Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Topic gesloten door...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 aug 2019 15:44

Ook in een onbetaalde hondenbaan mag je verwachten dat mensen volgens de afspraken werken. En als je dat niet wilt, even goede vrienden maar dan zonder dat rode kleurtje.

Het kan toch niet zo zijn dat mod mag dreigen met een ban, omdat een reactie je niet aanstaat? Of een reactie voldoet niet aan de regels en dan spreek je die persoon aan via de pb, al dan niet in combinatie met een ban. Of de reactie voldoet wel aan de regels en de spreek je de persoon niet aan. Maar wat je nooit kan doen is in het openbaar dreigen met een ban, omdat een reactie je niet aanstaat. De functie heet moderator, niet dictator.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 aug 2019 16:11

Lcsmet schreef: 11 aug 2019 16:14
ypuh schreef: 11 aug 2019 16:10 Tja, je mag de betreffende personen van mij ook een ban voor een paar weken geven. Je kunt ze missen als kiespijn. Andere mening is prima, maar het lijken wel beroepszeikers.
Mijn punt.
Dat had dus een veel normaler reactie geweest dan zoals nu een topic, laat het nu deze keer het Puck topic geweest zijn, te sluiten.

Zo geef je nu de zeikerds gelijk in plaats van hun gedrag af te straffen.
+1
Zo moeilijk lijkt het me niet, nu moeten de goede onder de kwaden lijden.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 aug 2019 16:26

Karl66 schreef: 12 aug 2019 15:44 Ook in een onbetaalde hondenbaan mag je verwachten dat mensen volgens de afspraken werken. En als je dat niet wilt, even goede vrienden maar dan zonder dat rode kleurtje.

Het kan toch niet zo zijn dat mod mag dreigen met een ban, omdat een reactie je niet aanstaat? Of een reactie voldoet niet aan de regels en dan spreek je die persoon aan via de pb, al dan niet in combinatie met een ban. Of de reactie voldoet wel aan de regels en de spreek je de persoon niet aan. Maar wat je nooit kan doen is in het openbaar dreigen met een ban, omdat een reactie je niet aanstaat. De functie heet moderator, niet dictator.
Klopt volledig! Op een ander forum waar ik zelf ook mod Ben daar wordt er gewerkt met waarschuwingen die verlopen na een tijd. Na 3 waarschuwingen heb je een ban van een maand. En per waarschuwing verwijzen we naar de overtreden regel.

Hier strooit onze mod met een maand ban voor een domme grap waarbij ik niet eens iemand van het forum zelf beledigd had. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag.

En regels.. Welke regels? Ik heb daarnet eens de forum regels eens gezocht en die zijn nergens te vinden.. Zijn er dan regels of gaan we gewoon mensen bannen en topics gaan sluiten omdat we er zin in hebben? Als je niets hebt om naar terug te wijzen van regels dan kom je zulke situaties als die van nu jammer genoeg tegen.

En heeft het sluiten van het topic nu geholpen? Helemaal niet, het is alleen maar erger e geworden en de persoonlijke vetes worden nu overal in andere topics uitgevochten.

Dat moderator zijn een ondankbare vrijwilligerjob is ga je me niet horen ontkennen, maar je kan al veel zelf voorkomen ook. Door openbaar te dreigen tegen lc smet met een ban maak je jezelf niet echt populair en is het meer een beetje machtsvertoon. Dat kon via pb gezegd worden ook.

hebin029
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:21

hebin029 12 aug 2019 16:57

Heerlijk dit.
Bier en popcorn erbij :mrgreen:

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 aug 2019 17:13

hebin029 schreef: 12 aug 2019 16:57 Heerlijk dit.
Bier en popcorn erbij :mrgreen:
Bier met popcorn? 🤢

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2019 17:19

Er was ook iemand die zich niet populair maakt door als er een topic gesloten wordt direct 2 nieuwe topics te openen, hij had ook gewoon een PB naar Mackers kunnen sturen, of zie ik wat over het hoofd? Neigt toch een beetje naar een gevalletje met een pot en een ketel.

Er is hier nog nooit streng gemodereerd, dat was wat velen er een charme aan vonden. Maar mij een beetje betitelen als dictator, dat trekt nergens op. Prima dat je er wat van vindt, maar dan wel graag onderbouwt. Dat is net als de personen die door de jaren heen een ban hebben gekregen. Niet omdat ik (of Mackers) het met iemand niet eens was, maar omdat ze onwaarheden aan de het verspreiden waren, trollen (naar onze afweging, want dat is nooit zwart-wit), schelden (daar doen PB'tjes ook gewoon aan mee), spammen, liegen en bedriegen, etc.

Ik zie de sollicitatie wel verschijnen, graag richten aan Edwin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2019 17:56

amclassic-fan schreef: 12 aug 2019 17:19 Er was ook iemand die zich niet populair maakt door als er een topic gesloten wordt direct 2 nieuwe topics te openen, hij had ook gewoon een PB naar Mackers kunnen sturen, of zie ik wat over het hoofd? Neigt toch een beetje naar een gevalletje met een pot en een ketel.
.............
Ik denk dat je mij bedoelt met die 2 topics.
Ik zou niet weten waarom ik eerst nog een PB naar een moderator moet sturen omdat die een topic sluit dat vergalt wordt door een paar trollen.
Bezie het eens van een andere kant, dit topic geeft jullie de mogelijkheid om te verduidelijken aan het ganse forum hoe jullie modereren.
Wat die pot en de ketel betreft voel ik mij dan weer niet aangesproken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 aug 2019 18:04

Ja, je ziet iets over het hoofd, namelijk dat je moderator bent en je dus ook als zodanig hoort te gedragen. Vind jij als mod dat op basis van de niet bestaande regels iemand zich niet populair maakt, omdat hij twee topics opent, dan hoor je hem daar per pb op aan te spreken. Is het zover over de grens dat aanspreken niet voldoende is, dan geef je hem een ban. Maar je gaat niet plein public dreigen met een ban of vertellen dat iemand zich niet populair maakt. Dat is het soort gedrag dat bij de functie komt.

Dat geldt bijvoorbeeld ook bij het Pucktopic, je kan het niet jarenlang acceptabel vinden en het dan opeens sluiten met als verklaring dat er alleen maar instagramfoto's staan. Dat is typisch een gevalletje van eerst een actie uitvoeren en daarna nog een reden erbij verzinnen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 12 aug 2019 19:17

Het is - mijns inziens - niet correct hier het functioneren van mods te bespreken. Met klachten moet je je tot de beheerder wenden.
Moderators doen hun werk ten dienste van het algemeen nut en die moet je uit de wind houden.
Ik vind de toon van de kritiek niet plezierig; onvriendelijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2019 19:40

Karl66 schreef: 12 aug 2019 18:04 dan hoor je hem daar per pb op aan te spreken.
Waar staat dat dit dan beschreven in de niet-bestaande regels?
Karl66 schreef: 12 aug 2019 18:04 Maar je gaat niet plein public dreigen met een ban of vertellen dat iemand zich niet populair maakt. Dat is het soort gedrag dat bij de functie komt.
Dat is misschien jouw perspectief, maar daarmee nog niet de mijne. Ik handel naar mijn eigen eer en geweten, sterker nog ik zou het zo weer opnieuw doen. Roepen om een ban van andere forumleden is nu ook niet bepaald chic, of wel? Of iemand uitmaken voor troll, die gewoon inhoudelijk reageert?
Karl66 schreef: 12 aug 2019 18:04 Dat geldt bijvoorbeeld ook bij het Pucktopic, je kan het niet jarenlang acceptabel vinden en het dan opeens sluiten met als verklaring dat er alleen maar instagramfoto's staan. Dat is typisch een gevalletje van eerst een actie uitvoeren en daarna nog een reden erbij verzinnen.
Volgens mij heb je even de clue gemist en haal je het één en ander door elkaar. Mackers heeft het topic gesloten omdat een aantal mensen elkaar weer in de haren vloog en laten we het er op houden dat het niet bepaald de eerste keer was. Dat ik een persoonlijke mening over een topic dat volgens sommige enkel met reposts van Insta gevuld mag worden is op geen enkel moment een reden geweest voor Mackers om het topic op slot te doen, sterker nog daar hebben we het nooit over gehad.

Kortom het was dus geen typisch gevalletje van eerst een actie uitvoeren en daarna nog een reden erbij verzinnen!
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 aug 2019 19:42

Precies! En ook erg betweterig... “ik ben elders moderator (geweest) en ga jou wel even vertellen wat jij als moderator helemaal verkeerd doet...” tssss

Persoonlijk ervaar ik het modereren gewoon heel relaxed. Of eigenlijk ik ervaar het niet en dat bedoel ik positief. Ouwe wijven zeikgedrag hiero...

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 aug 2019 19:43

Mooi man, bitches reunited....

Is er ook een mogelijkheid topics in je spam filter op te nemen (in plaats van gebruikers)? Persoonlijk ga ik bepaalde topics liever uit de weg maar dat wil niet zeggen dat ik de bijdrage van leden in andere topics niet waardeer.

Gesloten