidruchtiger, ik hou van de stilte tijdens het fietsen.

Het is naar mijn mening gewoon meer een upgrade voor mountainbikers dan voor wielrenners.

Volgens mij biedt FS tegen meerprijs wel de optie.

r.e.n.e.
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:53

r.e.n.e. 11 sep 2019 00:17

Ik heb een setje 50mm disc clinchers van 25mm breed, tot hoever kan ik gaan met de bandbreedte? Ik rijd nu met 28mm conti's, echter lijken mij de panaracer 35 of 38 mm wel iets. In het verleden heb ik wel cyclocrossfietsen gehad met alu velgen waarbij 35 geen probleem is,alleen twijfel ik nu.

jva
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009 16:17

jva 24 sep 2019 16:28

Ik ben aan het uitkijken om carbonwielen te kopen met een goed compromis van licht en aero. Op vandaag rij ik nog met velgremmen, maar bij een volgende fiets (wanneer weet ik nog niet) zou dit wel eens met schijfremmen kunnen zijn.
Ik ken een wielenbouwer die zelf de naven en velgen inkoopt en daarom mijn vraag : 1. wat is er tegen om een naaf te gebruiken voor schijfremmen en een velg voor velgremmen, zodat de (dure) wielset voor beide fietsen gebruikt kan worden ,
2. In het kader van aerodynamica, wat is in termen van afnemende belangrijkheid de keuze van de velghoogte, aantal spaken, platte spaken (sapim cx), en het niet aanwezig zijn van spaaknippels (verborgen in de velg)
alvast dank bij voorbaat aan de reageerders
johan

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2019 17:17

Geen idee of dat bestaat, maar let in ieder geval op het spaakpatroon. Wielen voor schijfremmen mag je niet radiaal inspaken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 sep 2019 18:51

Dat gaat niet lukken want schijfremmen wil zeggen steekassen (op een nieuwe frame dan) en (achteraan) is de naaf een stuk breder bij schijfremmen.

Je kan wel velgrem velgen laten spaken met de naven die je nu nodig hebt en wanneer je een nieuwe fiets koopt, de velgen opnieuw laten spaken met andere naven.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 sep 2019 18:53

Inbouwbreedte van de naaf van schijfremwielen is breder dan de naaf van velgremwielen...
Gaat dus niet passen.
Ah, TL was me net voor. ;)

Lars.
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 24 sep 2019 21:14

Er bestaan naven waarvan de endcaps te vervangen zijn. Hierdoor kun je de inbouwbreedte en de steekasdiameter aanpassen. Ik ken dit vanuit het mountainbiken. Bij die naven is de minimale inbouwbreedte achter evengoed 135 mm (te breed voor een racefiets). Maar t is de moeite waard om eens te informeren bij je wielenman.

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 26 sep 2019 16:40

Spin on these wheels maakt wielen die zowel in disc- als rimbrake fietsen zouden moeten passen: https://ridefullgas.com/revo/ Ik heb er geen ervaring mee, maar het is blijkbaar mogelijk.
🚴🏻Strava

Plaats reactie