Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 aug 2019 08:43

pizzi schreef: 08 aug 2019 21:58 Strava heeft besloten mijn routes niet meer te sorteren aflopend op datum, maar gewoon willekeurig door elkaar. Knap irritant.
In de app op mijn mobiel staan ze nog wel op datum. Op mijn pc niet, erg vervelend inderdaad.
Ik ga er vanuit dat dit een bug is welke gaat worden hersteld.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 09 aug 2019 10:18

Aspide83 schreef: 06 aug 2019 14:51 Waarom kloppen mijn hoogtemeters niet? Gefiets met maatje en die had 200 meter minder, wat reëler is. Hij gebruikt app ik Edge 510? Zijn hier instellingen voor
Wat je nog zou kunnen proberen is om je hoogte te markeren vanaf je vertrekpunt (dat is meestal thuis, neem ik aan). Als je dan een nieuwe rit begint, kalibreert je Garmin de hoogte. Waarschijnlijk is je hoogteprofiel dan een stuk realistischer. Bij mij eindigde ik thuis wel eens 200m hoger dan ik was gestart (ook thuis). Sinds de Garmin iedere keer de hoogte kalibreert is dat belachelijke hoogteprofiel (op het vlakke) niet meer te zien in strava en vervangen door een vrij vlak profiel. Of het helemaal het verschil weg neemt tussen jou en je fietsmaat vraag ik me af, maar een kalibratie zou moeten helpen.
IG: _superver

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 aug 2019 10:19

vincent75 schreef: 09 aug 2019 08:43
pizzi schreef: 08 aug 2019 21:58 Strava heeft besloten mijn routes niet meer te sorteren aflopend op datum, maar gewoon willekeurig door elkaar. Knap irritant.
In de app op mijn mobiel staan ze nog wel op datum. Op mijn pc niet, erg vervelend inderdaad.
Ik ga er vanuit dat dit een bug is welke gaat worden hersteld.
Is geen bug maar een nieuwe manier van sorteren (op relevantie in plaats van op tijdlijn). Ook LinkedIn heeft dit toegepast en wordt door het grootste deel van gebruikers niet op prijs gesteld. Zoals gezegd zijn er plugins in Chrome die dit weer corrigeren.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6085
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 aug 2019 10:23

Dat gaat over de tijdlijn op je dashboard.
Je eigen gemaakte routes stonden wel altijd op volgorde van creatie. En die google chrome plugin doet het (bij mij althans) niet in het kopje routes. Daarnaast vraag ik mij af hoe je "routes" een relevantiewaarde kunt geven. (als algoritme van strava)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 09 aug 2019 10:27

Ik zie het nu, dat is echt van deze week dan. Mijn routes nu ook kriskras... Vond het sowieso al irri dat ik er niet in kon zoeken (heb 200 routes er staan). Nu helemaal een drama.

Vraag me dan af waarom men dit doet. Hebben gebruikers hier om gevraagd? Dit bedenk je toch niet zonder raadplegen van je (betalende) gebruikers?

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 09 aug 2019 11:48

Wow die routes kriskras is wel echt leip zeg. Er zit geen enkele sortering in he? Ik heb laatst ook eens teruggesnoeid van 200 naar 36 routes, maar wist ze altijd te vinden obv creatiedatum. Nu is het gewoon chaos. Dit kan niet de bedoeling zijn, tenzij ze opeens filtermogelijkheden aan gaan bieden.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 09 aug 2019 11:51

Joseba schreef: 09 aug 2019 10:27 Ik zie het nu, dat is echt van deze week dan. Mijn routes nu ook kriskras... Vond het sowieso al irri dat ik er niet in kon zoeken (heb 200 routes er staan). Nu helemaal een drama.

Vraag me dan af waarom men dit doet. Hebben gebruikers hier om gevraagd? Dit bedenk je toch niet zonder raadplegen van je (betalende) gebruikers?
Het zou inderdaad veel praktischer zijn als je de routes zelf zou kunnen rangschikken (voorkeur, landen, afstand e.d.).

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 aug 2019 10:26

Routes staan weer in chronologische volgorde, gelukkig.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 10 aug 2019 10:46

vincent75 schreef: 10 aug 2019 10:26 Routes staan weer in chronologische volgorde, gelukkig.
En toch zou ik ze liever zelf kunnen rangschikken.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 11 aug 2019 12:20

Is er nog iets van een toelichting verschenen hoe/wat/waarom? Vraag me dan toch af wat men daar bij Strava heeft gedacht...

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 12 aug 2019 22:36

Mijn madam en ikzelf gebruiken sinds enkele maanden Strava. Tijdens ons verblijf in de Ardennen valt ons één en ander op.
Mijn partner, ex topsporter, heeft hier in de omgeving al enkele QOM's en top 10 plaatsen gescoord, Niet dat we er onderweg aandacht aan schenken.
In vrijwel ieder lijstje staat een dame wiens naam een belletje deed rinkelen. 25 jaar geleden, toen mijn madam volop competitie deed, kon deze dame nog geen deuk in een pakje boter rijden. Op haar profielfoto ziet ze er ook nu niet bepaald atletisch uit. Een elektrische fiets lijkt ons enige optie om haar plaats in de klassementen te realiseren. Of een lift aan de arm van een bromfietser.

Vandaag nog straffer: Op een korte helling blijkt de QOM in handen van een persoon die minder dan de helft (!) van de tijd nodig heeft van de 2de.

Strava: redelijk wat gefoefel zo denken we.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 12 aug 2019 22:47

patrickvb schreef: 12 aug 2019 22:36 Mijn madam en ikzelf gebruiken sinds enkele maanden Strava. Tijdens ons verblijf in de Ardennen valt ons één en ander op.
Mijn partner, ex topsporter, heeft hier in de omgeving al enkele QOM's en top 10 plaatsen gescoord, Niet dat we er onderweg aandacht aan schenken.
In vrijwel ieder lijstje staat een dame wiens naam een belletje deed rinkelen. 25 jaar geleden, toen mijn madam volop competitie deed, kon deze dame nog geen deuk in een pakje boter rijden. Op haar profielfoto ziet ze er ook nu niet bepaald atletisch uit. Een elektrische fiets lijkt ons enige optie om haar plaats in de klassementen te realiseren. Of een lift aan de arm van een bromfietser.

Vandaag nog straffer: Op een korte helling blijkt de QOM in handen van een persoon die minder dan de helft (!) van de tijd nodig heeft van de 2de.

Strava: redelijk wat gefoefel zo denken we.
Is een bekend probleem. Vaak zijn valse gps gegevens ook een oorzaak. Dat de gemiddelde snelheid hoger is dan de max snelheid. Strava doet er niks aan. Om die reden rij ik ook alleen maar voor eigen pr's en geen KOM"s die met dikke wind mee gereden zijn
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Plaats reactie