Wielerseizoen 2019
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Remco na de Classica nu ook EK tijdrijden bij de profs.
Alhoewel hij de overwinning van vorige zaterdag zelf ook wel hoger op de ladder zal plaatsen.
Alhoewel hij de overwinning van vorige zaterdag zelf ook wel hoger op de ladder zal plaatsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sunweb en Corendon: eigenaar geeft aan dat twee ploegen voor 2020 niet logisch lijkt. Benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen.
VDP en Spekenbrink gaat nooit lukken schat ik zo in, dus hoe dan?
VDP en Spekenbrink gaat nooit lukken schat ik zo in, dus hoe dan?
Less is bore
Hij zegt er ook zo ongeveer letterlijk bij dat hij er niks over te zeggen heeft, hij is namelijk wel eigenaar van de sponsor, maar niet van de ploegen. Hoe het zich gaat ontwikkelen lijkt me ook niet zo ingewikkeld, één of beide ploegen zullen op een gegeven moment weer op zoek moeten naar een andere sponsor. En dat is een regelmatig voorkomend verhaal in het wielrennen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
wel klap trouwens van de fiets redacteur dat die Remco als favoriet benoemde: https://www.fiets.nl/2019/08/07/voorbes ... n-alkmaar/
Hier de visie van de CEO van Corendon, Steven van der Heijden.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190807_04548978
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190807_04548978
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het is een beetje vreemd toch dat ploegen moeten fuseren vanwege een sponsor? Als Phillips (zijn geen hoofdsponsor meer) een bedrijf als Ziggo zou overnemen, betekend dat toch ook niet dat Ajax en PSV moeten gaan fuseren?
Nu liggen de afhankelijkheden in het wielrennen wel anders. Qua renners zal het wel goed gaan, maar die 30 man management/staf laten zich echt niet zomaar op straat zetten en ze behouden zou te duur zijn.
Nu liggen de afhankelijkheden in het wielrennen wel anders. Qua renners zal het wel goed gaan, maar die 30 man management/staf laten zich echt niet zomaar op straat zetten en ze behouden zou te duur zijn.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het zijn gewoon 2 losse ploegen met beiden een rits aan sponsoren.
Die sponsoren bedenken elk jaar (of einde van het contract), of ze door gaan met sponsoren. Vanuit financieel/marketing perspectief van dat bedrijf. De ploegen zullen proberen de huidige sponsoren te behouden, en nieuwe sponsoren aan zich te binden.
Deze 2 bedrijven fusseren, als ze straks onder 1 naam zouden gaan profileren, en dan stellen dat 2 ploegen sponsoren teveel van het goede is. Zal einde contract 1 van beide ploegen op zoek mogen naar een nieuwe sponsor.
Er zal wel wat meer meespelen, maar dat is vooral op het niveau van de ploegen en niet van (deze) sponsor. De kopstukken van de ploeg zijn van belang voor het vinden van een goede sponsor. Een Mathieu vd Poel is verbonden aan Canyon - misschien nog wel meer dan aan Corendon - Het kan zo maar zijn, in dit geval, dat Canyon en Corendon/Sunweb, bijna meer waarde hechten aan het sponsoren van vd Poel, dan een of andere ploeg waar vd Poel in rijdt. (zal met een Sagan bijv. ook zo gaan.., terwijl een lotto nl jumbo echt een ploeg sponsoren om de ploeg). Kan het maar zo zijn dat na de OS van 2020. vd Poel, met zijn huidige ploegbazen met 2 of meer grote sponsors onder de arm, verder gaan met hun ploeg. Onafhankelijk van wat er met Spekenbrink, Dumoulin (en alle overige rijders), Sunweb, Corendon, Katusha gebeurd. (dan ga ik er even vanuit dat Canyon en vd Poel aan elkaar verbonden zullen blijven). Sommige sponsoren blijven allicht, sommige renners, sommige begeleiders. Misschien dat hele teams wel blijven bestaan maar wel met een nieuwe hoofdsponsor (team spekenbrink wellicht)
Die sponsoren bedenken elk jaar (of einde van het contract), of ze door gaan met sponsoren. Vanuit financieel/marketing perspectief van dat bedrijf. De ploegen zullen proberen de huidige sponsoren te behouden, en nieuwe sponsoren aan zich te binden.
Deze 2 bedrijven fusseren, als ze straks onder 1 naam zouden gaan profileren, en dan stellen dat 2 ploegen sponsoren teveel van het goede is. Zal einde contract 1 van beide ploegen op zoek mogen naar een nieuwe sponsor.
Er zal wel wat meer meespelen, maar dat is vooral op het niveau van de ploegen en niet van (deze) sponsor. De kopstukken van de ploeg zijn van belang voor het vinden van een goede sponsor. Een Mathieu vd Poel is verbonden aan Canyon - misschien nog wel meer dan aan Corendon - Het kan zo maar zijn, in dit geval, dat Canyon en Corendon/Sunweb, bijna meer waarde hechten aan het sponsoren van vd Poel, dan een of andere ploeg waar vd Poel in rijdt. (zal met een Sagan bijv. ook zo gaan.., terwijl een lotto nl jumbo echt een ploeg sponsoren om de ploeg). Kan het maar zo zijn dat na de OS van 2020. vd Poel, met zijn huidige ploegbazen met 2 of meer grote sponsors onder de arm, verder gaan met hun ploeg. Onafhankelijk van wat er met Spekenbrink, Dumoulin (en alle overige rijders), Sunweb, Corendon, Katusha gebeurd. (dan ga ik er even vanuit dat Canyon en vd Poel aan elkaar verbonden zullen blijven). Sommige sponsoren blijven allicht, sommige renners, sommige begeleiders. Misschien dat hele teams wel blijven bestaan maar wel met een nieuwe hoofdsponsor (team spekenbrink wellicht)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Dat Katusha verhaal lijkt mij niet meer actueel, want die gaan (waarschjnlijk) samen met Arkea-Samsic.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar dat geeft hij toch ook juist aan in het interview, de ploegen zijn niet van hun, ze zijn enkel de naamsponsor.ypuh schreef: ↑09 aug 2019 08:27 Het is een beetje vreemd toch dat ploegen moeten fuseren vanwege een sponsor? Als Phillips (zijn geen hoofdsponsor meer) een bedrijf als Ziggo zou overnemen, betekend dat toch ook niet dat Ajax en PSV moeten gaan fuseren?
Nu liggen de afhankelijkheden in het wielrennen wel anders. Qua renners zal het wel goed gaan, maar die 30 man management/staf laten zich echt niet zomaar op straat zetten en ze behouden zou te duur zijn.