Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 22 aug 2019 19:52

buzz schreef: 22 aug 2019 13:51
Koen87 schreef: 21 aug 2019 17:02 Dankje voor de tip. We hebben gekozen voor Dahlem om vanuit daar de route in twee stukken te knippen. Gaat goed komen :winkthumb:
Welke Vulkaneifel-route ga je in tweeën knippen? Overigens ligt Dahlem best wel een eindje weg. Vermoedelijk zal je vanuit Dahlem dan zo'n 20 à 30 km naar de beoogde route toe moeten fietsen (en afsluitend een dergelijke afstand ook weer terug naar Dahlem). Of ga je dat met de auto rijden?
Deze route van jou willen we gaan fietsen: https://m.gpsies.com/map.do?fileId=ygxxveqjujxtwjld. We gaan 1 overnachting, dus willen op dag 1 ergens halverwege de route de auto parkeren en starten (naderhand doorrijden naar het hotel met de auto). Dag twee rijden we met de auto wederom naar een punt op de route om van daaruit te starten. Als je tips hebt voor startpunten en/of manieren hoe we de routes ‘mooi’ rond kunnen krijgen, dan hoor ik het graag:)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 22 aug 2019 23:08

Aha, op die manier, Koen. Nou, ik zal (waarschijnlijk) morgen wel even kijken hoe beide routes mooi rond geslepen kunnen worden. ;)

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 23 aug 2019 08:08

buzz schreef: 22 aug 2019 23:08 Aha, op die manier, Koen. Nou, ik zal (waarschijnlijk) morgen wel even kijken hoe beide routes mooi rond geslepen kunnen worden. ;)
Dat klinkt super! Ik verneem het graag:)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 aug 2019 15:52

Vers van de GPSies-pers... ;)

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 23 aug 2019 16:02

Wat een service, Buzz. Ontzettend bedankt! ik zal laten weten hoe het was👌

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 aug 2019 14:40

Update Vulkaneifel-routes...

Onlangs liet @Reynouts weten dat hij tussen Pomster en Barweiler op wegwerkzaamheden stuitte en daardoor een stukje moest lopen. Om te checken of er momenteel nog altijd gewerkt wordt, zocht ik gisteren via het betreffende Strava-segment wie er de laatste tijd nog meer gefietst heeft en kwam zodoende o.a. bij Arjan (geen forumlid) terecht. Hij had afgelopen zaterdag (24 aug) de Effelsberg-route gereden. Op zijn foto werd duidelijk dat men nog wel even bezig is...

Afbeelding

Arjan gaf bovendien aan dat het tot vlakbij de aansluiting met de B258 nog flink open ligt. Vandaar dat ik zojuist de navolgende routes aangepast heb, waarbij tevens nog wat cosmetische wijzigingen doorgevoerd zijn... Bij het zoeken via het betreffende Strava-segment (Pomster - Barweiler) was het overigens wel aardig om diverse reacties over de Effelsberg-route te lezen. Ter inspiratie, een ingekorte bloemlezing... :winkthumb:
  • Arjan: “The perfect day! Otzi prep... ☀️☀️🚵🏽‍♂️ Mooiste route tot nu toe voor mij in de Eifel. Hoogste punt 730 meter. Mooie voorbereiding op de Ötztaler Radmarathon. De route was echt top! Heb 'm al aanbevolen aan vrienden van me.”
  • Mats: “Heuveltje op, heuveltje af in de Eifel. Prachtige omgeving met heel veel hoogtemeters.”
  • Yvo: “Erg mooie route met voldoende hoogtemetertjes!”
  • Marco: “Heel mooie rit door de Eifel met Hohe Acht, Nürburgring, weinig verkeer, 🌞🌨💨 jasje aan jasje uit, kortom veel variatie. Laatste klim een lekker toetje van 23%!”
  • Michel: “Klimtochtje. Schitterend daar. Veel beter dan de Ardennen.”
  • Pim: “Klimmersbenen hervinden in de Eifel. Complimenten voor de route! Ik heb erg genoten van de mooie vergezichten! Vooral de klim naar Reifferscheid en die naar Winnen waren geweldig! Ik dacht even dat ik die Nöthener Tannen had overgeslagen, totdat ik die duik naar beneden moest nemen na de voorlaatste klim. Inderdaad een lekker kuitenbijtertje!!”
  • Ties: “Hele gave tocht.”

pantarie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2007 18:13

pantarie 27 aug 2019 16:09

@Buzz, toch wel een forumlid ;-). Ik heb de route ook van dit topic en kijk hier regelmatig op als ik weer eens iets nieuws wil in de Eifel.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 aug 2019 00:54

@Pantarie: Aha, dat had ik even niet verwacht... Een (licht) slapend forumlid, dat af en toe 'n nieuwsgierig oogje opent in het Eifel-topic. :winkthumb:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 03 sep 2019 16:15

Beste eifel bezoekers, ik wil graag met 2-3 medefietsers binnenkort een weekendje eifel pakken om 2-3 dagen te fietsen. Ik heb hier al veel tips en routes voorbij zien komen!
Ik heb al eea uitgezocht maar ik ben op zoek naar het volgende. Ik zoek een hotel/gasthaus met minimaal 2 slaapkamers in de buurt van wat vertier/levendigheid... EN een mogelijkheid in de buurt om met een camper te staan. 1 of 2 kilometer afstand is geen probleem mits het maar wel legaal is en elektriciteit/water beschikbaar.

Via tips hier kwam ik bv al uit in adenau en bad munstereifel, echter zit daar geen camping in de directe omgeving.

Weet iemand van jullie een dergelijk gasthof in de buurt van een stadje met bv een grote parkeerplaats oid.
bedankt!

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 03 sep 2019 18:06

buzz schreef: 15 aug 2019 12:23 @Felipe07: Zie bijvoorbeeld de navolgende twee routes uit de Vulkaneifel... En nog twee stuks uit de Rureifel...
Ik wil wellicht met een vriend van me de Lammersdorf 85km, 1600hm rijden. Alleen ik krijg de melding dat de rit privé is. Zou je hem willen delen? :)

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 03 sep 2019 19:11

Dubbel
Laatst gewijzigd door Henkie284 op 03 sep 2019 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 03 sep 2019 19:12

hopjes schreef: 03 sep 2019 16:15 Beste eifel bezoekers, ik wil graag met 2-3 medefietsers binnenkort een weekendje eifel pakken om 2-3 dagen te fietsen. Ik heb hier al veel tips en routes voorbij zien komen!
Ik heb al eea uitgezocht maar ik ben op zoek naar het volgende. Ik zoek een hotel/gasthaus met minimaal 2 slaapkamers in de buurt van wat vertier/levendigheid... EN een mogelijkheid in de buurt om met een camper te staan. 1 of 2 kilometer afstand is geen probleem mits het maar wel legaal is en elektriciteit/water beschikbaar.

Via tips hier kwam ik bv al uit in adenau en bad munstereifel, echter zit daar geen camping in de directe omgeving.

Weet iemand van jullie een dergelijk gasthof in de buurt van een stadje met bv een grote parkeerplaats oid.
bedankt!
Bij Heimbach zitten campings en hotels in de buurt. Oud stadje met meerdere restaurants aan de Rursee in het noorden van de Eifel. Niet zo centraal, maar je kunt toch wel meerdere kanten uit. En het is daar mooi. De klim langs het klooster is mooi, met de afdaling naar Gemünd erna. De afdaling vanuit Schmidt is schitterend. Verder ken ik het niet zo goed. Ik ben er 3x geweest, maar met verschillende mensen die allemaal ongeveer hetzelfde rondje om het meer wilden rijden.

Plaats reactie