10 vs 11 speed voor crankset?
Een redenering als; 11 speed kettingen zijn smaller, dus om ze correct te maken moet er meer nauwkeurig gewerkt worden en zijn de toleranties fijner. En daarom zijn ze beter...
Of het steek houdt in de praktijk weet ik niet.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6058
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ze zijn smaller, dus minder materiaal dus eerder stuk
De toleranties zijn kleiner, dus het risico dat de ketting buiten de toleranties terecht komt en daarmee niet volledig voldoet, is ook groter.
De toleranties zijn kleiner, dus het risico dat de ketting buiten de toleranties terecht komt en daarmee niet volledig voldoet, is ook groter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik rij op de winterfiets meestal met buiscommandeurs en 9 speed, werkt perfect en met 10 speed zal het IMO ook geen probleem zijn.Christine schreef: ↑03 sep 2019 19:07 Vroeger had een deraileur geen schakelstanden, die bepaalde je zelf. Met de shifters op de onderbuis van je frame. Als je een paar keer geschakeld had moest je ff kijken of je ketting nog wel goed liep of dat je wat moest bijstellen. Met vijf tandwielen lukte dat wel maar ik denk dat het met tien te nauw luistert om nog gemakkelijk goed te schakelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Kennelijk is je het hele tijdperk van index-schakelen ontgaan, in elk geval in het tijdvak van 6v tot en met 10v. En nog altijd te koop.Christine schreef: ↑03 sep 2019 19:07 Vroeger had een deraileur geen schakelstanden, die bepaalde je zelf. Met de shifters op de onderbuis van je frame. Als je een paar keer geschakeld had moest je ff kijken of je ketting nog wel goed liep of dat je wat moest bijstellen. Met vijf tandwielen lukte dat wel maar ik denk dat het met tien te nauw luistert om nog gemakkelijk goed te schakelen.