Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Gpsies wordt AllTrails

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 13 aug 2019 05:48

Gpsies en Strava gebruiken toch beide OSM? Gebruik altijd de strava bouwer voor mijn road en gravelritten. Werkt bij mij erg goed. Je moet goed kijken welke weg je pakt (verhard, onverhard, fietspad). Maar daar is een duidelijk onderscheid in.
o'7o

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 13 aug 2019 06:53

afrit13 schreef: 12 aug 2019 23:31
martinbo schreef: 12 aug 2019 21:20 Ben zelf tevreden met http://brouter.de/brouter-web/
Voor: je kunt aan een punt halverwege de route slepen en de route past zich aan (GPSies niet)
Voor: veel profielen
Nadeel: geen opslag van GPX of import voorzover ik weet.
Bedankt voor de tip. Werkt misschien nog wel prettiger dan GPSies. Maar at bedoel je met 'geen opslag van GPX'?
Je kunt een track maken en downloaden, maar niet zoals bij GPSies op hun server onder jouw account opslaan en later nog eens downloaden of delen...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 aug 2019 10:28

martinbo schreef: 12 aug 2019 21:20 Ben zelf tevreden met http://brouter.de/brouter-web/
Voor: je kunt aan een punt halverwege de route slepen en de route past zich aan (GPSies niet)
Voor: veel profielen
Nadeel: geen opslag van GPX of import voorzover ik weet.
Deze kende ik nog niet.
Heb hem nu bij mijn "GPS" favorieten gezet.
Wie weet in de toekomst.

Ik gebruik nu, naast off-line Mapsource met open fietsmap kaarten, RidewithGPS, daar kan je je route direct controleren met Google Streetview.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 13 aug 2019 19:27

martinbo schreef: 12 aug 2019 21:20 Ben zelf tevreden met http://brouter.de/brouter-web/
Voor: je kunt aan een punt halverwege de route slepen en de route past zich aan (GPSies niet)
Voor: veel profielen
Nadeel: geen opslag van GPX of import voorzover ik weet.
Heb er ook eens naar gekeken.
Werkt echt fijn ja.
Jammer dat je niks kan uploaden of opslaan!
Ik gebruik momenteel www.judise.nl daar kan dat wel.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 13 aug 2019 21:42

Ik gebruik Komoot. Alle wegen worden hier keurig gesorteerd op type ondergrond en hoogte profielen kun je ook direct zien. Via een Komoot app op Garmin kun je je routes direct op je Garmin zetten en als de boel het begeeft kun je nog je route vervolgen met je telefoon als (gesproken) navigatie.

duckman_be
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2016 07:27

duckman_be 14 aug 2019 13:39

https://www.routeyou.com vind ik een nette en gebruiksvriendelijke site waar je naargelang het type route dat je verkiest netjes via fietspaden (race), onverhard (touring), trails (MTB), etc. routes kan laten samenstellen (mooiste, snelste, etc.)

gpx is ook makkelijk te exporteren in allerlei soorten en maten voor elk merk fietscomputer. Wel geen app voor Garmin, maar je kan ze altijd via dynamic.watch website synchroniseren.

grz. K

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 02 sep 2019 07:19

martinbo schreef: 12 aug 2019 21:20 Ben zelf tevreden met http://brouter.de/brouter-web/
Voor: je kunt aan een punt halverwege de route slepen en de route past zich aan (GPSies niet)
Voor: veel profielen
Nadeel: geen opslag van GPX of import voorzover ik weet.
Dank voor de tip. Deze ga ik bekijken. Zelf gebruik ik ook al jaren Gpsies na een tip van Havana :) Ik teken altijd zelf m'n tracks

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 sep 2019 12:18

lupo schreef: 02 sep 2019 07:19
martinbo schreef: 12 aug 2019 21:20 Ben zelf tevreden met http://brouter.de/brouter-web/
Voor: je kunt aan een punt halverwege de route slepen en de route past zich aan (GPSies niet)
Voor: veel profielen
Nadeel: geen opslag van GPX of import voorzover ik weet.
Dank voor de tip. Deze ga ik bekijken. Zelf gebruik ik ook al jaren Gpsies na een tip van Havana :) Ik teken altijd zelf m'n tracks
Even snel gekeken,Bestand kan volgens mij in de dropbox opgeslagen worden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 sep 2019 13:14

Ik heb heel veel getest en vind persoonlijk Ride With GPS nu het beste, verreweg de beste gebruikers interface en je kunt naast makkelijk routes tekeken deze ook aanpassen, door gewoon een punt op de route ertussen de zetten en deze dan te verslepen. Daarnaast kun je KoersPunten maken welke op je Garmin afzonderlijk (dus apart van de TBT instructies) op je scherm worden getoond. En dan met name de afstand tot Koerspunt, en aantal hoogte meters tot koerspunt. Alhoewel Climbpro van Garmin dit nu gedeeltelijk overbodig maakt.
Als je een Pro abbonement hebt berekend RIdewithGPS ook nog een geschatte tijd voor een koers, en bij mij klopt dat vrij nauwkeurig behalve bij echte lange en zware ritten. (eigenlijk de ritten waarbij mij suikervoorraden aan aanvulsnelheid niet voldoende zijn om de rit uit te rijgen)
Met name de methode en snelheid om koersen onderweg draadloos op mijn Edge 1030 te zetten is heel veel beter dan bij GPSies en Komoot maar ook nog beter en sneller als bij Strava en Garmin en dat geeft eigenlijk voor mij de doorslag.


Niet alles is goed en een groot nadeel vind ik dat je niet een bestaand rit van iemand (die niet bij RidewithGPS zit) kunt inlezen om van daaruit je koers op te bouwen. En ik gebruik die methode altijd graag om hidden gems te vinden op locaties waar ik zelf niet zo bekend ben. Bij Strava en Garmin zou je daarmee popularity routing moeten helpen maar die sturen de buitenstaander in Limburg bijvoorbeeld altijd over de Loorberg en Cauberg terwijl er toch heel veel andere onbekendere wegen door de locals worden gereden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 02 sep 2019 13:33

ericpeters schreef: 02 sep 2019 13:14
Niet alles is goed en een groot nadeel vind ik dat je niet een bestaand rit van iemand (die niet bij RidewithGPS zit) kunt inlezen om van daaruit je koers op te bouwen. En ik gebruik die methode altijd graag om hidden gems te vinden op locaties waar ik zelf niet zo bekend ben. Bij Strava en Garmin zou je daarmee popularity routing moeten helpen maar die sturen de buitenstaander in Limburg bijvoorbeeld altijd over de Loorberg en Cauberg terwijl er toch heel veel andere onbekendere wegen door de locals worden gereden.
Je kunt toch bij rwgps iedere willekeurige gpx of tcx uploaden en opslaan. Vervolgens route bewerken of overtrekken en gebruiken. Of bedoel je iets anders?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 sep 2019 12:18

Klopt inderdaad, ik zat altijd bij import routes and rides te kijken en daar krijg je alleen je eigen ritten te zien.

Als in Srtrava van iemand anders zijn rit de GPX download en je doet dan een upload in RWGPS dan staat het er gelijk als route. ;) Ik dacht dat het dan eerst als rit er inkwam en dat je het daarna nog eens moest converteren.

Dus nog beter...
Afbeelding

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 28 dec 2019 21:00

C102A322-5686-4E75-A94C-F0F0AD9DC2C6.jpeg
C102A322-5686-4E75-A94C-F0F0AD9DC2C6.jpeg (22.47 KiB) 1674 keer bekeken
Als ik een route vanuit gpsies/all trails op mijn Edge1030 zet en ik start de route, dan komt er een extra groene balk bij in het beeld te staan.
De kaart op het scherm wordt kleiner en de balk is niet weg te krijgen..!
Erg irritant.. Heeft iemand dit toevallig ook al gehad?
Ik zal nog wel een foto uploaden ter verduidelijking.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Plaats reactie