Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

styrkeproven: trondheim - oslo: 540km

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 12 jun 2018 09:36

Donderdag vertrekken we naar Noorwegen en zaterdag beginnen we met drie aan iets wat normaal gezien de rit van ons leven zou moeten worden :) Fysiek en mentaal zit ik goed in orde maar het is wel de eerste keer dat ik me aan zo'n lange afstand ga wagen. Mijn 'extremen' tot nu toe zijn genre Tour du Mont Blanc, Alpenbrevet etc.

Zijn er nog last minute tips en tricks? Zelf zou ik liefst zo lang mogelijk energie besparen door in de groep van vertrek te blijven zitten, maar ik weet niet hoe lang deze groepen samen blijven? Er wordt rustig gestopt aan de bevoorradingen vermoed ik? We vertrekken in de groep van 32 km/h, tragere groepen starten achter ons dus er is steeds de optie om terug te vallen.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 12 aug 2019 14:02

En? Mooie ervaring geweest?
Wij willen gaan inschrijven voor volgend jaar. Met hoeveel man zijn jullie gegaan of heb je gewoon individueel ingeschreven?
Ik lees op de site het volgende:

Service Vehicles
Service or support vehicles in Styrkeproven are strictly forbidden.

Any vehicle with a purpose of assisting riders may be defined as a service or support vehicle by the organizers or the Police. Riders being linked to such vehicles may risk disqualification.

Klopt dit? Wij hadden het plan om een bus mee te nemen voor de spullen die we niet nodig hebben, maar blijkbaar mag dit niet.
Iemand ervaringen hiermee?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 12 aug 2019 22:42

Dit jaar deze tocht gefietst, een fantastische ervaring, absoluut voor herhaling vatbaar!

Wat betreft je vraag over volgauto's, hoorde (na afloop) dat de politie inderdaad auto's van het parcours haalt. Misschien scheelt het dat wij met een NL kenteken minder herkenbaar waren (camper zonder fietsendrager). Mijn vriendin reed in de camper en stond telkens bij de verzorgingsposten (wat overigens niet echt nodig is want de verzorging is top) Je kunt trouwens bij inschrijving wel aangeven dat je met volgauto wilt rijden en dan krijg je waarschijnlijk wel toestemming. Noren vertelde ons dat het aantal volgwagens een aantal jaren geleden helemaal uit de klauwen liep en ze daarom hier tegenwoordig een limiet aan stellen.

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 13 aug 2019 06:35

Ah, duidelijk. Bedankt voor je reactie. Het is dus niet zo dat je alles qua kleding zelf mee hoeft te nemen, dit zou in een volgauto mogen.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 13 aug 2019 09:29

Voor de duidelijkheid, dit mag dus officieel niet maar als je het een beetje tactisch aanpakt (of van te voren toestemming vraagt bij de organisatie) dan is het geen probleem.
Je ziet onderweg ook op andere plaatsen verzorgingsposten die door grotere teams zelf opgezet zijn. Dit ontlast tevens de door de organisatie opgezette posten. Ook zie je veel renners met rugzakjes.

Reed hem zelf met een team van 13 renners, overweeg nu om hem komend jaar helemaal solo te rijden. (543 km kopwerk is echt nog wel even anders dan in een pelotonnetje)

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 aug 2019 09:30

Een volgwagen heb je niet nodig op dit traject. Het is maar 540km. Zoveel heb je niet nodig.
Ik heb hem heel wat jaren geleden gereden. Bij de start kon je je overtollige bagage afgeven (zelfs een fietsdoos voor in het vliegtuig). Die werd dan door de organisatie naar de finish gebracht.

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 13 aug 2019 09:36

Afhankelijk van het weer is het wel heel prettig als je onderweg wat droge kleren aan kunt trekken. Wij vertrokken in de zeikende regen, na uurtje of 3 werd het droog en kwamen we op de hoogvlakte waar het nog maar net boven 0 was. Richting Oslo was het later die dag zowat 30 graden.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 aug 2019 10:16

Ameland9164 schreef: 13 aug 2019 09:36 Afhankelijk van het weer is het wel heel prettig als je onderweg wat droge kleren aan kunt trekken. Wij vertrokken in de zeikende regen, na uurtje of 3 werd het droog en kwamen we op de hoogvlakte waar het nog maar net boven 0 was. Richting Oslo was het later die dag zowat 30 graden.
Droge kleren gaan in mijn rackpack, in een waterdichte zak. Alternatief kun je een bikepacking zadeltas gebruiken. Daar heb je geen volgwagen voor nodig. Eten scoor je onderweg, het is een luxe tocht.

Ameland9164
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2017 12:51

Ameland9164 13 aug 2019 10:49

De vraag is niet of je wel of niet een volgauto nodig hebt.

Klopt wat je zegt, kan makkelijk zonder volgauto en is inderdaad een extra luxe als je deze wel tot je beschikking hebt (de organisatie onderweg is uitstekend).

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 13 aug 2019 12:37

Het is voor ons meer de luxe dat we een volgauto mee kunnen krijgen, dus waarom zou je het dan niet doen.
Als de organisatie het geen probleem vindt. Gelukkig is het nog niet zover en kan er nog van alles veranderen.

En transport heen en terug vanuit Nederland? Hebben jullie het vliegtuig gepakt of zijn er ook mensen gaan rijden met de auto?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 14 aug 2019 10:04

Ik heb hem in 2018 gereden. Vliegtuig naar Oslo, met de trein naar Trondheim. De trein in Noorwegen is een plezier om met te reizen en kan ik alleen maar aanraden. Met de fiets het vliegtuig op is altijd toch een gesleur, maar als je heen en terug gaat met de auto dan maak je er al best 1 à 2 weken vakantie van. Die tijd hadden wij niet toen. Met de auto naar Trondheim is toch al snel 2 à 3 volledige dagen auto.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 aug 2019 10:23

matthiav schreef: 14 aug 2019 10:04 Ik heb hem in 2018 gereden. Vliegtuig naar Oslo, met de trein naar Trondheim. De trein in Noorwegen is een plezier om met te reizen en kan ik alleen maar aanraden. Met de fiets het vliegtuig op is altijd toch een gesleur, maar als je heen en terug gaat met de auto dan maak je er al best 1 à 2 weken vakantie van. Die tijd hadden wij niet toen. Met de auto naar Trondheim is toch al snel 2 à 3 volledige dagen auto.
Als je naar Oslo vliegt, kun je net zo goed meteen doorvliegen naar Trondheim toch? Geef je de fietsdoos mee aan de organisatie en is je terugreis ook direct geregeld. Trein is redelijk duur in Noorwegen en kost je al met al waarschijnlijk ook zo'n 8u (baggage oppikken, tickets kopen, wachten op aansluiting, etc).

Plaats reactie