Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 aug 2019 23:26

Edwardfotografie schreef: 18 aug 2019 09:10 Mijn Edge Explore laat niet meer volledig op.
Als ik hem bijv een hele nacht aan de stroom hang heb ik de volgende dag 92%. Dit is nu al herhaaldelijk voorgekomen.

Iemand een idee waaraan dat kan liggen?
Mogelijk dat je laadkabel niet helemaal in orde is.
Laad je je toestel op via de USB poort van een computer of via een aparte lader?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Edwardfotografie
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54

Edwardfotografie 30 aug 2019 15:45

Aparte lader via stopcontact

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 aug 2019 15:53

Edwardfotografie schreef: 30 aug 2019 15:45 Aparte lader via stopcontact
Gebruik eens een andere kabel.
Ik had hier nog niet zo lang geleden ook een kabel waar blijkbaar iets mis mee was want die werd warm en ik kreeg foutmeldingen op het PC scherm dat de USB poort teveel stroom trok oid. Met een aparte lader krijg je ie foutmelding niet maar er kan wel degelijk iets mis zijn.
Ik heb de kabel weggegooid.

Het zou kunnen dat het niet helpt maar niet geschoten is altijd mis. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Harry@1963
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2019 20:46

Harry@1963 03 sep 2019 20:54

Ik ben in het bezit van het vorige model . Steeds als in in het buitenland ga fietsen laat ik de Edge zelf een route berekenen. Als instelling tourfietsen en vermijd onverharde wegen. Toch loop ik iedere keer weer tegen het probleem aan dat hij mij over onverharde paden stuurt. Deze week heb ik mijn mtb bij, maar wilde een wegparcours rijden. Na 20 km werd ik een enorm steile klim op gestuurd die na een km uitliep in een onverhard pad door een wijngaard. Uiteindelijk heeft google maps mij weer op weg moeten helpen. Is dit nu in de nieuwe explorer beter?
En zo nee: welke fietsnavi doet dat beter?

Polly1950
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 okt 2014 13:52

Polly1950 06 sep 2019 15:01

Harry@1963 schreef: 03 sep 2019 20:54 Ik ben in het bezit van het vorige model . Steeds als in in het buitenland ga fietsen laat ik de Edge zelf een route berekenen. Als instelling tourfietsen en vermijd onverharde wegen. Toch loop ik iedere keer weer tegen het probleem aan dat hij mij over onverharde paden stuurt. Deze week heb ik mijn mtb bij, maar wilde een wegparcours rijden. Na 20 km werd ik een enorm steile klim op gestuurd die na een km uitliep in een onverhard pad door een wijngaard. Uiteindelijk heeft google maps mij weer op weg moeten helpen. Is dit nu in de nieuwe explorer beter?
En zo nee: welke fietsnavi doet dat beter?
Vorig model? De Edge Explore is net een jaar oud. Je bedoelt wellicht een Touring Ex plore of 820/1000 Explore Heb zelf dus de Edge Explore en heb zulke afwijkingen nog niet meegemaakt. In Frankrijk kan het wellicht gebeuren omdat doorgaande boswegen daar ook vaak een naam hebben.

hayes

hayes 07 sep 2019 13:39

Ik kwam dit met de Mio ook tegen. Ook Als ik online een route maak, wordt ik soms langs een gravelweg gestuurd. Soms neem ik een omweg, soms waag ik het er op.

Harry@1963
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2019 20:46

Harry@1963 16 sep 2019 11:38

Polly1950 schreef: 06 sep 2019 15:01
Harry@1963 schreef: 03 sep 2019 20:54 Ik ben in het bezit van het vorige model . Steeds als in in het buitenland ga fietsen laat ik de Edge zelf een route berekenen. Als instelling tourfietsen en vermijd onverharde wegen. Toch loop ik iedere keer weer tegen het probleem aan dat hij mij over onverharde paden stuurt. Deze week heb ik mijn mtb bij, maar wilde een wegparcours rijden. Na 20 km werd ik een enorm steile klim op gestuurd die na een km uitliep in een onverhard pad door een wijngaard. Uiteindelijk heeft google maps mij weer op weg moeten helpen. Is dit nu in de nieuwe explorer beter?
En zo nee: welke fietsnavi doet dat beter?
Vorig model? De Edge Explore is net een jaar oud. Je bedoelt wellicht een Touring Ex plore of 820/1000 Explore Heb zelf dus de Edge Explore en heb zulke afwijkingen nog niet meegemaakt. In Frankrijk kan het wellicht gebeuren omdat doorgaande boswegen daar ook vaak een naam hebben.
Ik bedoel inderdaad de Touring.

AnnekecreaFietst
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2019 19:14

AnnekecreaFietst 19 sep 2019 19:23

Ook ik ben in het rijke bezit van een garmin edge explore. En hoewel ik er erg blij mee ben leidt de mijne af en toe een eigen leven lijkt het.
In eerste instantie ging hij iedere keer in slaapstand. De enige oplossing was toen helemaal terug naar fabrieksinstellingen gaan en vanaf het begin weer beginnen. Toen kon ik het zo wijzigen dat ik voortdurend scherm had. En daar heb ik, al klimmend en dalend in Zuid Limburg enorm van genoten. Maar nu heeft mijn Garmin weer iets nieuws (bedacht) nl wel iedere keer gaan slapen, maar dan ook weer aangaan voor een bocht oid. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het scherm weer op: altijd aan krijg? Volgens mijn instellingen zou hij nog: altijd aan, moeten staan....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 sep 2019 21:10

Na een update, kijk je best je instellingen nog eens na.
Want die zijn soms helemaal anders dan voor de update.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Polly1950
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 okt 2014 13:52

Polly1950 24 sep 2019 15:12

AnnekecreaFietst schreef: 19 sep 2019 19:23 Ook ik ben in het rijke bezit van een garmin edge explore. En hoewel ik er erg blij mee ben leidt de mijne af en toe een eigen leven lijkt het.
In eerste instantie ging hij iedere keer in slaapstand. De enige oplossing was toen helemaal terug naar fabrieksinstellingen gaan en vanaf het begin weer beginnen. Toen kon ik het zo wijzigen dat ik voortdurend scherm had. En daar heb ik, al klimmend en dalend in Zuid Limburg enorm van genoten. Maar nu heeft mijn Garmin weer iets nieuws (bedacht) nl wel iedere keer gaan slapen, maar dan ook weer aangaan voor een bocht oid. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het scherm weer op: altijd aan krijg? Volgens mijn instellingen zou hij nog: altijd aan, moeten staan....
Dan heb je waarschijnlijk batterijbesparing aangezet. Bij navigeren springt hij inderdaad dan bij iedere verandering van route weer even aan. Handig als je meer dan 10 uur gaat rijden. In menu zoeken naar batterij en daar uitzetten.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 25 mei 2020 10:04

Jarenlang heb ik eigenlijk uitsluitend getraind op (verbetering) van snelheid. Met het uitvallen van alle wedstrijden en triathlons dit seizoen, ben ik veel meer gaan toeren. Harstikke leuk, maar ik ben continue de weg kwijt op lange ritten. Ik zoek dus vooral een apparaat voor navigatie. Snelheid, cadans, power, etc. heb ik op mijn horloge. Strava segmenten, barometer, etc. is allemaal leuk, maar geen vereiste.

Na lang zoeken kom ik op deze fietscomputer. Is dit puur voor navigatie een goede keus? Wat ik bij veel concurrrenten mis, is hercalculatie van de route. Google Maps is hier bij mij (om wat voor rede dan ook) mee opgehouden en in bijvoorbeeld de Wahoo Elemnt en Polar series is dit sowieso niet aanwezig. Ik begreep bij de Edge Explore wel? Ik stuit wel eens op versperringen, verbouwingen, etc. of ik wijk gaandeweg af naar een mooier gebied. Dan is het wel fijn als de navigatie daarbij helpt.

AnnekecreaFietst
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2019 19:14

AnnekecreaFietst 25 mei 2020 12:35

Voor navigeren prima, maar ik vind de batterij capaciteit bagger en als hij op slaapstand staat (en dus automatisch aangaat voor een routewijzing) erg traag, zelfs te laat.
Ik vind heralcalculatie ook veel batterij vreten en niet goed werken omdat Garmin je dan altijd terug wil hebben op het punt waar je 'fout' reed.
Op mijn oude Garmin zoomde ik dan uit en zocht ik zelf mijn weg wel.

Plaats reactie