Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

funbike77
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2015 12:43

funbike77 17 aug 2019 10:21

tomtom schreef: 16 aug 2019 10:01
jdebruijn schreef: 15 aug 2019 09:06 Ik heb de d-fly EW-WU111 bij mijn Ultimate (CF SL 8.0) van dit jaar onder het stuur gemonteerd. Waarschijnlijk voor dit specifieke doel zat daar al een koppelstukje. Koppelstukje eraf, d-fly ertussen, klaar. Succes!
Dat koppelstukje zat daar omdat je waarschijnlijk een laadpunt op het uiteinde van je stuur hebt i.c.m. CP10 cockpit? In dit geval in elk geval wel handig voor de wisseling maar erg fraai is het helaas niet.
Ben ook wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Is het mogelijk een fotootje te posten wellicht?

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 17 aug 2019 11:31

Inderdaad. Foto :)

Ik heb onder mijn stuur de EW-JC-130 SM zitten (zie hieronder). Benieuwd hoe het eruit ziet als er een EW-WU111 bijkomt.
20190817_111532_resized.jpg

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2019 12:57

Je kunt dat tussenstukje gewoon vervangen voor een/de WU111
Canyon Aeroad
Canyon Grail

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 17 aug 2019 13:09

Leek me to good to be true dat ik het niet eens wilde/durfde vragen 😂.

Maar is het echt zo eenvoudig? Dacht nl dat die WU-111 extra was tov die jc-130.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2019 13:17

Kan extra maar hoeft niet, als de WU 111 maar ergens in het "systeem" zit en vervangen is natuurlijk het meest eenvoudig :-)
Canyon Aeroad
Canyon Grail

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 17 aug 2019 13:20

Toch even gaan googelen. Op pag 61 lijkt het toch echt een aanvulling en geen vervanging te zijn. Zie: http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-R9150-04-ENG.pdf

Mis je dan geen functionaliteit bij vervanging?

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2019 13:28

Nope
Canyon Aeroad
Canyon Grail

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 17 aug 2019 13:36

Relaxed. Ga ik binnenkort dan maar bestellen 😀

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 18 aug 2019 08:07

ik overweeg een Speedmax aan te schaffen. volgens de maattabel zit ik op het randje van M of L.
ik ben ongeveer 184-185cm lang, heb vrij lange benen (bb eens gemeten op 92,9cm, maar zelf kom ik eerder op 90-91cm). 't zadel van mijn racer staat nu op ca 82cm, maar vrijdag doe ik een bikefit, dus mogelijk gaat die nog iets omlaag.

In de outlet staat een L... kan die zonder problemen, als jullie de maattabel zo bekijken?
of zijn er problemen qua fit te verwachten?
op basis van de zadelhoogte die ik daar zie (753 - 883 mm) past dat prima?

canyon zegt er zelf dit over: "Wat moet ik doen als ik tussen twee maten val?

Eerst controleer je of de vereiste zadelhoogte mogelijk is op beide framematen. Indien dat zo is, kan je de framemaat kiezen die het meest aansluit op je persoonlijke voorkeur en rijstijl. De kleinere fiets is lager en korter, waardoor je een compactere positie zal aannemen. De fiets zal wendbaarder, behendiger en levendiger aanvoelen. De grotere fiets is langer en hoger, waardoor je gestrekter over de bike komt te zitten. Dit resulteert in een stabielere rit en meer snelheid wanneer je over vlakke wegen rijdt."


dan lijkt de grootste vd 2 voor mijn doel (tijdrit en triathlon) de beste keuze?

zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

ps: heb ik de aanbiedingen net gemist? of doen de Speedmaxen daar niet aan mee?
Laatst gewijzigd door dreezz op 18 aug 2019 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 18 aug 2019 11:45

2 weken geleden mijn Tacx Vortex vervangen door een Neo 2. Maar ben nog niet echt tevreden... Mijn Inflite (QR) krijg ik ondertussen wel; goed op de Tacx, mijn Ultimate CF SL disc di2 nog niet. Na veel contact met Tacx (wat erg stroef verloopt qua communicatie) krijg ik nu een extra adapter voor de drive-side die ik kan afzagen (zodat het frame niet naar buiten gedrukt wordt bij het indraaien van die adapter...).

Verder valt de cadans steeds weg en geeft de Tacx utility app een oranje signaal voor de cadans, maar Tacx kan zelf niet aangeven wat dat betekent (???).

Na veelvuldig contact met Tacx de afgelopen dagen willen ze de Tacx nu retour zien voor reparatie of vervanging (wat op zich weer goed is).

Point is... heb 30 dagen retourrecht op de Neo na aanschaf bij Van Bon en ben benieuwd of er mensen zijn die hun Ultimate CF SL wel naar tevredenheid op de Neo hebben. Twijfel namelijk sterk gezien verloop en hoge aanschafkosten om Neo terug te sturen en weer terug te gaan naar de Vortex (waar ik dan helaas wel alleen de Inflite op kan installeren).

Benieuwd naar andere ervaringen...

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 18 aug 2019 14:06

Ik heb afgelopen winter een Endurace CF SL uit de outlet gescoord met carbon wielen, en wil eigenlijk deze herfst de hei wel op hier bij Hilversum (en het bos in).

Heb nu m’n vorige oude racefiets op de kickr staan, maar twijfel of ik die verkoop en een grail / inflight koop als ze weer leverbaar zijn voor in het bos en op de trainer, of dat ik die oude racefiets op de kickr laat en een extra setje gravelwielen scoor.

Vind het eigenlijk wat zonde van die carbon Endurace om af te trappen in het naseizoen en neig dan meer naar een alu winterfiets er bij.

Wat zouden jullie doen? En als ik op de Endurace goed zit (stuur op zn allerlaagst, met die optionele extra dunne onderspacer) is de inflight of de grail dan de betere optie? Wil vooral lekker gravelen maar ook wel bospaden en misschien wat stukjes singletrack...

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 19 aug 2019 21:03

Oude fiets wegdoen. Carbon endurace blijven rijden eventueel met andere wielen en/of banden. Deze kan ook in de trainer.

Volgens mij houdt gravelen in nederland vrij snel op. In the Unitemesteeds hebben ze net even wat meer gravel liggen en heeft zo’n fiets meer nut. Ik zou dan een cyclocross nemen als je perse racefiets achtig wilt rijden. Daar kun je bij jou in de buurt leuk mee rijden.

Tip: Leen eens een goed sturende crosscountry mtb en ga naar lage of hooge vuursche. Dat is echt heel mooi. Een cyclocross is wat minder vergevingsgezind.

Plaats reactie