Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

into
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2015 14:33

into 31 jul 2019 08:01

Mooie fiets Djemz! :like:

Langun
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2019 09:22

Langun 31 jul 2019 12:13

Mooi Djemz :D

Mijn Endurace heb ik nog maar een goeie 3 weken, is ondertussen al eens gecrashed, nieuwe shifter er op en op fietsvakantie geweest, bewogen aantal weken :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Langun op 31 jul 2019 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 31 jul 2019 12:35

Thx allemaal, ga de stickers nog even in de schuif laten.

Ze spannen bij canyon precies wel graag alles veel te vast aan..
Wou met mijn remblokken vervangen door de swisstop voor mijn carbon wielen. Natuurlijk was er 1 vijs van het remblokje kapot gedraaid. Heb dan de catridge en al gewisseld naar mijn andere fiets.

Langun heel mooie fiets en foto. Ik hoop dat ik het crashen nog lang kan uitstellen 😊

Gebruikersavatar
Henkos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2015 13:57

Gebruikersavatar Henkos 31 jul 2019 15:24

Djemz schreef: 31 jul 2019 12:35
Ze spannen bij canyon precies wel graag alles veel te vast aan..
Wou met mijn remblokken vervangen door de swisstop voor mijn carbon wielen. Natuurlijk was er 1 vijs van het remblokje kapot gedraaid. Heb dan de catridge en al gewisseld naar mijn andere fiets.
Helaas heb ik daar ook een negatieve ervaring mee. Vorig jaar speedmax frame gewisseld in garantie en alles over laten zetten door Canyon Servicecenter. Armleggers waren zo hard aangedraaid dat het carbonstuur gebarsten is op 2 plaatsen. Ook shifters zaten muurvast aangedraaid. De linkercrankarm daarentegen zat weer veel te los, waardoor ik tijdens mijn eerste rit de crankarm lostrapte :cry:

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 31 jul 2019 15:33

Henkos schreef: 31 jul 2019 15:24
Djemz schreef: 31 jul 2019 12:35
Ze spannen bij canyon precies wel graag alles veel te vast aan..
Wou met mijn remblokken vervangen door de swisstop voor mijn carbon wielen. Natuurlijk was er 1 vijs van het remblokje kapot gedraaid. Heb dan de catridge en al gewisseld naar mijn andere fiets.
Helaas heb ik daar ook een negatieve ervaring mee. Vorig jaar speedmax frame gewisseld in garantie en alles over laten zetten door Canyon Servicecenter. Armleggers waren zo hard aangedraaid dat het carbonstuur gebarsten is op 2 plaatsen. Ook shifters zaten muurvast aangedraaid. De linkercrankarm daarentegen zat weer veel te los, waardoor ik tijdens mijn eerste rit de crankarm lostrapte :cry:
Het hoeft toch niet moeilijk te zijn lijkt me. Kwestie van momentsleutel gebruiken?
Maargoed, daar hebben jullie in beide gevallen weinig aan..

@langun, zeer mooi exemplaar! Met dito achtergrond :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 31 jul 2019 15:38

Mooie bikes, Djemz en Langun. Ik heb eergister met mijn 2 meter4 lengte de 2XL Endurace AL 8.0 disc gekocht in de sale, nu maar wachten :-)
Foto is geen 2XL :-)
Afbeelding

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 31 jul 2019 15:51

vincent75 schreef: 09 jul 2019 16:08
iceman2 schreef: 15 jun 2019 12:02 Kan er iemand bevestigen dat de aeroad voor volgend seizoen gaat veranderen?
Heb me laten vertellen dat ze volgende maand in de TdF zouden geïntroduceerd worden...
Und?....... Nog niets kunnen zien.
Wat ik kan bevestigen is dat ene vincent75 dit zich heeft laten vertellen. Wellicht kan die bij zijn bron eens navraag doen.
Gezien de looptijd van de Aeroad model 2 lijkt dit mij wel mogelijk. :lol: :lol: :lol:
Facta, non verba!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 31 jul 2019 20:04

Weten jullie soms of ze vanuit canyon al iets op de ketting smeren? Er was een schakel helemaal wit waardoor ik denk dat ze die gewaxt hebben?

Zou wel goed uitkomen want dan moet ik hem niet helemaal ontvetten om te waxen.

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 31 jul 2019 21:15

@djemz Één ketting is altijd gesmeerd als hij nieuw is. Hoef je dus niets aan te doen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 31 jul 2019 22:02

bw75 schreef: 31 jul 2019 21:15 @djemz Één ketting is altijd gesmeerd als hij nieuw is. Hoef je dus niets aan te doen.
Ja weet ik, maar ben geen fan van dat plakkerige spul. Ik ontvet altijd een nieuwe ketting en wax hem dan deftig in.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 01 aug 2019 10:44

Djemz schreef: 31 jul 2019 12:35 Thx allemaal, ga de stickers nog even in de schuif laten.

Ze spannen bij canyon precies wel graag alles veel te vast aan..
Wou met mijn remblokken vervangen door de swisstop voor mijn carbon wielen. Natuurlijk was er 1 vijs van het remblokje kapot gedraaid. Heb dan de catridge en al gewisseld naar mijn andere fiets.

Langun heel mooie fiets en foto. Ik hoop dat ik het crashen nog lang kan uitstellen 😊
In de Canyon fabriek wordt alles met een elektronische(!) momentsleutel volgens specificaties vastgezet (en vastgelegd ter controle). In geval van de remblokjes weet ik 99,9% zeker dat dit zo door Shimano gebeurd dus niet door Canyon zelf. Dat die schroefjes aardig vast kunnen zitten dat weet ik ook uit eigen ervaring :shock: .
Canyon Aeroad
Canyon Grail

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 01 aug 2019 17:16

Ik ben me sinds kort weer aan het oriënteren op een racefiets. Weer, omdat ik hem vorig jaar verkocht heb omdat ik last van mijn nek bleef houden op mijn Sensa. Andere stuurpen ed hielp helaas niet. De lol ging er snel af op deze manier, maar het begint weer te kriebelen. Ik heb een budget voor mezelf vastgesteld tot 1000 euro. Ik wil wel minimaal tiagra hebben. Zodoende ben ik bij Canyon uitgekomen. En dan zo op het eerste gezicht de Endurace AL 6.0.

Maar om niet weer met een fiets te zitten waar ik klachten van krijg wil ik eerst een bikefitting laten uitvoeren. Als ik de site van Canyon bekijk, is lengte en BBL voldoende.

Is het mogelijk om een bikefitting te laten doen en dan die resultaten gebruiken om een fiets uit te zoeken? Hoe moet ik die resultaten dan koppelen aan de geometrie van de fiets die ik op het oog heb? Dat vind ik nog een beetje ingewikkeld. Zeker omdat het natuurlijk alleen online verkrijgbaar is en ik niet steeds naar de FM kan lopen om te overleggen of ik een online fiets moet kopen.

Volgens de site van Canyon kom ik op een 2xl uit. Ik ben 195cm lang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de maat calculator van Canyon?

Plaats reactie