Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 17 aug 2019 16:40

Voor de zekerheid wil ik hem toch vernieuwen. De oude is inmiddels gericht bij de lbs. Mijn achterderrie was ook defect geraakt en ik had de fiets naar de fietsenmaker gebracht omdat de hanger (liefst origineel) bij Bianchi besteld moest worden, en zij dan de nieuwe hanger konden monteren en meteen uitrichten en de derailleur vervangen. Normaal zou ik alles zelf doen, maar ik heb zelf geen patrichter.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 aug 2019 21:02

Parijsisnogver schreef: 17 aug 2019 14:00
TL@ schreef: 09 aug 2019 09:07
Afbeelding
Vet ding. Wat voor fiets is dit?
Velobuild gravelracer, meer info in het gravelracer topic.
Afbeelding

i-mac

i-mac 22 aug 2019 23:20

Vandaag mocht ik na 10 weken weer eens genieten van mijn ouwe getrouwe Bianchi Infinito. De reden hiervoor? Tijdens een kleine kasseihelling was mijn versnellingsapparaat in mijn wiel gedraaid. Met als gevolg dat de versnelling in mijn wiel terecht kwam. Afgebroken aan de pat, maar veel erger, schade aan de achterste liggende vorken. De carbon was op een paar plaatsen redelijk erg beschadigd.

Mijn fietsenmaker kon 2 dingen doen. Ofwel op de plaats van de beschadiging alles opvullen met carbon. In dat geval bleef de schade wel zichtbaar. De kost zou op ±€100 gelegen hebben. Ofwel alles mooi laten herstellen én lak weer als voordien maken. Dat zou op ±€400 kosten. Dat laatste zou ook langer duren, want alles wordt van de fiets gehaald (herstelde plaatsen worden opnieuw in een oven geplaatst). Het zou ook dik anderhalve maand duren.

Ik heb gekozen voor de laatste oplossing. In samenspraak met mijn fietsenmaker heb ik dan maar een nieuwe groep laten plaatsen. Ik heb de fiets ooit gekocht met een triple, maar wou nu toch naar een compact gaan.

Ik mocht de groep op een andere plaats bestellen. Mijn fietsenmaker koopt de Shimano Ultegra 8050 di2 groep immers aan, aan de prijs die Van Eyck ze verkoopt. Vandaar dat ik al jaren naar deze persoon ga voor mijn herstellingen of onderhoud. Het is een heel eerlijke mens, waar ik bijna blindelings vertrouwen in heb.

Wegens de vakantieperiode duurde alles een maand langer dan voorzien. En we kwamen nog een paar zaken tegen waar we niet hadden bij stilgestaan. Een fiets van 8 jaar oud, is totaal niet voorzien voor di2. Maar dat was voor mijn lfm geen onoverkomelijk probleem. Op een paar plaatsen merk je wat schoonheidsfoutjes, maar het valt best mee. Momenteel zit een soort MTB bescherming op een liggende vork, omdat het kabeltje voor de versnelling niet meer door de vork kan. Die is immers volledig opgespoten met carbon. Dus gaat de kabel onderlangs door. Straks komt daar een mooiere oplossing voor.

En vandaag mocht ik eens de di2 testen. Het eerste uur was dat wennen, maar het went snel.

Nu misschien toch eens kijken om bij Farsport te gaan shoppen voor een set carbon wielen.


Een foto van de schade aan één vork. De andere kant was eigenlijk nog erger.

Afbeelding

De herstelling :

Afbeelding

Mijn fiets anno 2019:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 aug 2019 00:41

Wat vinden jullie eigenlijk van de 2020 kleurontwerp?
Wat mij betreft mogen ze de verantwoordelijke bij Bianchi op staande voet ontslaan. Het lijkt nu wel een soort Cannondale kloon met die zwarte vlakken imho.
Ik weet wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe hi end fiets dat het waarschijnlijk geen Bianchi zou worden, puur vanwege de nieuwe kleurstelling.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2019 01:48

Plaatjes??
Less is bore

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 aug 2019 05:46


Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 26 aug 2019 10:23

Zo beroerd vind ik dat nog niet, behalve dan die helemaal zwarte...uitvoering.
...

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 26 aug 2019 11:14

Infinito GB schreef: 26 aug 2019 00:41 Wat vinden jullie eigenlijk van de 2020 kleurontwerp?
Wat mij betreft mogen ze de verantwoordelijke bij Bianchi op staande voet ontslaan. Het lijkt nu wel een soort Cannondale kloon met die zwarte vlakken imho.
Ik weet wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe hi end fiets dat het waarschijnlijk geen Bianchi zou worden, puur vanwege de nieuwe kleurstelling.
iets agresiever... moet zoals altijd nog even wennen en in real life zien.

groet David
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 aug 2019 13:49

Het had toch op zijn minst wel netjes geweest als geïnteresseerden op de tavolozza website nog konden kiezen voor een originele “Hermitage” volledig Celeste uitvoering. Maar zelfs dat krijg je niet meer voor elkaar.

Baslammers12
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jun 2018 09:48

Baslammers12 26 aug 2019 15:35

Na lang wikken en wegen de Bianchi Infinito 2017 aangeschaft. Uiteindelijk toch heel blij mee. Ik wil misschien wel andere wielen met een wat bredere velg er op hebben, maar dat is voor later. Als er tips zijn voor wielen die mooi zijn bij een Bianchi, kom maar door! De voorvork/stuurpen zal nog worden verkort bij de eerst volgende onderhoudsbeurt, vandaar de spacers boven het stuur

Hier een foto, andere foto’s zullen gerust nog komen!

Afbeelding
Bianchi Infinito 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2019 15:48

Infinito GB schreef: 26 aug 2019 13:49 Het had toch op zijn minst wel netjes geweest als geïnteresseerden op de tavolozza website nog konden kiezen voor een originele “Hermitage” volledig Celeste uitvoering. Maar zelfs dat krijg je niet meer voor elkaar.
Doe mij deze maar hoor :winkthumb:
https://www.bianchi.com/bike/dura-ace-di2-11sp-compact/
Beetje rustigere decals op de wielen en gaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 26 aug 2019 16:09

is de Nirone vervangen door de Sprint?

en typisch dat er idd eigenlijk alleen maar gewerkt wordt met Celeste en zwart en combi's daarvan...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie