Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 aug 2019 17:29

Je bikefitter kan je hierin vast wel adviseren welke maat en model je moet kiezen of juist laten staan.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 01 aug 2019 18:21

Ja alleen is de bikefitter in kwestie ook een fietsenzaak, dus voel ik me enigszins bezwaard om advies te vragen voor een merk dat hij niet verkoopt. Maar goed, ik zal het proberen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 aug 2019 18:32

berndw schreef: 01 aug 2019 18:21 Ja alleen is de bikefitter in kwestie ook een fietsenzaak, dus voel ik me enigszins bezwaard om advies te vragen voor een merk dat hij niet verkoopt. Maar goed, ik zal het proberen.
Ik zou toch niet gaan naar een fietsenzaak, maar naar een fysio die bike fitting doet. Die hebben er meer verstand van.

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 01 aug 2019 20:32

Dat is ook nog een optie natuurlijk. Wat voor gegevens komen daar dan uit? Uiteraard maten van je lichaam, maar ook bijvoorbeeld de voor jou ideale stack en reach?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 aug 2019 20:46

berndw schreef: 01 aug 2019 20:32 Dat is ook nog een optie natuurlijk. Wat voor gegevens komen daar dan uit? Uiteraard maten van je lichaam, maar ook bijvoorbeeld de voor jou ideale stack en reach?
Idd stack en reach maar nog andere dingen zoals zadelhoogte, stuurpen lengte L, breedte stuur, schoenplaatjes juist zetten, zadelstand,.. Dan kun je die zelf eens vergelijken met de geometrie tabel van de fiets die je wil.

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 01 aug 2019 20:52

Ok thanks. Ik hoop stiekem dat Canyon een fiets kan leveren die aan mijn eisen voldoet. Het zou eigenlijk niet uit moeten maken, want ik heb met geen enkel merk ervaring, behalve kortstondig Sensa. Maar op één of andere manier vind ik Canyon een mooi merk wat me aanspreekt. Ik lees goede verhalen over de aftersales en klantenservice. En als iets via internet kan, door er 2 partijen tussenuit te laten en daarmee de prijs te drukken, ben ik altijd een voorstander. Mits de zaken zoals garantie en klantenservice goed gewaarborgd zijn. En ik krijg het idee dat dit bij Canyon wel het geval is. Ik hou jullie op de hoogte, dank alvast.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 aug 2019 21:39

berndw schreef: 01 aug 2019 20:52 Ok thanks. Ik hoop stiekem dat Canyon een fiets kan leveren die aan mijn eisen voldoet. Het zou eigenlijk niet uit moeten maken, want ik heb met geen enkel merk ervaring, behalve kortstondig Sensa. Maar op één of andere manier vind ik Canyon een mooi merk wat me aanspreekt. Ik lees goede verhalen over de aftersales en klantenservice. En als iets via internet kan, door er 2 partijen tussenuit te laten en daarmee de prijs te drukken, ben ik altijd een voorstander. Mits de zaken zoals garantie en klantenservice goed gewaarborgd zijn. En ik krijg het idee dat dit bij Canyon wel het geval is. Ik hou jullie op de hoogte, dank alvast.
Volgens mij ga zoiezo bij canyon wel iets vinden. Ze hebben voor bijna iedere lichaamsbouw wel iets. Endurace, ultimate, aeroad. En als je een kortere stuurpen wil kun je dat als opmerking bij je bestelling zetten. Dan houden ze daar ook rekening mee.

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 02 aug 2019 10:05

De Mechanieker in Amersfoort werkt volgens mij samen met Canyon. Je kunt daar een bikefit laten doen en je fiets daar laten bezorgen, dan stellen ze hem geloof ik af zoals het uit je fit kwam.

jbams
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 02 aug 2019 10:41

Waarschijnlijk gaat het toch trial&error worden. Is het niet slimmer om op marktplaats een goede 2e hands te kopen die voldoet aan je geschatte reach en stack? Als die na het getweak nog steeds niet goed is, verkoop je hem weer, heb je waarschijnlijk weinig geld verloren.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 02 aug 2019 11:07

jbams schreef: 02 aug 2019 10:41 Waarschijnlijk gaat het toch trial&error worden. Is het niet slimmer om op marktplaats een goede 2e hands te kopen die voldoet aan je geschatte reach en stack? Als die na het getweak nog steeds niet goed is, verkoop je hem weer, heb je waarschijnlijk weinig geld verloren.
Als hij zijn stack en reach weet kan er toch weinig mis gaan lopen? En je hebt bij canyon een maand de tijd om die te testen, zit je er dan toch niet goed op dan mag je die terug sturen en krijg je je geld terug.

Als je gek bent op canyon dan koop je een canyon die bij je past. Ik was vanaf dag 1 verzot op canyon en had er geen gekocht en heb het mij altijd beklaagd tot ik nu de mijne deze week gekregen heb.

Met 2dehands kopen en zelf beginnen klooien als je er niets van kent kun je ook heel veel geld kwijt zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2019 11:21

Maar dan ga je er wel vanuit dat de bikefitter de oorzaak van de nekklachten kan achterhalen. Een bikefit bij een ongetraind persoon zegt meestal niet zoveel. De kans dat er echt bruikbare stack en reach uitkomt is niet zo heel groot, tenzij de fitter erg aan de veilige kant gaat zitten waardoor een Canyon dan weer vaak aan de lange kant is. Ik ben vooral benieuwd naar het type en de maat Sensa en wat er allemaal met de stuurpen is geëxperimenteerd. (Oudere) Sensa's in grote maten zijn vaak al kort en hoog dus ik vraag mij af wat er te winnen valt met een Endurace AL.

Maar Canyon blijft inderdaad één van de veiligste opties om nieuw te kopen.
Campagnolo Ultra Dork

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 02 aug 2019 12:43

JorgV schreef: 02 aug 2019 10:05 De Mechanieker in Amersfoort werkt volgens mij samen met Canyon. Je kunt daar een bikefit laten doen en je fiets daar laten bezorgen, dan stellen ze hem geloof ik af zoals het uit je fit kwam.
Thanks, ziet er goed uit. Maar dit is een beetje boven budget helaas. Bikefitting kost al 199 en dan komt er nog 59 bij voor de 'purchase assistance'. Voor een fiets van max 1000 euro vind ik dat wat veel.

Maar als ik het goed begrijp kan ik hem 30 dagen testen? Dus ik mag hem gewoon gebruiken? Want volgens de site staat dat je het product binnen 30 dagen ongebruikt mag retourneren.

Plaats reactie