Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

FFWD - Velg gescheurd

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 aug 2019 19:22

Daar is er weer ene die denkt dat de garantie oneindig is en dan op internet komt klagen.

Bij koop wist je dat de garantie 2 jaar was. Nu ben je er een paar maanden overheen. Tja dat is gewoon pech hebben voor je. Ffwd moet toch ook ergens de grens trekken.

Ondanks dat je er al overheen bent doen ze een coulant aanbod voor je om het wiel te vervangen. Dat is toch keurig hoeven ze niet te doen...

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 aug 2019 19:28

Garantie is GEEN twee jaar, in Nederland wordt de term deugdelijk product gehanteerd. Daarmee wijkt NL positief af ten gunste van de consument. Vraag die je je in dit geval mag stellen (of ffwd) mag dit gebeuren na iets meer dan twee jaar?
Previous name Jansen01

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 16 aug 2019 21:02

jansen2.0 schreef: 16 aug 2019 19:28 Garantie is GEEN twee jaar, in Nederland wordt de term deugdelijk product gehanteerd. Daarmee wijkt NL positief af ten gunste van de consument. Vraag die je je in dit geval mag stellen (of ffwd) mag dit gebeuren na iets meer dan twee jaar?
+1

Non conformiteit is het juiste woord. Dus terug naar je verkopende partij. 2 jaar lijkt mij veel te kort.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 aug 2019 21:06

tom de groot schreef: 16 aug 2019 19:22 Daar is er weer ene die denkt dat de garantie oneindig is en dan op internet komt klagen.

Bij koop wist je dat de garantie 2 jaar was. Nu ben je er een paar maanden overheen. Tja dat is gewoon pech hebben voor je. Ffwd moet toch ook ergens de grens trekken.

Ondanks dat je er al overheen bent doen ze een coulant aanbod voor je om het wiel te vervangen. Dat is toch keurig hoeven ze niet te doen...
Formeel heb je misschien gelijk, maar EUR 450 is nu ook weer niet echt een heel coulant vriendenprijsje voor dit voorwiel.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 16 aug 2019 21:11

Formeel heeft Tom de Groot geen gelijk. Met de fabrieksgarantie heeft een consument in NL niets te maken.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 aug 2019 22:46

zit dan nu in een andere tak van b2c verkoop maar kan er zo moe van worden waarmee consumenten aankomen. Tegenwoordig denkt iedereen maar overal recht op te hebben mede door dit soort forums.

Ik zou zeggen leg het voor aan je rechtsbijstand en kijk of het je de moeite/geld waard is.


De topic starter geeft zelf al aan dat de velg randen goed zijn ingesleten dat zal ffwd ook hebben gezien. Het is een slijtage artikel. Logisch toch dat je het dan niet coulant gaat vervangen. Dan zou iedereen elke 2,5 jaar aankloppen voor nieuwe wielen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 aug 2019 22:55

tom de groot schreef: 16 aug 2019 22:46 zit dan nu in een andere tak van b2c verkoop maar kan er zo moe van worden waarmee consumenten aankomen. Tegenwoordig denkt iedereen maar overal recht op te hebben mede door dit soort forums.

Ik zou zeggen leg het voor aan je rechtsbijstand en kijk of het je de moeite/geld waard is.


De topic starter geeft zelf al aan dat de velg randen goed zijn ingesleten dat zal ffwd ook hebben gezien. Het is een slijtage artikel. Logisch toch dat je het dan niet coulant gaat vervangen. Dan zou iedereen elke 2,5 jaar aankloppen voor nieuwe wielen.
Jij kunt er wel moe van worden, maar is niet meer of minder dan de wet, dat je aan mag nemen dat een bepaald artikel een bepaalde levensduur heeft.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 16 aug 2019 22:56

baron062 schreef: 16 aug 2019 21:02
jansen2.0 schreef: 16 aug 2019 19:28 Garantie is GEEN twee jaar, in Nederland wordt de term deugdelijk product gehanteerd. Daarmee wijkt NL positief af ten gunste van de consument. Vraag die je je in dit geval mag stellen (of ffwd) mag dit gebeuren na iets meer dan twee jaar?
+1

Non conformiteit is het juiste woord. Dus terug naar je verkopende partij. 2 jaar lijkt mij veel te kort.
Als TS kan aantonen dat het niet door zijn schuld kapot gegaan is. Lijkt mij lastig bij een product zoals velgen.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 16 aug 2019 23:28

tom de groot schreef: 16 aug 2019 22:46 zit dan nu in een andere tak van b2c verkoop maar kan er zo moe van worden waarmee consumenten aankomen. Tegenwoordig denkt iedereen maar overal recht op te hebben mede door dit soort forums.


De topic starter geeft zelf al aan dat de velg randen goed zijn ingesleten dat zal ffwd ook hebben gezien. Het is een slijtage artikel. Dan zou iedereen elke 2,5 jaar aankloppen voor nieuwe wielen.
Ik wordt er zo moe van dat verkopers garantie gevallen afwimpelen al dan niet doorsluizen naar de fabrikant.....

Niet alle slijtage is hetzelfde, het lijkt me dat die scheur niet veel met de remrandslijtage te maken heeft...

Als al deze wielen maar 2,5 jaar meegaan, zou niemand ze kopen. Zeker niet voor die prijs...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 17 aug 2019 08:04

Lijkt mij ook dat de scheur niets met de remrandslijtage te maken heeft.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 aug 2019 08:57

Nee dat denk ik ook niet echter zegt het wel iets over gebruik.
Het is lastig bij een wiel. Hoeveel km is erop gereden.

Door een flinke klap op de verkeerde plaats kan alles kapot, en achteraf nagaan waar het dan gebeurt moet zijn is ook lastig. Andere (kinderfiets) die er in de schuur tegenaan gevallen is en ga zo maar door.

Fabrikanten worden natuurlijk ook helemaal gek van dit soort gevallen.

Echter kan je als fabrikant wel iets tegemoet komen 450 voor een voorwiel is gewoon de nieuwprijs ffwd is ook niet veel meer dan een "Chinese" velg zoals het hier vaak wordt genoemd, niks mis mee maar het is geen zipp of lightweigt.

Maar wat hier ook al een beetje staat, waarom ffwd aanschrijven? Ga naar de verkoper, je hebt niets met ffwd te maken. Ik ga alleen naar de vendor als de verkoper het laat afweten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 aug 2019 09:28

Dat hij gelijk naar FFWD ging begrijp ik wel een beetje. Als de verkoper ongeveer van hetzelfde calibre is als @Tom de Groot dan komt de aanvraag voor garantie nooit bij FFWD terecht. Terwijl het bedrijf voorheen wel bekend stond om coulante afhandeling.

Plaats reactie